تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در قیمت اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت اصلاحی قیمت در برخورد به سطح حمایت ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۳۳ و ۱۳۳۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تکمیل شده است و احتمال کاهش دوباره قیمت به سطح ۱۳۱۳ وجود دارد. سطح حمایت سبکی بر روی نرخ ۱۳۲۰ تشکیل شده است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش مجدد به سطوح ۱۳۱۳ و ۱۳۱۰ می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال امروز سطوح مقاومت قیمت اونس طلا بر روی نرخهای ۱۳۳۳ و ۱۳۳۵ قرار دارند و تنها صعود قیمت و تثبیت آن در بالای سطوح ۱۳۳۳ و ۱۳۳۵ می تواند روند نزولی فعلی اونس طلا را متوقف کند و سطوح ۱۳۴۲ و ۱۳۴۵ را نمایان سازد.

با این حال از آنجاییکه فروشندگان اونس طلا طی روزهای اخیر، حرکت اصلی بازار را در دست داشتند، در صورتیکه قیمت اونس طلا به همین صورت در زیر سطوح مقاومت ۱۳۳۳ و ۱۳۳۵ تثبیت شود، احتمال کاهش مجدد به سطح ۱۳۱۳ وجود خواهد داشت.

معمولا هنگامیکه قیمت اونس طلا از سطح ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۳ بالاتر می رود، معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کوچک کرده بودند برای کسب سود دست به بستن معاملات خرید می زنند به این پدیده در بازار کسب سود  (Profit Taking) می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است و در قیمت اونس طلا این حرکت کاهشی که از سطح ۱۳۳۳ شاهد بودیم در راستای کسب سود معامله گران است.

درآمد ضعیف بزرگترین شرکت تجهیزات رایانه ای آمریکا (اینتل) و شرکتهای حمل و نقل مهم آمریکا در معاملات شب گذشته موجب توقف افزایش شاخص سهام داوجونز آمریکا شد و امروز نیز بازارهای سهام آسیا و اروپا را کاهشی کرده است. از این رو بدنبال کاهش بازارهای سهام آمریکا، قیمت اونس طلا تا سطح ۱۳۳۳ پیش رفت اما همانطور که اشاره شد با کسب سود معامله گران دوباره به نرخهای پایین ۱۳۲۵ برگشته است و انتظار می رود قیمت اونس طلا برای دومین هفته متوالی با کاهش مواجه شود.

هفته آینده عمده توجهات بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و بانک مرکزی ژاپن (BOJ) معطوف خواهد شد. امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با %۰٫۲۲- کاهش به ۹۶۳٫۱۴ تن تقلیل یافت. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. امروز رویداد خبری خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا