تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود با توجه به اخبار امروز موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا و انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا چنانچه بتواند از سطح حمایت ۴۲٫۴۷ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) با قدرت عبور کند سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۴۱٫۷۸ و ۴۱٫۰۹ صادر خواهد کرد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند و این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C در چارت پایین نشان داده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در تایم فریم ۱ ساعته بیانگر آن است که قیمت نفت آمریکا موقتا در نزدیکی سطح ۴۲٫۴۷ با حمایت روبرو شده است و اگر امروز نتواند از این سطح عبور کند ممکن است مقداری به سطح مقاومت ۴۳٫۳۲ اصلاح نماید.

بدین جهت معامله گران نفت آمریکا می بایست در واکنش به اخبار امروز به دقت سطح حمایت ۴۲٫۴۷ را در نظر داشته باشند زیرا در صورتیکه این سطح شکسته شود هدف بعدی فروشندگان نفت آمریکا به ترتیب سطوح ۴۱٫۷۸ و ۴۱٫۰۹ خواهد بود که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۲٫۲۵۷- میلیون بشکه، رقم قبلی ۲٫۳۴۲-  میلیون بشکه) اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت موسسه API آمریکا به میزان ۸٫۲۷- میلیون بشکه کاهش یافت و کاهش شدیدتری نسبت به رقم قبلی ۲٫۳۰- میلیون بشکه نشان داد.

بنابراین برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۴۲٫۴۷ می تواند به استمرار سقوط تا نرخهای ۴۱٫۷۸ و ۴۱٫۰۹ دلار/بشکه بیانجامد و اخبار مربوط به ذخایر هفتگی نفت آمریکا همچنان بیشترین توجه بازار را به خود جلب کرده و معامله گران نوسانات نفت در واکنش به این خبر را برای تعیین تمایلات بازار، مورد توجه قرار می دهند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود با توجه به اخبار امروز موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا و انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا چنانچه قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۴۴٫۱۵ دلار/بشکه با قدرت عبور کند سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۴۳٫۶۸ و ۴۳٫۱۲ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارند و این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت نفت برنت در موج نزولی C در چارت پایین نشان داده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در تایم فریم ۱ ساعته بیانگر آن است که قیمت نفت برنت موقتا در نزدیکی سطح ۴۴٫۱۵ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) با حمایت روبرو شده است و اگر امروز نتواند از این سطح عبور کند ممکن است مقداری به سطح مقاومت ۴۵٫۴۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) اصلاح نماید.

بدین جهت معامله گران نفت برنت می بایست در واکنش به اخبار امروز به دقت سطح حمایت ۴۴٫۱۵ را در نظر داشته باشند زیرا در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود هدف بعدی فروشندگان نفت برنت به ترتیب سطوح ۴۳٫۶۸ و ۴۳٫۱۲ خواهد بود که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

امروز بازار نفت به انتظار آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا و اعلام نرخ بهره کمیته سیاستگذاری بازار آزاد بانک فدرال آمریکا (FOMC) خواهد بود. در هر صورت اگر در واکنش به اخبار امروز فروشندگان نفت برنت بتوانند قیمت آن را به پایین سطح ۴۴٫۱۵ برسانند، می توان وارد پوزیشن فروش جدید شد و هدف اولیه را سطح ۴۳٫۶۸ و هدف بعدی را سطح ۴۳٫۱۲ دلار/بشکه تعیین نمود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت