تحلیل چشم انداز قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری

پس از آنکه روز جمعه شاخص اشتغال آمریکا (NFP) بالاتر از حد انتظارات اعلام شد ، میزان بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به شدت رو افزایش است و در نتیجه، با افزایش بازدهی، تمایل سرمایه گذاران به خرید دلار آمریکا معطوف گشته است. برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) پیش بینی می کنیم که قیمت در طول هفته جاری از منطقه مقاومت ۸۴٫۶۲ و ۸۴٫۷۶ عبور کند و تا سطح ۸۵٫۹۶ و ۸۶٫۰۸ افزایش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت توانسته است براحتی به نرخهای بالای سقف قبلی خود یعنی  سطوح ۸۴٫۴۹ ( بالاترین سطح روز ۲۳ مه) و ۸۴٫۱۰ ( بالاترین سطح روز ۲۴ جولای ۲۰۱۲ ) افزایش یابد که این تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی آغاز شده از سطح ۷۲٫۶۹ ( پایین ترین سطح روز ۴ مه ۲۰۱۱) می باشد.

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرماید از دیدگاه امواج الیوت قیمت در موج افزایشی c در حرکت است که این موج بخشی از موج بزرگ (c) می باشد که از سطح ۷۸٫۹۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ فوریه ) شروع شده است. سطح مقاومت در منطقه خط فیب ۵۰ درصدی از موج افزایشی (c) و خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از موج c که از سطح ۸۰٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۳ ژوئن ) آغاز شده قرار گرفته است. به باور ما ، موج نزولی فعلی می تواند قیمت را در هفته جاری براحتی به بالای سطح ۶۱٫۸ درصدی از موج (c) و خط فیب ۱۰۰ درصدی از موج c برساند.

 هر چند که در ایندکس دلار آمریکا وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن بنابراین تا زمانی که نشانه اشکار از بازگشت ایندکس دلار ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای شاخص ایندکس دلار ، خرید است .

به همین خاطر همچنان بر این باوریم که در زوج ارز یورو – دلار بدلیل روند رو به رشد ایندکس دلار آمریکا ، منطقه بالای ۱٫۲۸۶۰ و ۱٫۲۸۸۰ مورد توجه فروشندگان است و اگر در هفته جاری منطقه ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۷۹۰ مانعی برای عبور و استمرار حرکت نزولی ایجاد نکند، می باید در روزهای آتی به انتظار فرود بیشتر یورو تا نرخهای ۱٫۲۷۶۵ و ۱٫۲۷۵۰ الی ۱٫۲۷۴۰ و حتی ۱٫۲۶۶۱ باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس