تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۴۲٫۴۷ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۳٫۳۲ در نمودار زیر نشان داده است. تا زمانیکه فروشندگان نفت بیشتر هستند، احتمال سقوط قیمت تا سطح ۴۲٫۴۷ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است.

در حال حاضر، با سقوط قیمت نفت به نرخهای پایین ۴۳٫۳۲ فرصتهایی برای فروش فراهم شده است و زمینه را برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۴۲٫۴۷ فراهم آورده است. لازم به ذکر است هر گونه حرکت اصلاحی به بالای ۴۳٫۳۲ با سطح مقاومت ۴۳٫۸۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) مواجه خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید

هم اکنون قیمت نفت آمریکا در پایین ترین سطح دو ماهه گذشته قرار دارد و این کاهش، تاییدی بر تشکیل روند نزولی کوتاه مدت است و قیمت بار دیگر به سطوح پایین بازخواهد گشت. از نظر تحلیل فاندامنتال نیز همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم با توجه به افزایش ارزش دلار آمریکا در بازار و افزایش تعداد دکل های حفاری نفت ایالات متحده برای چهارمین هفته متوالی، احساسات معامله گران نسبت به قیمت نفت کاهشی شده است.

از سوی دیگر بدلیل رشد ضعیف اقتصادی، تقاضای جهانی نفت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ نسبت به میزان آن در سه ماهه سوم سال گذشته رشد کمتری خواهد داشت و تقاضا نفت از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) کاهش یافته و همچنین تقاضای نفت از سوی چین و هند نیز کمتر شده است.

بنابراین در قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به آنکه قیمت پایین سطح ۴۳٫۳۲ قرار گرفته است در صورت تثبیت قیمت پایین این سطح، حرکت نزولی نفت آمریکا با شدت بیشتری تا سطح ۴۲٫۴۷ دلار/بشکه ادامه خواهد یافت و فروشندگان از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۴٫۵۸ دلار/بشکه را تاچ کند و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش دیگر تا سطوح ۴۳٫۶۸ و ۴۳٫۱۲ صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح در نمودار زیر به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۵٫۴۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) خواهد بود. از منظر تحلیل تکنیکال همچنان به ادامه روند نزولی قیمت نفت برنت معتقدیم و از این رو شکسته شدن سطح ۴۴٫۵۸ می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۴۳٫۶۸ فراهم آورد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در چارت پایین هم اکنون قیمت نفت برنت در پایین ترین سطح ۲ ماهه گذشته خود قرار دارد و از منظر تحلیل تکنیکال بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۴۴٫۵۸ می تواند به استمرار حرکت نزولی بیانجامد و به باور ما قیمت نفت برنت در حال سقوط به نرخهای نزولی جدید در ۲ ماهه گذشته است و در نمودار زیر قیمت نفت برنت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال نفوذ قیمت نفت برنت به پایین سطح ۴۴٫۵۸ ادامه حرکت نزولی را بیشتر تایید خواهد کرد و در موج نزولی C ادامه روند نزولی در صورت سقوط قیمت نفت برنت به زیر نرخ ۴۴٫۵۸ تا رسیدن به سطح ۴۳٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) و ۴۳٫۱۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) پیش بینی می شود.

با این تفاسیر، انتظار می رود فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت برنت تحمیل شود و بدین جهت پیش بینی می شود، قیمت نفت برنت در جهت کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۴۳٫۶۸ و ۴۳٫۱۲ دلار/بشکه دنبال شود که در چارت پایین مشخص شده است. در چنین وضعیتی فروشندگان نفت برنت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت