تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۸۹۴ دلار/تن افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت ۴۹۱۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت ۴۸۹۴ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۰۰۰ (بالاترین سطح ۲۱ جولای) به ۴۸۳۰ (پایین ترین سطح ۲۸ جولای) تشکیل شده است که اگر به هر دلیلی امروز این سطح شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۹۱۵ صادر خواهد کرد.

در چارت پایین این سطح مقاومت مس بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک خط فیبوناچی تا خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که این خطوط در نمودار تایم فریم ۳۰ دقیقه زیر به وضوح مشخص هستند.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که از نظر بررسی شمارش امواج الیوت حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۵۰۰۰ در سطح ۴۸۳۰ تکمیل شده است و برای امروز احتمال عبور قیمت مس از سطح مقاومت ۴۸۹۴ و افزایش تا سطوح ۴۹۱۵ و ۴۹۳۵ وجود دارد که این سطح سقف موج ۴ در نمودار زیر محسوب می شود.

با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت افزایشی مس را مشاهده کرد و به باور ما قیمت مس به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار شکست سطح مقاومت ۴۸۹۴ باقی مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی قیمت جهانی مس را پیش بینی می کنیم.

بنابراین برای امروز در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی قیمت مس را به ترتیب تا سطوح ۴۸۹۴ و ۴۹۱۵ پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. لازم به ذکر است انتظار می رود، سطوح ۴۸۷۰ و ۴۸۵۴ دلار/تن از این پس سد محکمی برای هر گونه حرکت نزولی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۱۵۹۹ دلار/تن  عبور کند و تا سطح ۱۶۱۵ افزایش یابد. در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت آن در برخورد به خط روند افزایشی رسم شده با حمایت روبرو شده است.

این احتمال قویا وجود دارد که امروز از سطح مقاومت ۱۵۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ به ۱۷۰۳) عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۴۷۵ به ۱۷۰۳) صعود کند.

با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی در برخورد به خط روند را مشاهده کرد و به باور ما قیمت آلومینیم به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار شکست سطح مقاومت ۱۵۹۹ باقی مانده است.

در نمودار زیر، حرکت اصلاحی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. لازم به ذکر است انتظار می رود، سطح ۱۵۸۹ سد محکمی برای هر گونه حرکت نزولی می باشد اما اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطوح ۱۵۶۷ و ۱۵۶۲ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال در حال حاضر، نوسانات قیمت آلومینیم آلیاژی تاثیر بسیار زیادی را از خط روند رسم شده می پذیرد، بدین جهت، توجه به این خط روند رسم شده که مماس با سطح حمایت ۱۵۸۹ دلار/تن است در بازار می بایست مورد توجه قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم