تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود قیمت آن موقتا در نزدیکی سطح ۴۱٫۷۸ دلار/بشکه با حمایت روبرو شود و مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۴۲٫۴۷ اصلاح کند و بعد از آن دوباره تحت فشارهای نزولی به سوی سطوح ۴۱٫۷۸ و ۴۱٫۰۹ قرار گیرد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۴۱٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) نزدیک به حمایت دیگر در نرخ ۴۱٫۸۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته است که در چارت روزانه دیده می شود.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص است که هر یک از این سطوح ۴۱٫۷۸ و ۴۱٫۰۹ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند که دیروز بدان اشاره کردیم و این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C در چارت پایین نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در تایم فریم ۱ ساعته بیانگر آن است که قیمت نفت آمریکا موقتا در نزدیکی سطح ۴۱٫۷۸ با حمایت روبرو شده است و اگر امروز نتواند از این سطح عبور کند ممکن است مقداری به سطح مقاومت ۴۲٫۴۷ اصلاح نماید.

بدین جهت امروز معامله گران نفت آمریکا می بایست به دقت سطح حمایت ۴۱٫۷۸ که در نزدیکی سطح حمایت دیگری در سطح ۴۱٫۸۸ قرار دارد را در نظر داشته باشند زیرا در صورتیکه این سطوح هر یک به ترتیب با قدرت شکسته شوند هدف بعدی فروشندگان نفت آمریکا سطح ۴۱٫۰۹ خواهد بود که این هدف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

بنابراین برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۴۱٫۷۸ می تواند به استمرار سقوط تا نرخ ۴۱٫۰۹ دلار/بشکه بیانجامد و روز گذشته نیز اخبار مربوط به افزایش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا همچنان بیشترین توجه بازار را به خود جلب کرده است و معامله گران نوسانات نفت آمریکا را در واکنش به این خبر برای تعیین تمایلات بازار مورد توجه قرار داده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطوح ۴۳٫۱۲ و ۴۳٫۰۲ دلار/بشکه با حمایت روبرو شود و چنانچه به بالای سطح ۴۳٫۶۸ برسد باعث اصلاح قیمت به سطوح ۴۴٫۱۵ و ۴۴٫۵۸ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۴۳٫۱۲ در نزدیکی حمایت دیگری در نرخ ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که در چارت روزانه دیده می شود. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن کامل سطوح حمایت ۴۳٫۱۲ و ۴۳٫۰۲ منجر به فرود تا سطح ۴۲٫۲۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت برنت بالای سطح حمایت ۴۳٫۱۲ تثبیت شده است، احتمال تکمیل حرکت نزولی فعلی و انجام حرکت اصلاحی را بیشتر می کند. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود هر یک از این سطوح ۴۳٫۱۲ و ۴۲٫۲۲ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند و این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت نفت برنت در موج نزولی C در چارت پایین نشان داده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در تایم فریم ۱ ساعته بیانگر آن است که قیمت نفت برنت موقتا در نزدیکی سطح ۴۳٫۱۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) با حمایت روبرو شده است و اگر امروز نتواند از این سطح عبور کند ممکن است مقداری به سطوح مقاومت ۴۴٫۱۵ و ۴۴٫۵۸ (خطوط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی و ۱۰۰ درصدی) اصلاح نماید.

بدین جهت معامله گران نفت برنت می بایست در واکنش به نوسانات امروز به دقت سطوح حمایت ۴۳٫۱۲ و ۴۳٫۰۲ را در نظر داشته باشند زیرا در صورتیکه این سطوح با قدرت شکسته شوند هدف بعدی فروشندگان نفت برنت سطح ۴۲٫۲۲ خواهد بود که این هدف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

برای امروز چنانچه در واکنش به خبر روز گذشته افزایش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا، فروشندگان نفت برنت بتوانند قیمت آن را به پایین سطوح ۴۳٫۱۲ و ۴۳٫۰۲ برسانند، می توان وارد پوزیشن فروش جدید شد و هدف اولیه را سطح ۴۲٫۲۲ دلار/بشکه تعیین نمود که این هدف را در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت