تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) پیش بینی می کنیم قیمت آن همانطور که در نمودار مشخص است در نزدیکی سطح ۹۵٫۴۱ با حمایت روبرو شود و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۹۱٫۹۱ به ۹۷٫۵۶ قرار دارد و ممکن است مقداری به سوی سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ اصلاح کند.

از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که  این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۹۱٫۹۱ می باشد.

در غیر این صورت پیش بینی می شود، شاخص دلار آمریکا روند ملایمی را در جهت بازگشت به سوی سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ دنبال کند که در نمودار مشاهده می فرمایید. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار موسسه مدیریت عرضه بخش کارخانه ای ایالات متحده ISM آمریکا (رقم قبلی ۵۳٫۲ ، رقم پیش بینی ۵۳٫۰۰) اعلام می شود.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا در واکنش به خبر ضعیف آمار تولیدات ناخالص داخلی آمریکا قیمت آن تا سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ اصلاح کرد اما موفق به شکست آن نشد و در پایین این سطح به کار هفتگی خود پایان داد. پیش بینی می کنیم چنانچه در حرکت صعودی سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ شکسته شود باعث اصلاح دیگر یورو به سوی سطح ۱٫۱۲۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۴۲۶ به ۱٫۰۹۱۵) شود در غیر این صورت باید در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ با احتیاط عمل کرد.

سطوح حمایت قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۵۰ ،  ۱٫۱۱۲۰ ، ۱٫۱۱۰۰ و بعد از آن در سطوح ۱٫۱۰۸۰ و ۱٫۱۰۷۰ قرار دارند. برای هفته جاری در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به پایین سطوح ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۵۰ می تواند حرکت اصلاحی فعلی را متوقف کند و راه را برای برگشت روند نزولی تا سطوح ۱٫۱۰۳۰ ، ۱٫۱۰۰۰ و ۱٫۰۹۸۰ هموار نماید. از این رو برای این هفته می بایست منتظر واکنش یورو به سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ در آستانه اخبار مهم باشیم.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا روز جمعه دیدیم که بار دیگر حرکت اصلاحی با رسیدن به سطح مقاومت ۱٫۳۳۰۰ متوقف شد و از نظر تحلیل تکنیکال سطوح مقاومت اولیه به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۳۰۰ ، ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۵۰  قرار دارند و این سطوح همچنان نقش مقاومتهای مهمی را برعهده دارند. روند حرکت این زوج ارز عمدتا تابع انتشار گزارش تورم بانک مرکزی انگلیس (BoE) و تصمیمات این کمیته سیاستگذاری در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره و توسعه برنامه خرید اوراق قرضه در روز پنجشنبه خواهد بود.

قویا پیش بینی می شود نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس از رقم قبلی %۰٫۵۰ به %۰٫۲۵ کاهش یابد و همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم به نظر می رسد این حرکت افزایشی پوند در مقابل دلار آمریکا تا سطح ۱٫۳۳۲۰ یک روند اصلاحی بوده و برای امروز با توجه به آمار ضعیف مدیران خرید کارخانه ای انگلیس (PMI) اکنون بار دیگر قیمت این زوج ارز به سوی سطوح پایین ۱٫۳۱۶۰ حرکت خواهد کرد.

با توجه به نزدیک شدن به جلسه روز پنجشنبه بانک مرکزی انگلیس، ادامه حرکت اصلاحی به نرخهای بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۲۰ با دشوارهایی همراه است. امروز قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا در نزدیکی سطح ۱٫۳۱۶۱ با حمایت مهمی روبرو است که این سطح در نزدیکی خطوط حمایت میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰۰ ساعته در تایم فریم یک ساعته قرار دارد از این رو برای بازگشت و تشکیل حرکت نزولی، می بایست قیمت در زیر این سطح با قدرت تثبیت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا