تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای امروز در قیمت اونس طلا پیش بینی می شود حرکت افزایشی اخیر آن که در ریز موج c از موج اصلی B شکل گرفته است با سطح مقاومت ۱۳۴۵ مواجه شود و این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد. از این رو برای امروز می بایست با دقت واکنش بازار به این سطح مقاومت را مد نظر داشت. دو سناریو متصور است.

در حرکت صعودی چنانکه سطح مقاومت ۱۳۴۵ با قدرت شکسته شود، احتمال تشکیل حرکت صعودی و حرکت به سطح ۱۳۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بوجود خواهد آمد در غیر این صورت اگر قیمت قادر به عبور از سطح مقاومت ۱۳۴۵ نباشد ممکن است با تکمیل شدن موج c یا موج B پس از آن چنانچه از پایین سطح ۱۳۳۵ شکسته شود در موج C قرار گیرد که در نمودار زیر مشخص است.

در نمودار زیر باید به خاطر داشت که هم اکنون قیمت اونس طلا در ریز موج c از موج اصلی B قرار دارد اما از آنجاییکه امواج الیوت تغییر پذیر هستند، هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا اونس طلا به پایان این موج نزدیک شده است یا خیر، از این رو برای امروز می بایست در انتظار واکنش بازار به این سطح مقاومت ۱۳۴۵ باشیم.

اگر در حرکت صعودی سطح مقاومت ۱۳۴۵ با قدرت شکسته شود، احتمال استمرار این موج وجود داشته که در نتیجه صعود قیمت را تا سطح مقاومت بعدی ۱۳۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به همراه خواهد داشت اما از سوی دیگر اگر نتواند از سطح مقاومت ۱۳۴۵ با قدرت عبور کند باید احتیاط بیشتری در گرفتن پوزیشن خرید به خرج داد.

قیمت اونس طلا پس از انتشار بیانیه شب گذشته بانک مرکزی آمریکا (FOMC) به بالاترین نرخهای ۲ هفته گذشته صعود کرد و جلسه نشست ۲۷-۲۶ ماه جولای کمیته سیاست گذاری بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) هر چند چشم انداز مثبتی نسبت به اقتصاد ایالات متحده ترسیم نمود اما هیچ سیگنالی از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر صادر نکرد. به همین خاطر در اولین واکنش به این خبر قیمت اونس طلا از سطح ۱۳۲۰ به بالای سطح ۱۳۴۰ صعود کرد و هم اکنون برای امروز با سطح مقاومت ۱۳۴۵ مواجه شده است و باید دید می تواند از این سطح مقاومت مهم عبور کند یا نه.

بانک فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال جاری سه نشست دیگر در ماههای سپتامبر، نوامبر و دسامبر برگزار خواهد کرد. افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر تا حد زیادی منتفی است و برای ماه نوامبر نیز بدلیل آنکه یک هفته قبل از جلسه بانک فدرال، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود احتمال افزایش نرخ بهره نیز بعید است که این تحولات در معاملات شب گذشته زمینه صعود قیمت اونس طلا را به بالای سطح ۱۳۴۰ فراهم آورد.

برای امروز به غیر از آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی خبر خاصی از آمریکا منتشر نخواهد شد و توجه بازار به گزارش اولیه نرخ رشد اقتصادی سه ماهه دوم سال آمریکا (GDP) است که فردا اعلام می شود و انتظار می رود نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا از رقم قبلی %۱٫۱ به %۲٫۶ افزایش یابد.

جلسه بعدی بانک مرکزی آمریکا ۲۱ سپتامبر برگزار می شود و قبل از این جلسه،  یلن ریس بانک فدرال قرار است در نشست جکسون هول در روز ۲۶ اوت سخنرانی مهمی داشته باشد که در این سخنرانی می تواند چشم اندازی از وضعیت نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را مشخص نماید.

امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر نسبت به روز گذشته همان رقم ۹۵۴٫۲۳۵ تن اعلام شد. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار چندانی منتشر نخواهد شد و تنها در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۶۰۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۵۳۰۰۰) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا