تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم افزایش تقاضای طلا در بازار چین قیمت جهانی طلا را با افزایش روبرو کرد و صعود قیمت به نرخهای بالای ۱۲۴۵ دلار همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودم. در حال حاضر، اونس طلا همچنان در سطوح بالای ۱۲۵۰ قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت اصلاحی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید قیمت توانست که امروز صبح پس از اعلام رشد شاخص تورم چین که بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد ، از سطح مقاومت ۱۲۴۵ عبور کند و هم اکنون هدف ۱۲۶۱ و بعد از آن هدف ۱۲۷۳ را نشانه گرفته است و حتی ممکن است تا سطح ۱۲۹۴ ( خط فیب ۱۰۰ درصدی) افزایش قیمت را تجربه کند و این موضوع نشان می دهد که حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۸۰ ( پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن ) شروع شده به احتمال زیاد امتداد بیشتری داشته باشد.

 این حرکت افزایشی را تحلیل سطوح فیبوناچی و قدرت موج افزایشی که از سطح ۱۲۰۷٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۵ جولای) آغاز شده تایید می نماید.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که حرکت کاهشی از سطح ۱۲۶۷٫۲۰ ( بالاترین سطح روز ۲ جولای ) در اطراف سطح حمایت ۱۲۱۴ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۸۰٫۷۱ به ۱۲۶۷٫۲۰ ) متوقف شد و با توجه به اینکه هم اکنون در بالای سطح ۱۲۴۱ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) قرار گرفته است ، خریداران می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی به ترتیب تا سطوح ۱۲۶۱ و ۱۲۷۳ امیدوار باشند .

همانطور که در نمودار زیر می بینیم اگر حرکت صعودی ادامه یابد و قیمت به بالای سطح ۱۲۶۱ برسد، پوزیشن های خرید زیادی باز خواهند شد و در موج c فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های خرید با اهداف مشخص شده فراهم می شود.

لازم به ذکر است که فردا باید منتظر سخنرانی بن برنانکی ( ریس بانک مرکزی آمریکا ) باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت اصلاحی افزایشی خود ادامه دهد. در مجموع، سخنرانی فردای برنانکی برای بازار بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت اونس طلا و نقره را تا حد زیادی مشخص نماید .

برای امروز همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت اونس طلا به سطوح ۱۲۶۱ و ۱۲۷۳ نزدیک خواهد شد و ما در صورت شکست سطح ۱۲۶۱ رسیدن اونس طلا به سطح ۱۲۷۳ را محتمل می دانیم و احتمال رسیدن قیمت حتی تا سطح ۱۲۹۴ بسیار خواهد بود که این می تواند حرکات بازار جهانی نقره را تحت الشعاع قرار دهد و قیمت اونس نقره را به سوی نرخهای بالای ۱۹٫۸۰ و ۲۰ دلار برساند. سطوح حمایت به ترتیب در منطقه ۱۲۴۱ و ۱۲۳۲ قرار دارند.

بنابراین برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم قیمت جهانی اونس طلا موفق به عبور از سطح مقاومت ۱۲۶۱ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی ) و افزایش تا سطح ۱۲۷۳ دلار ( خط فیب ۷۶٫۴ درصدی ) خواهد شد ؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

پوند