تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز همانطور که اشاره کردیم حرکت افزایشی قیمت اونس طلا در سطح مقاومت ۱۳۴۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) متوقف شد و نتوانست در بالای این سطح به این حرکت ادامه دهد و با شکست سطح ۱۳۳۵ به تارگت اول ۱۳۲۹ رسید و هم اکنون در نزدیکی سطح ۱۳۳۳ در نوسان است که در نمودار زیر مشخص است.

در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت اونس طلا تا قبل از خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۲۷ و ۱۳۴۵ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

از این رو فعلا حرکت در روندی خنثی قرار دارد و تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. این منطقه خنثی ۱۳۴۵ و ۱۳۲۷ همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۲۵۱ به ۱۳۷۴ قرار دارند. اکنون باید منتظر بمانیم تا آمار نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام شود.

امروز بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نرخ بهره بانکی خود را در عدد %۰٫۱-  ثابت نگه داشت در حالیکه قبلا انتظار می رفت به %۰٫۲۰-  کاهش یابد. بانک مرکزی ژاپن در بیانیه خود اعلام نمود که در سبد خود تنها به خرید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اضافه کرده است و پایه پولی خود را در همان رقم ۸۰ تریلیون ین (۷۷۵ میلیارد دلار) حفظ می کند و همچنین تغییری در خرید سایر دارایی ها از جمله اوراق قرضه دولتی اعمال نکرد این محرک های پولی کمتر از آن چیزی بود که بازار انتظار داشت.

در واکنش به این خبر امروز سهام نیکی ژاپن کاهش یافت و ارزش ین ژاپن عمدتا بدلیل آنکه بانک مرکزی ژاپن امروز از محرک های پولی کمتری از آنچه که بازار انتظارش را داشت، استفاده کرد، در مقابل ارزهای اصلی صعود کرد. قیمت اونس طلا در واکنش به این خبر بلافاصله پس از اعلام آن از سطح ۱۳۲۹ به نزدیکی سطح ۱۳۴۵ رسید اما تنها چند دقیقه طول کشید و بازار سرانجام تصمیم به برگشت دوباره به سطح ۱۳۳۵ گرفت.

هم اکنون بین سطوح ۱۳۴۵ و ۱۳۲۹ در نوسان است و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم. اخبار اقتصادی امروز از آمریکا احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهند بود و برای امروز بازار در انتظار خبر نرخ رشد اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است.

 امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) همچنان بدون تغییر همان رقم ۹۵۴٫۲۳۵ تن اعلام شد. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

  امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به ترتیب آمارهای مهمی اعلام خواهند شد:

  • ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، آمار مقدم تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال (پیش بینی بازار %۲٫۶ ، رقم قبلی %۱٫۱)
  • ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، آمار مقدم تعدیل تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال (پیش بینی بازار %۱٫۹ ، رقم قبلی %۰٫۴)
  • ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، آمار هزینه اشتغال آمریکا در سه ماهه دوم سال (پیش بینی بازار %۰٫۶ ، رقم قبلی %۰٫۶)
  • ساعت ۱۸:۱۵ به وقت تهران، آمار مدیران خرید شیگاگو آمریکا (پیش بینی بازار ۵۴٫۰۰ ، رقم قبلی ۵۶٫۸)
  • ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران ، آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۰٫۵ ، رقم قبلی ۸۹٫۵)
  • ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، آمار انتظارات تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۷۹٫۵ ، رقم قبلی ۷۷٫۱)

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا