تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۴۱٫۰۹ دلار/بشکه تا سطح ۴۰٫۲۴ سیگنال فروش صادر نماید. قیمت نفت آمریکا تحت فشارهای نزولی قرار دارد و اگر امروز به همین صورت در پایین سطح ۴۱٫۰۹ تثبیت شود، احتمال فرود بیشتر قیمت تا سطح ۴۰٫۲۴ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج بزرگ نزولی C است.

در نمودار روزانه نیز از مدتها پیش احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۴۱٫۸۸ را مطرح کرده ایم و سرانجام این امر دیروز رخ داد و اکنون به نظر می رسد که فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند و قیمت آن به پایین سطح حمایت مهم ۴۱٫۸۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یافته است و براساس بررسی خطوط و سری فیبوناچی در روزهای آتی حرکت نزولی قیمت نفت آمریکا تا سطح ۳۸٫۸۶ ادامه خواهد یافت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نمودار روزانه مشخص شده است.

از این رو برای امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح ۴۱٫۰۹ دوباره تحت فشارهای نزولی به سوی سطوح ۴۰٫۶۰ و ۴۰٫۲۴ قرار گیرد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۴۱٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) نزدیک به حمایت دیگر در نرخ ۴۱٫۸۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته بود و دیروز با قدرت شکسته شد که در چارت روزانه دیده می شود.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص است که هر یک از این سطوح ۴۱٫۰۹ و ۴۰٫۲۴ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ و ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارند و این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C در چارت پایین نشان داده است.

بدین جهت امروز معامله گران نفت آمریکا می بایست به دقت تارگت نزولی ۴۰٫۲۴ که بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارد را در نظر داشته باشند زیرا در صورتیکه این سطح حمایت هم با قدرت شکسته شود هدف بعدی فروشندگان نفت آمریکا سطح ۳۸٫۸۶ دلار/بشکه خواهد بود که این هدف را در نمودار روزانه مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن مدت کوتاهی در نزدیکی سطح حمایت ۴۲٫۶۲ دلار/بشکه در نوسان باشد و بعد از شکست آن تا سطح ۴۱٫۹۲ سیگنال فروش صادر نماید. قیمت نفت برنت تحت فشارهای نزولی قرار دارد و اگر امروز موفق به شکست سطح حمایت ۴۲٫۶۲ شود، احتمال فرود بیشتر قیمت تا سطح ۴۱٫۹۲ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی در موج ۵ از موج بزرگ نزولی C است.

در نمودار روزانه نیز از مدتها پیش احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۴۳٫۰۲ را مطرح کرده ایم و سرانجام این امر دیروز رخ داد و اکنون به نظر می رسد که فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند و قیمت آن به پایین سطح حمایت مهم ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یافته است و براساس بررسی خطوط و سری فیبوناچی در روزهای آتی حرکت نزولی قیمت نفت برنت تا سطح ۳۹٫۹۸ ادامه خواهد یافت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نمودار روزانه مشخص شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۴۳٫۱۲ در نزدیکی حمایت دیگری در نرخ ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار داشت که هر دو این سطوح دیروز با قدرت شکسته شدند و در چارت روزانه دیده می شوند. از این رو در حرکت نزولی شکسته شدن کامل سطوح حمایت ۴۲٫۶۲ منجر به فرود تا سطح ۴۱٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت برنت پایین سطح مقاومت ۴۳٫۷۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تثبیت شده است، معامله گران نفت برنت می بایست در واکنش به نوسانات امروز به دقت سطوح حمایت ۴۲٫۶۲ و ۴۱٫۹۲ را در نظر داشته باشند زیرا در صورتیکه این سطوح حمایت هم با قدرت شکسته شوند هدف بعدی فروشندگان نفت برنت سطح ۳۹٫۹۸ دلار/بشکه خواهد بود که این هدف را در نمودار روزانه به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت