تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود قیمت اونس طلا بتواند از سطح حمایت ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۳۱۰ عبور کند و تا حدود سطح ۱۲۹۸ کاهش یابد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است به نظر می رسد حرکت بازگشتی و اصلاحی اخیر قیمت از سطح ۱۳۱۰ (پایین ترین سطح ۲۱ جولای) در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۳۵ تکمیل شده باشد و ادامه کاهش قیمت می تواند اونس طلا را تا نرخ ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند.

از این رو برای امروز در صورت تحقق این روند، احتمال فرود بیشتر تا نرخهای ۱۳۱۳ ، ۱۳۱۰ و ۱۲۹۸ بوجود خواهد آمد. لازم به ذکر است که سطح مقاومت قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی نرخ ۱۳۲۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۳۳۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده اند.

امروز اخبار اقتصادی قابل توجهی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود اما از آنجاییکه بازارهای سهام آسیا به بالاترین نرخهای ۹ ماهه گذشته صعود کرده اند و معاملات آتی بازارهای بورس سهام اروپا و آمریکا افزایش قیمتها را در هنگام باز شدن نشان می دهند، انتظار داریم با جریان ریسک پذیری (افزایش شاخصهای سهام) حرکت کاهشی اونس طلا به نرخهای پایین سطح ۱۳۱۳ و ۱۳۱۰ ادامه یابد.

اعلام آمارهای مثبت اقتصادی در ایالات متحده به افزایش خوش بینی ها از بهبود اقتصادی در این کشور انجامیده است و در نتیجه در آستانه تشکیل جلسه بانک مرکزی آمریکا و ژاپن در هفته جاری، سرمایه گذاران به فروش اونس طلا اقدام کرده اند.

با توجه به ایجاد شرایط خوش بینی و ریسک پذیری در بازارهای سهام و تلاش بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن برای حفظ رشد اقتصادی، انتظار می رود، روند حرکت کاهشی اونس طلا که عمدتاً با عملکرد خوب از شاخصهای کلیدی اقتصادی در آمریکا و تقویت شاخصهای سهام وال استریت همراه بوده است، به نرخهای پایین ادامه داشته باشد و بتواند از سطوح حمایت ۱۳۱۳ و ۱۳۱۰ عبور کند.

این دو رویداد جلسه بانک مرکزی آمریکا و ژاپن در هفته جاری می توانند موجب افزایش قابل توجه خوش بینی ها در بازار و بهبود تمایلات ریسک پذیری باشند. امروز در تقویم اقتصادی، آمارهای اقتصادی تاثیرگذار منتشر نخواهد شد، اما تجربیات اخیر حاکی از آن است که نوسانات اونس طلا متکی به تغییرات در وضعیت بازارهای مالی سهام باقی خواهد ماند و با افزایش قیمتهای سهام از ارزش اونس طلا کاسته خواهد شد و برای امروز شکسته شدن نرخهای ۱۳۱۳ و ۱۳۱۰ بیانگر آن خواهد بود که ممکن است قیمت را تا نرخ ۱۲۹۸ فرود آورد که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا