تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن قیمت آن هنوز بین منطقه خنثی ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ دلار/تن قرار دارد اما همانطور که قبلا بدان اشاره شد پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند بزودی به این حرکت خنثی خود پایان دهد و با شکست سطح مقاومت ۴۹۸۵ به سوی سطح ۵۱۰۴ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی مثلث در نمودار زیر به وضوح نشان داده است که پیشتر بدان اشاره کردیم.

در چارت تایم فریم روزانه پایین مس مشخص است که قیمت آن کماکان در دامنه رنج و خنثی بین سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ قرار گرفته است و اگر امروز به بالای سطح مقاومت ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد سیگنال خرید و افزایش به سوی سطح ۵۱۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو کمی محتمل است.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین این سطح مقاومت ۴۹۸۵ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح ۵۱۰۴ صادر خواهد کرد و باید توجه داشت برای امروز در صورت شکست سطح ۴۹۸۵ در نزدیکی سطح مقاومت ۵۱۰۴ می توان از پوزیشن خرید خارج شد و بار دیگر هنگام افزایش قیمت به بالای سطح ۵۱۰۴ وارد پوزیشن خرید این بار با حد تارگت ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) گردید.

لازم به ذکر است در حرکت کاهشی تنها با شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و تثبیت قیمت آن در پایین این سطح احتمال کاهش بیشتر مس تا نرخ ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود خواهد داشت که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه نیست و بیشتر انتظار داریم امروز در بین سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ در نوسان باشد تا بعد از آن از بالا سطح مقاومت ۴۹۸۵ شکسته شود که چارت زیر مربوط به تغییرات قیمت مس در تایم فریم روزانه به وضوح نشان داده است.

بنابراین در نمودار زیر انتظار می رود با توجه به شکست ضلع بالایی این الگو و تثبیت مجدد قیمت بالای سطح ۴۹۸۵ به حرکت افزایشی خود تا سطح ۵۱۰۴ ادامه دهد. تحلیل فوق تا زمانی معتبر خواهد بود که قیمت جهانی مس در بالای خط روند الگوی مثلث تثبیت شده است و امروز بتواند از سطح مقاومت ۴۹۸۵ دلار/تن با قدرت عبور کند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۵۹۹ دلار/تن با حمایت روبرو شود و مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۲۲ یا ۱۶۳۹ اصلاح کند و دوباره در مسیر نزولی قرار گیرد.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح حمایت ۱۵۹۹ که پیشتر بدان اشاره کردیم لمس شد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۳ به سطح ۱۴۳۲ قرار گرفته است و با توجه به آنکه هم اکنون در نزدیکی این سطح مقداری حمایت شده است احتمال اینکه مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۶۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶  درصدی) اصلاح داشته باشد بعید نیست.

از نظر تحلیل تکنیکال اکنون این احتمال قوی وجود دارد که قیمت این فلز پس از اصلاح کوتاه به نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۳۹ همچنان پایین این سطح تثبیت شود و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید و نزولی برای قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۹۹ و شکست آن است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

این بدان معنا است که در معاملات امروز روند قیمت آن پس از نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱۶۳۹ و شکسته شدن سطوح ۱۵۹۹ و ۱۵۹۸ کاملا کاهشی خواهد ماند. در چارت زیر مشخص است که موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) در سطح ۱۷۰۳ تکمیل شده است.

بنابراین برای امروز باید توجه داشت، به دلیل کاهش شدید قیمت آن از سطح ۱۷۰۳ این احتمال وجود دارد که بازار اقدام به انجام حرکتی کاهشی جدید نموده و چون قیمت به سطح حمایت ۱۵۹۹ کاهش یافته است پس از انجام حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح ۱۶۳۹ شاهد ریزش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی به نرخهای پایین ۱۵۹۹ و ۱۵۹۸ با هدف سطح ۱۵۶۷ دلار/تن باشیم که این هدف را در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم