تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۴۰٫۲۴ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۳۹٫۶۵ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) و ۳۸٫۸۶ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) کاهش یابد. نمودار تایم فریم روزانه نیز به هدف ۳۸٫۸۶ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت نفت آمریکا به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد و احتمال فرود بیشتر قیمت تا این سطح زیاد است.

از نظر تحلیل تکنیکال قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۴۰٫۲۴ به معنای شروع حرکت نزولی است و با شکسته شدن این سطح حرکت نزولی به سوی سطح ۳۸٫۸۶ بیشتر تایید شده است. از این رو در کوتاه مدت احتمال کاهش قیمت نفت آمریکا تا سطح ۳۸٫۸۶ ممکن است که این هدف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید. ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت خام سبک آمریکا در چارت زیر ادامه دار پیش بینی می کنیم.

از منظر تحلیل فاندامنتال قیمت نفت آمریکا برای اولین بار از ماه آوریل به این سو به پایین سطح ۴۰ کاهش یافته است که عمدتا به خاطر فراوانی عرضه نفت در بازارهای جهانی بوده است و براساس گزارش شرکت نفتی بیکر هیوز آمریکا تعداد سکوهای حفاری آمریکا برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته که این رشد از ماه اوت سال گذشته به این سو بی سابقه بوده  است.

بر همین اساس تعداد سکوهای حفاری آمریکا با ۳ مورد افزایش به ۳۷۴ رسیده که بالاترین رقم از ماه مارس به این سو است. عریستان سعودی نیز برای حفظ سهم خود در بازار قیمت نفت را به مشتریان آسیایی کاهش داده است. از این رو برای امروز همچنان روند حرکت نفت آمریکا را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت تا سطوح ۳۹٫۶۵ و ۳۸٫۸۶ دلار/بشکه ادامه داشته باشد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می شود با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۴۲٫۲۳ دلار/بشکه به سطح ۳۹٫۹۸ کاهش یابد. نمودار روزانه به همین هدف ۳۹٫۹۸ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۴۲٫۲۳ به معنای شروع حرکت نزولی است و با شکسته شدن سطوح ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۴۲٫۲۳ حرکت نزولی قیمت نفت برنت بیشتر تایید شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت پایین همچنان چشم انداز آتی حرکت نفت برنت نزولی است و از این رو در کوتاه مدت احتمال کاهش قیمت نفت برنت تا سطح ۳۹٫۹۸ ممکن است که این هدف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید. نکته بسیار حائز اهمیت در بررسی نمودار قیمت نفت برنت و همچنین در تحلیل تکنیکال قدرت روند کاهشی قیمت نفت برنت پس از شکست سطح ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بوده است.

فعلا در کوتاه مدت نباید منتظر حرکت اصلاحی قابل توجه قیمت نفت برنت را داشته باشیم و شانس ریزش قیمت به سوی سطح ۳۹٫۹۸ زیاد است و حال چنانچه پتانسیل کاهش به پایین سطح ۴۱٫۸۶ ایجاد گردد، آنگاه هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۳۹٫۹۸ دلار/بشکه خواهد بود و معامله گران را به فروش بیشتر نفت برنت ترغیب خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت