تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز قیمت یورو به بالای سطح ۱٫۱۱۵۰ اصلاح کرده است و با سطح مقاومت اولیه ۱٫۱۱۶۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مواجه است که این سطح در نزدیکی خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته می باشد. برای امروز چنانچه در حرکت افزایشی سطوح مقاومت ۱٫۱۱۷۰ و ۱٫۱۱۸۵ با قدرت شکسته شوند، احتمال اصلاح به سوی سطوح ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۲۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۴۲۶ به ۱٫۰۹۱۵) را بوجود می آورد.

برای امروز سطوح حمایت یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۲۰ ، ۱٫۱۱۰۰ و بعد از آن در سطوح ۱٫۱۰۸۰ و ۱٫۱۰۷۰ وجود دارند. در حرکت نزولی تنها سقوط قیمت به پایین سطح ۱٫۱۰۷۰ می تواند حرکت اصلاحی فعلی را متوقف کند و برای هفته آینده راه را برای برگشت روند نزولی تا سطوح ۱٫۱۰۵۰ ، ۱٫۱۰۳۰ ، ۱٫۱۰۰۰ و ۱٫۰۹۸۰ هموار نماید. برای امروز می بایست منتظر واکنش بازار به سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ باشیم.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا بار دیگر حرکت اصلاحی با رسیدن به سطح مقاومت ۱٫۳۳۰۰ متوقف شد و از نظر تحلیل تکنیکال سطوح مقاومت اولیه به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۳۰۰ ، ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۵۰  قرار دارند و این سطوح همچنان نقش مقاومتهای مهمی را برعهده دارند. هفته آینده روند حرکت این زوج ارز عمدتا تابع انتشار گزارش تورم بانک مرکزی انگلیس (BoE) و تصمیمات این کمیته سیاستگذاری در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره و توسعه برنامه خرید اوراق قرضه خواهد بود.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم به نظر می رسد این حرکت افزایشی پوند در مقابل دلار آمریکا تا سطح ۱٫۳۳۲۰ یک روند اصلاحی بوده و اکنون بار دیگر قیمت این زوج ارز به سوی سطوح پایین ۱٫۳۱۵۰ حرکت خواهد کرد و با توجه به نزدیک شدن به جلسه هفته آینده بانک مرکزی انگلیس، ادامه حرکت اصلاحی به نرخهای بالای سطح مقاومت ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۲۰ با دشوارهایی همراه است.

در این زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن امروز بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نرخ بهره بانکی خود را در عدد %۰٫۱-  ثابت نگه داشت در حالیکه قبلا انتظار می رفت به %۰٫۲۰- کاهش یابد. در بیانیه خود اعلام نمود که تنها به خرید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اضافه کرده است و پایه پولی خود را در همان رقم ۸۰ تریلیون ین (۷۷۵ میلیارد دلار) حفظ می کند و همچنین تغییری در خرید سایر دارایی ها از جمله اوراق قرضه دولتی اعمال نکرد.

در واکنش به این خبر ارزش ین ژاپن عمدتا بدلیل آنکه بانک مرکزی ژاپن از محرک های پولی کمتری از آنچه که بازار انتظارش را داشت، استفاده کرد، در مقابل ارزهای اصلی صعود کرد و ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به نرخهای پایین سطح ۱۰۳٫۰۰ سقوط کرد. در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۰۲٫۵۰ راه را برای کاهش بیشتر تا سطوح ۱۰۲٫۲۶ و ۱۰۱٫۸۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۹۹٫۹۵ به ۱۰۷٫۴۷) هموار می سازد. سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۳٫۴۰ و ۱۰۳٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز بدلیل آنکه امروز بانک مرکزی ژاپن از محرک های پولی کمتری از آنچه که بازار انتظارش را داشت، استفاده کرد، ارزش ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی صعود کرد و قیمت این زوج ارز را در آستانه شکست سطح ۱۱۳٫۹۰ قرار داده است. تحولات امروز می تواند راه را برای کاهش قیمت این زوج ارز به سوی سطح ۱۱۳٫۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۰٫۸۵ به ۱۱۸٫۴۵) هموار سازد و در ادامه اهداف ۱۱۳٫۲۷ و  ۱۱۲٫۹۳ را نمایان کند. در حرکات اصلاحی سطوح ۱۱۵٫۳۰ و ۱۱۵٫۸۰ و ۱۱۶٫۰۰ نقش مقاومت را برعهده دارند.

در زوج ارز یورو – پوند با توجه به پایان ماه و معمولا نوسانات افزایشی این زوج ارز در آخر ماههای میلادی هم اکنون قیمت آن در بالای سطح ۰٫۸۴۰۰ با قدرت تثبیت شده است و اهداف بعدی به ترتیب رسیدن قیمت به سطح ۰٫۸۴۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۰٫۸۶۱۳ به ۰٫۸۲۶۳) و ۰٫۸۴۸۵ است و حرکت افزایشی قیمت این زوج ارز را به همراه خواهد داشت و حرکت صعودی آن کماکان به قوت خود باقی است.

این تحولات برای خریداران این زوج ارز خوش بینانه به نظر می رسد زیرا سطوح حمایت بسیاری در نرخهای پایین ۰٫۸۴۰۰ دیده می شود. از این رو احتمال شکسته شدن قیمت در سطوح بالای ۰٫۸۴۵۰ وجود دارد و برای امروز سطوح ۰٫۸۴۰۰ و ۰٫۸۳۸۵ به عنوان حمایتهای اولیه این زوج عمل خواهند کرد. بسته شدن کندل این هفته قیمت در بالای سطح ۰٫۸۴۲۵ می تواند سیگنال خرید و شروع حرکت افزایشی جدیدی را به نرخهای بالای سطوح ۰٫۸۳۷۹ و ۰٫۸۴۸۵ موجب گردد.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار می رود فروشندگان با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۴۱٫۸۸ دلار/بشکه فرصتهایی برای فروش با هدف ۴۰٫۲۴ و پس از آن سطح ۳۸٫۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بوجود آورند که در نمودار زیر مشخص است. خط مقاومت فیبوناچی مهمی که می بایست مورد توجه قرار گیرد، هم اکنون بر روی نرخ ۴۱٫۸۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و برای ادامه حرکت نزولی قیمت نفت آمریکا می بایست این سطح مقاومت قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام