تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۹۱۵ دلار/تن مواجه شود و مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۸۷۰ کاهش یابد و این سناریوی نزولی را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۴۹۱۵ در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت ۴۹۱۵ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰۰۰ (بالاترین سطح ۲۱ جولای) به ۴۸۳۰ (پایین ترین سطح ۲۸ جولای) تشکیل شده است که اگر به هر دلیلی امروز سطح حمایت ۴۸۹۴ شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۸۷۰ صادر خواهد کرد.

در چارت پایین این سطح حمایت ۴۸۹۴ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک خط فیبوناچی تا خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که این خطوط در نمودار تایم فریم ۳۰ دقیقه زیر به وضوح مشخص هستند.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که از نظر بررسی شمارش امواج الیوت حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۵۰۰۰ در سطح ۴۸۳۰ تکمیل شده است و برای امروز احتمال عبور قیمت مس از سطح حمایت ۴۸۹۴ و کاهش تا سطح حمایت بعدی ۴۸۷۰ وجود دارد و هم اکنون در تلاش برای عبور از کف کانال افزایشی می باشد.

با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت کاهشی مس را مشاهده کرد و به باور ما قیمت مس به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار شکست سطح حمایت ۴۸۹۴ باقی مانده است که این موضوع را عمق حرکت کاهشی قیمت در برخورد به سقف کانال در چارت زیر نشان داده است. در نمودار زیر، حرکت کاهشی قیمت جهانی مس را در صورت شکست سطح حمایت ۴۸٫۹۴ تا سطح ۴۸۷۰ پیش بینی می کنیم.

بنابراین برای امروز در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت مس را به ترتیب تا سطوح ۴۸۹۴ و ۴۸۷۰ پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. لازم به ذکر است انتظار می رود برای امروز سطح ۴۹۱۵ دلار/تن سد محکمی برای هر گونه حرکت افزایشی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۶۱۵ دلار/تن مواجه شود و مقداری به سوی سطح ۱۵۹۹ اصلاح داشته باشد. در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت آن در برخورد به خط روند افزایشی رسم شده با حمایت روبرو شده است.

این احتمال قویا وجود دارد که امروز قیمت آلومینیم آلیاژی با سطح مقاومت ۱۶۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی)  مواجه شود و از آنجایی که نتوانسته این سطح را بشکند ممکن است به سوی سطح ۱۵۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگشت داشته باشد.

با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی در برخورد به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی را مشاهده کرد و به باور ما قیمت آلومینیم به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۵۹۹ باقی مانده است.

در نمودار زیر، حرکت اصلاحی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. لازم به ذکر است انتظار می رود، سطح ۱۶۱۵ فعلا سد محکمی برای هر گونه حرکت افزایشی می باشد اما اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به افزایش قیمت آن تا سطوح ۱۶۳۹ و ۱۶۴۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال در حال حاضر، نوسانات قیمت آلومینیم آلیاژی تاثیر بسیار زیادی را از خط روند رسم شده و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در سطح ۱۶۱۵ می پذیرد و بدین جهت برای امروز توجه به این خط روند رسم شده که مماس با سطح حمایت ۱۵۸۹ و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی سطح ۱۶۱۵ دلار/تن است در بازار می بایست مورد توجه قرار گیرد که دیروز بدان اشاره کردیم و در نمودار زیر نیز مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم