تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری سطح مقاومت ۹۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۹۸٫۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صعود کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند ۳ – (۳) تایید کرده است.

هفته گذشته، شاخص دلار آمریکا با صعودی قدرتمند از سطح ۹۷٫۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) عبور کرد که در حال حاضر سطح حمایت اولیه محسوب می شود. این هفته روز چهارشنبه با اعلام تصمیم FOMC- کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا- انتظار داریم شاخص دلار آمریکا نوسانات قابل توجهی را تجربه کند و این خبر، توجه عمده بازارها را به خود جلب خواهد کرد. منتظر واکنش قوی شاخص دلار آمریکا به این خبر باشید.

یورو در مقابل دلار آمریکا همچنان خود را پایین سطح مقاومت اولیه ۱٫۱۰۰۰ تثبیت کرده است و توانسته است تا سطح ۱٫۰۹۵۰ کاهش یابد. با توجه به روند نزولی قیمت و تثبیت آن پایین سطح مقاومت ۱٫۱۰۰۰ ، ۱٫۱۰۴۰ و ۱٫۱۰۶۰ احتمال کاهش مجدد قیمت به پایین سطح ۱٫۰۹۵۰ وجود دارد.

اهداف نزولی بعدی یورو به ترتیب بر روی ۱٫۰۹۰۶ و سطح ۱٫۰۸۲۱ (پایین ترین سطح ۱۰ مارس) دیده می شوند. سطوح مقاومت اولیه بر روی نرخ های ۱٫۱۰۰۰، ۱٫۱۰۴۰ ، ۱٫۱۰۶۰ قرار دارند و پس از آن بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه استوار هستند.

هم اکنون برای عبور از سطح حمایت ۱٫۰۹۵۰ در تقلا و تکاپو می باشد و عبور قیمت از این سطح، هدف ۱٫۰۹۰۶ را مشخص می کند. در حال حاضر برای امروز بدلیل عدم انتشار اخبار مهم اقتصادی در آمریکا قیمت مابین نرخهای ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۱۰۰۰ در روندی خنثی قرار دارد تا روز چهارشنبه جلسه بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره برگزار شود و بیانیه همراه آن منتشر شود.

در زوج ارز پوند- دلار آمریکا ادامه سقوط قیمت می تواند تایید کننده فرود قیمت به سطوح پایین ۱٫۳۰۷۸ و ۱٫۳۰۵۰ و نرخهای پایین باشد. در صورت شروع شدن حرکت اصلاحی پوند، سطح مقاومت اولیه بر روی نرخهای ۱٫۳۱۶۰ ، ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۲۰۰ قرار دارند و برای امروز این سطوح نقش مقاومتهای مهمی را برعهده دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال چشم انداز حرکت پوند همچنان کاهشی است و در این مسیر همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم هدف رسیدن قیمت این زوج ارز به نرخهای پایین سطح ۱٫۳۰۶۲ (پایین ترین سطح ۲۰ جولای) است.

در صورتی که این روند ادامه پیدا کند پوند همچنان به سقوط خود ادامه خواهد داد. گزارش بسیار ضعیف مدیران خرید خدمات انگلیس و انتظارات از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس زمینه را برای سقوط دیگر برای پوند را بوجود خواهد آورد و هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه خواهد بود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن قیمت توانسته که خود را بالای سطح ۱۰۶٫۰۰ تثبیت کند و با افزایش بازارهای سهام آسیا به بالاترین نرخهای ۹ ماهه گذشته، تقاضا برای خرید دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن همچنان ادامه دارد و اکنون پس از سقوط موقت این زوج ارز به نرخهای ۱۰۶ در ابتدای هفته، حرکت صعودی آن بار دیگر به سوی ۱۰۶٫۴۰ و ۱۰۶٫۷۰ آغاز شده است.

در مسیر افزایشی فعلی که از نرخ ۱۰۵٫۴۱ آغاز شده، هدف بعدی صعود دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن تا سطح ۱۰۶٫۸۱ خواهد بود. شکسته شدن این سطح می تواند هدفهای ۱۰۷٫۰۰ و سپس ۱۰۷٫۲۵ و ۱۰۷٫۵۰ را نمایان سازد. در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت در نرخ ۱۰۵٫۷۵ برای کاهش قیمت تا نرخهای ۱۰۵٫۵۰ و ۱۰۵٫۴۰ لازم است.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس تمایلات بازار نشان می دهد که این زوج ارز برای ادامه حرکت صعودی آماده است و هم اکنون قیمت در حال رسیدن به سطح مقاومت ۰٫۹۹۰۰ است و اندیکاتورهای روزانه رسیدن قیمت به این سطح را نشان می دهند. تثبیت قیمت در زیر نرخ ۱٫۲۷۵۰ به سقوط بیشتر یورو اشاره می کند.

شکسته شدن سطح ۱٫۲۵۱۴ می تواند هدف ۱٫۲۴۲۴ و سپس ۱٫۲۳۳۰ (پایین ترین نرخ ۰۸ اکتبر) را نمایان سازد. در حرکت اصلاحی سطوح حمایت بر روی نرخهای ۰٫۹۸۵۰ و ۰٫۹۸۴۰ و پس از آن در نزدیکی سطوح ۰٫۹۸۱۰ و ۰٫۹۸۰۰تشکیل شده اند. شکسته شدن سطح ۰٫۹۹۱۰ می تواند زمینه را برای صعود قیمت تا سطوح ۰٫۹۹۲۰ و ۰٫۹۹۵۰ هموار سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا