تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به خبر فردا بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره انتظار می رود در حال حاضر، قیمت اونس طلا همچنان در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد. در حرکت نزولی فعلا سطح ۱۳۱۳ حمایت و نرخ ۱۳۳۵ سطح مقاومت قوی برای اونس طلا را ایجاد کرده است.

در حال حاضر، قیمت در میانه این روند قرار دارد که در نتیجه، فرصتی برای ورود به پوزیشن محسوب نمی شود اما اگر یکی از این دو سطوح با قدرت شکسته شوند، احتمال حرکت قیمت وجود دارد. در حرکت نزولی شکسته شدن سطوح ۱۳۱۳ و ۱۳۱۰ سیگنال فروش به ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۳۵ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن سیگنال برگشت به سطح ۱۳۴۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد و راهکار مطمئن آن است که فعلاً تا تشکیل جهت اصلی حرکت بعد از خبر فردا بانک مرکزی آمریکا منتظر بمانیم.

از ابتدای هفته ترجیع بند ما ذکر اهمیت جلسه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا بوده است و از ابتدای هفته خاطر نشان ساخته ایم که به دلیل انتظار بازار برای این خبر مهم در روزهای پیش از آن انتظار موج بلندی را نداریم و بازار برای شکستن خطوط مهم ۱۳۱۳ و ۱۳۳۵ به انتظار خبر بانک مرکزی آمریکا می نشیند و اگر به تایم فریم یک ساعته و چهار ساعته نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید.

هر چند در تایم های کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی. بطوریکه مقاومت ۱۳۳۵ و حمایت ۱۳۱۳ هنوز دست نخورده باقی مانده اند. در قیمت اونس نقره نیز منطقه مابین  ۱۹٫۱۸ و  ۱۹٫۹۵ همچون حصاری برای نقره عمل کرده است و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است. مشکل بتوان تصور کرد که فردا نیز این وضعیت حفظ شود . انتظار داریم با اعلام خبر بانک مرکزی آمریکا شاهد ایجاد تحرکاتی در بازار اونس طلا باشیم.

این خبر همواره یکی از تاثیر گذارترین اخبار بر بازارهای مالی است و فردا نیز مستثنی نخواهد بود . فی الواقع سکوت این چند روز اونس طلا موئد این مسئله است که نوسان شدیدی بعد از خبر فردا در راه است. در حال حاضر اونس طلا در منطقه ای مابین ۱۳۱۳ و ۱۳۳۵ در حال نوسان است و پس از خبر یکی از این دو خط شکسته خواهند شد.

دیگر بازارها و همچنین نقره نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر فردا تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد. در حال حاضر بازار ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن وضعیت تصمیم فردا بانک مرکزی آمریکا باشد و بطور کل نیز این طبیعت بازار است که روزهای قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز نیز همانند دیروز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

شب گذشته بازارهای سهام آمریکا در نرخهای پایین بسته شدند و امروز نیز در آسیا و اروپا شاخصهای سهام با افت قیمت همراه شدند و قیمت اونس طلا همچنان در بین سطوح حمایت ۱۳۱۳ و مقاومت ۱۳۳۵ در نوسان است تا با قدرت شکسته شود و جهت آن در واکنش به خبر فردا مشخص گردد. امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۴٫۴۵۴ تن کاهش از ۹۶۳٫۱۴۲ تن به ۹۵۸٫۶۸۸ تن کاهش یافت.

براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.  امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان (پیش بینی بازار ۹۵٫۹ ، رقم قبلی ۹۸٫۰۰) و آمار فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی بازار ۵۶۰ هزار واحد، رقم قبلی ۵۵۱ هزار واحد) اعلام می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا