تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۹۰۵ دلار/تن را لمس کند و اگر بتواند در ادامه حرکت نزولی خود از این سطح حمایت عبور کند سیگنال فروش تا سطح ۴۸۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد که این موضوع را تکمیل شدن موج c از موج بزرگ B در نزدیکی سطح مقاومت ۴۹۴۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) به وضوح نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین سطوح ۴۹۲۸ و ۴۹۴۱ نقش مقاومت بسیار قوی را بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند نزولی باشیم. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۴۹۰۵ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۸۴۸ (پایین ترین سطح ۲۹ جولای) قرار گرفته است که اگر به هر دلیلی موفق به شکست آن شود منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۴۸۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C نشان داده است.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال برای ادامه حرکت نزولی مس، می بایست قیمت در زیر نرخ ۴۹۰۵ تثبیت شود. در صورتی که قیمت در پایین این سطح قرار گیرد، مانعی برای بازگشت قیمت به خط ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در سطح ۴۸۸۳ وجود نخواهد داشت و قرار گرفتن قیمت در زیر آن هم حرکت نزولی شدیدی را تا سطح ۴۸۴۸ دلار/تن به همراه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۴۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح ۱۶۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۴۹ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود قیمت آن به سطح ۱۶۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای خط روند افزایشی رسم شده در نمودار زیر تایید کرده است.

از این رو در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید آلومینیم آلیاژی از نرخهای بالاتر ۱۶۴۹ وارد عمل خواهند شد. بدین دلیل حرکت قیمت این فلز برای امروز کاملاً صعودی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۱۶۱۵ و ۱۵۸۹ (خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی) روندی کاملاً صعودی را به همراه خواهد داشت که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای این سطح صعودی است و زمینه ساز صعود بیشتر تا سطوح ۱۶۴۹ و ۱۶۶۹ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت و پیش بینی ها نشان می دهد که معامله گران همچنان قصد خرید آلومینیم آلیاژی با هدفهای ۱۶۴۹ و ۱۶۶۹ دلار/تن را دارند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم