تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می شود در صورت تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۴۱٫۷۸ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۴۷ و ۴۳٫۳۲ افزایش یابد. بدین ترتیب برای امروز در صورت افزایش قیمت به بالای سطح ۴۱٫۷۸ امیدهای جدیدی برای تقویت قیمت نفت بوجود می آید و این بار خریداران وارد صحنه خواهند شد.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت نفت آمریکا موقعیت قیمت را در منطقه بیش‌ فروش نشان میدهند که با توجه به واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI اندکی باید در گرفتن پوزیشن فروش مراقب بود زیرا همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا پس از برخورد به کف کانال نزولی در حال بازگشت به سوی سقف کانال می باشد که این سطح مماس با سطح ۴۲٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در نمودار زیر قیمت آن پس از برخورد به کف کانال نزولی با افزایش به سوی سطح ۴۱٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) روبرو شده است. در حرکت اصلاحی برای امروز بعد از سطح ۴۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) با حمایتهای ۴۰٫۵۵ و ۴۰٫۲۴ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) مواجه است.

از این رو در کوتاه مدت احتمال صعود قیمت نفت آمریکا تا نرخ ۴۲٫۴۷ و رسیدن به سطح بالای کانال ممکن است که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید. در چارت پایین قیمت های ۴۱٫۰۹ و ۴۰٫۵۵ و ناحیه بین این دو قیمت برای قیمت نفت آمریکا حمایت های محکمی به حساب می‌آیند و حمایت بعدی بر روی سطح ۴۰٫۲۴ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در چارت پایین دیده می شود پیش بینی می شود که قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۴۳٫۷۶ دلار/بشکه عبور کند و تا سطوح ۴۴٫۴۱ و ۴۴٫۹۰ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را تکمیل شدن چرخه حرکت پنج موجی از موج بزرگ C در برخورد قیمت به سطح حمایت ۴۱٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) نشان داده است و امروز نیز قیمت نفت برنت با گپ افزایشی در بالای سطح ۴۳٫۰۶ باز شده است.

در چارت زیر به وضوح مشخص است تحولات قیمت نفت برنت نشان می دهد که امروز قیمت در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۴۳٫۷۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصی) است و اگر با قدرت شکسته شود و دو ساعت بالای آن تثبیت شود از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی سری سطوح فیبوناچی می تواند باعث تقویت آن به ترتیب تا سطوح ۴۴٫۴۱ و ۴۴٫۹ شود که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال به نظر می رسد محدوده فعلی قیمت نفت برنت کف خوبی باشد و با در نظر داشتن حد استاپ در پایین سطح ۴۱٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می توان برای ورود تصمیم گرفت. لازم به ذکر است برای امروز سطوح ۴۳٫۷۶ و ۴۴٫۴۱ اهداف بالایی قیمت و نقاطی مهم برای قیمت نفت برنت هستند.

بنابراین برای امروز در حال حاضر قیمت نفت برنت صعودی است و هنوز سیگنالی مبنی بر ریزش قیمت به پایین سطح ۴۱٫۹۲ دلار/بشکه نداریم و این موضوع از نقطه نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و تکمیل شدن چرخه حرکت پنج موجی مورد تایید می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت