تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت افزایشی قیمت از سطح ۴۳٫۶۹ دلار/بشکه (پایین ترین سطح ۲۰ جولای) هنوز تکمیل نشده است و این امکان وجود دارد که دوباره سطح مقاومت ۴۵٫۱۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح ۴۶٫۱۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو این احتمال وجود دارد که این موج نزولی b در نزدیکی سطح حمایت ۴۴٫۱۳ تکمیل شود و پس از آن مجدد در موج افزایشی c به سوی سطوح ۴۵٫۱۸ و ۴۶٫۱۰ افزایش یابد. لازم به ذکر است اگر به هر دلیلی سطح ۴۳٫۶۹ شکسته شود، هدف ۴۳٫۳۵ را نمایان خواهد ساخت.

از نگاه تکنیکال، بررسی شمارش امواج الیوت بیانگر آن است که موج  ۵ یا موج  C در سطح ۴۳٫۶۹ (محل برخورد قیمت به خط روند ضلع پایینی و کف الگوی شکل گرفته) تکمیل شده است و برای امروز استمرار حرکت افزایشی می تواند قیمت نفت را به هدف اولیه ۴۵٫۱۸ و پس از آن سطح ۴۶٫۱۰ برساند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید، امری که در صورت تحقق، به تقویت نفت خواهد انجامید.

از این رو از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا هم اکنون در تلاش برای تثبیت بالای سطح ۴۴٫۱۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می باشد و هدف افزایشی بعدی بر روی سطح ۴۵٫۱۸ قرار خواهد گرفت. حمایتها به ترتیب بر روی ۴۴٫۱۳ و ۴۳٫۶۹ تشکیل شده اند که در چارت مشخص است. نتیجه چنین حرکتی، احتمال تداوم افزایش قیمت نفت آمریکا است.

بدین جهت پیش بینی می شود، بازار برای امروز حرکت افزایشی را تا سطح ۴۵٫۱۸ دنبال کند و برای امروز با توجه به حرکت افزایشی قوی از سطح ۴۳٫۶۹  روند حرکت نفت آمریکا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت تا هدف اول ۴۵٫۱۸ و پس از آن سطح ۴۶٫۱۰ ادامه داشته باشد.

بنابراین برای امروز باید منتظر ماند و حرکت بازار را در نمودار زیر دنبال کرد و پیش بینی ما برای امروز، تقویت نفت آمریکا است. با هم منتظر افزایش قیمت نفت آمریکا از نزدیکی سطح حمایت ۴۴٫۱۳ دلار/بشکه می مانیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت با سطح حمایت ۴۵٫۹۰ دلار/بشکه (پایین ترین سطح ۲۰ جولای) روبرو است و این احتمال وجود دارد که مدتی در نزدیکی این سطح حمایت در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح ۴۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) افزایش یابد.

در نتیجه، چنانچه قیمت به همین صورت در بالای سطح ۴۵٫۹۰ تثبیت شود، فرصتهای معاملاتی خرید با هدف ۴۶٫۹۲ ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است در صورت عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح ۴۵٫۹۰، سناریوی حرکت نزولی پیش خواهد آمد و الگوی نزولی تا سطوح ۴۴٫۵۰ و ۴۳٫۳۵ شکل خواهد گرفت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت از سطح ۴۵٫۹۰ افزایش شارپی داشته است و برای امروز می تواند با شکست سطح ۴۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تا سطح ۴۷٫۵۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صعود کند و حرکت صعودی شدت بیشتری به خود بگیرد که در نتیجه، این امر به تقویت نفت برنت در کوتاه مدت خواهد انجامید.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که موج نزولی C  احتمالا در نزدیکی کف دو قلو در سطح ۴۵٫۹۰ تکمیل شده است و نشان دهنده آن است که برای امروز احتمال ادامه افزایش به سوی سطوح ۴۶٫۹۲ و ۴۷٫۵۴ وجود دارد. در نزدیکی نرخ ۴۶٫۹۲ می توان از پوزیشن خرید خارج شد و بار دیگر هنگام افزایش قیمت به بالای این سطح وارد پوزیشن خرید با حد تارگت ۴۷٫۵۴ گردید.

بنابراین از نظر تحلیل تکیکال در نمودار پایین نتیجه آن افزایش سریع نفت برنت خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت صعودی برای آن را به همراه دارد و اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح حمایت ۴۵٫۹۰ بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی نفت برنت به بالای سطح ۴۶٫۹۲ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت