تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای امروز انتظار می رود حرکت قیمت اونس طلا در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۱۳۵۶ یا حمایت ۱۳۴۵ بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۲۵۱ به ۱۳۷۴ قرار دارند. از این امروز قیمت در روندی خنثی قرار گرفته و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت است تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و سیگنال مشخصی صادر کند.

شکسته شدن سطح ۱۳۴۵ اولین نشانه ی تکمیل این موج ۵ یا موج c از موج بزرگ B در زیر سطح مقاومت ۱۳۵۶ است و تثبیت دو ساعته آن پایین سطح ۱۳۴۵ می تواند در موج C هدف ۱۳۳۹ و سپس ۱۳۳۳ و ۱۳۲۹ را نمایان سازد. در حرکت صعودی نیز اگر سطح مقاومت ۱۳۵۶ با قدرت شکسته شود، سناریوی حرکت افزایشی شدت بیشتری خواهد گرفت و حرکت بعدی قیمت به سوی سطوح ۱۳۶۵ و ۱۳۷۴ خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

اظهارات امروز رابرت استیون کاپلن ریس بانک فدرال دالاس بانک مرکزی آمریکا (FOMC) مبنی بر آنکه اگر آمارهای اقتصادی از بهبود شرایط اقتصادی آمریکا حمایت کنند ” گزینه افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر” روی میز است فعلا قیمت اونس طلا را پشت سطح مقاومت ۱۳۵۶ و پایین سطح ۱۳۵۰ نگه داشته است و قیمت آن در حال حاضر بین سطوح حمایت ۱۳۴۵ و مقاومت ۱۳۵۶ در نوسان است.

با توجه به اینکه قیمت اونس طلا روز جمعه بعد از آمار ضعیف تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در بالاترین نرخهای ۳ هفته گذشته قرار گرفت، انتظار می رود چنانچه سطح مقاومت ۱۳۵۶ با قدرت شکسته شود، حرکت صعودی ادامه یابد و در حرکت نزولی نیز سطح حمایت اولیه بر روی ۱۳۴۵ و ۱۳۴۳ قرار دارند که اگر به هر دلیلی شکسته شوند منجر به اصلاح قیمت به سوی سطوح ۱۳۳۹ ، ۱۳۳۳ و ۱۳۲۹ می شود. آمارهای سه ماهه دوم رشد اقتصادی آمریکا روز جمعه منتشر شد که این میزان بسیار کمتر از رقم پیش بینی %۲٫۶  به % ۱٫۲ رسید و قیمت جهانی اونس طلا برای دومین ماه متوالی (ماههای ژوئن و جولای) با افزایش قیمت به کار خود پایان داد.

بدین ترتیب، برای این هفته سرنوشت قیمت اونس طلا وابسته به آمارهای اقتصادی و کمرنگ تر شدن انتظارات در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری می باشد. این هفته، مهمترین خبر بازار اعلام گزارش ماهانه اشتغال (NFP) در ایالات متحده آمریکا در روز جمعه است.

آمارهای این دوره به این علت اهمیت دارد که در شرایط فعلی، هر گونه افزایش نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری به انتشار آمارهای اقتصادی مهم و از جمله وضعیت اشتغال، وابسته است. چنانکه در گزارش های پیشین نیز گفته شد پس از اعلام ضعیف آمار تولیدات ناخالص داخلی آمریکا، انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر از %۲۸ به حدود %۱۲ کاهش یافته است.

از سوی دیگر برای هفته جاری پیش بینی بازار ایجاد حدود ۱۸۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) ، تعداد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در بخش خصوصی (ADP) و کاهش نرخ بیکاری به %۴٫۸ است. در صورت اعلام کمتر از حد انتظار آمارهای اشتغال این دوره، احتمال عدم افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری بوجود خواهد آمد که در این صورت، قیمت اونس طلا فرصتی برای افزایش دوباره خود به سوی سطح ۱۳۷۴ بدست خواهد آورد و در مقابل، اعلام قوی و بیشتر از حد انتظار آمارهای اشتغال آمریکا، به تضعیف و کاهش قیمت اونس طلا می انجامد.

امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با %۰٫۴۰ افزایش به ۹۵۸٫۰۹۵ رسید. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

  • امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران :
  • آمار موسسه مدیریت عرضه بخش کارخانه ای ایالات متحده آمریکا ISM (رقم قبلی ۵۳٫۲ ، رقم پیش بینی ۵۳٫۰۰)
  • آمار اشتغال موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM آمریکا ( رقم قبلی ۵۰٫۴ ، رقم پیش بینی ۵۰٫۳).
  • آمار بهای موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا ISM (رقم قبلی ۶۰٫۵ ، رقم پیش بینی ۶۰٫۰۰)

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا