تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود که قیمت آن دوباره به سمت سطح حمایت ۴۳٫۸۵ دلار/بشکه کاهش یابد و این احتمال قویا می رود که این سطح حمایت شکسته شود و در موج نزولی C سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۴۳٫۳۲ و ۴۲٫۴۷ صادر نماید که هر یک از این سطوح در چارت زیر بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

هم اکنون قیمت نفت آمریکا در پایین ترین سطح دو ماهه گذشته قرار دارد و این کاهش، تاییدی بر تشکیل روند نزولی کوتاه مدت است و قیمت بار دیگر به سطوح پایین بازخواهد گشت. از نظر تحلیل فاندامنتال نیز با توجه به افزایش ارزش دلار آمریکا در بازار و افزایش تعداد دکل های حفاری نفت ایالات متحده برای چهارمین هفته متوالی، احساسات معامله گران نسبت به قیمت نفت کاهشی شده است.

از سوی دیگر بدلیل رشد ضعیف اقتصادی، تقاضای جهانی نفت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ نسبت به میزان آن در سه ماهه سوم سال گذشته رشد کمتری خواهد داشت و تقاضا نفت از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) کاهش یافته و همچنین تقاضای نفت از سوی چین و هند نیز کمتر شده است.

در قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح حمایت ۴۳٫۸۵ سرنوشت امروز قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح، حرکت نزولی نفت با شدت بیشتری تا سطوح ۴۳٫۳۲ و ۴۲٫۴۷ ادامه خواهد یافت و فروشندگان از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت. بنابراین در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۴۳٫۸۵ احتمال فرود قیمت به نرخ ۴۳٫۳۲ دلار/بشکه شروع یک حرکت نزولی جدید، بوجود خواهد آمد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال به خاطر نگرانی ها از عرضه بیش از حد نفت در بازار پیش بینی می شود که سطح حمایت ۴۵٫۴۲ دلار/بشکه دوباره لمس شود و با شکست این سطح به سوی سطح حمایت بعدی ۴۴٫۵۸ کاهش یابد که در چارت زیر دیده می شود. از این رو پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت نفت برنت است و بهتر است با هم منتظر بمانیم.

در چارت پایین هم اکنون قیمت نفت برنت در پایین ترین سطح ۲ ماهه گذشته خود قرار دارد و از منظر تحلیل تکنیکال بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۴۵٫۴۲ می تواند به استمرار حرکت نزولی بیانجامد و به باور ما قیمت نفت برنت در حال سقوط به نرخهای نزولی جدید در ۲ ماهه گذشته است و در نمودار زیر قیمت نفت برنت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال نفوذ قیمت نفت برنت به پایین سطح ۴۵٫۱۷ شکست حمایت ۴۵٫۴۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را بیشتر تایید خواهد کرد و در موج نزولی C ادامه روند نزولی در صورت سقوط قیمت نفت برنت به زیر نرخ ۴۵٫۴۲ تا رسیدن به سطح ۴۴٫۵۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۴۳٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) پیش بینی می شود.

با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۴۶٫۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و فرو نشستن جو روانی بازار، فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت برنت تحمیل شود. امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا منتشر نمی شود و بدین جهت پیش بینی می شود، قیمت نفت برنت روند ملایمی را در جهت کاهش قیمت به ترتیبه به سطوح ۴۵٫۴۲ و ۴۴٫۵۸ دلار/بشکه دنبال کند که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت