تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۹۵٫۴۱ با حمایت روبرو شود و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۹۱٫۹۱ به ۹۷٫۵۶ قرار دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۹۱٫۹۱ می باشد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تنها آمار تعدیل خالص هزینه مصرف شخصی آمریکا (پیش بینی ماهیانه %۰٫۱ ، رقم قبلی %۰٫۲ ، پیش بینی سالیانه %۱٫۶ ، رقم قبلی %۱٫۶) اعلام می شود. آمار مصارف شخصی (پیش بینی بازار %۰٫۳ ، رقم قبلی %۰٫۴) و درآمدهای شخصی (پیش بینی بازار %۰٫۳ ، رقم قبلی %۰٫۲) نیز در این ساعت اعلام خواهند شد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت آن تا سطوح بالای ۱٫۱۲۰۰ اصلاح کرد و پیش بینی می کنیم چنانچه در حرکت صعودی سطح مقاومت ۱٫۱۲۲۰ با قدرت شکسته شود باعث اصلاح دیگر یورو به سوی سطح ۱٫۱۲۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۴۲۶ به ۱٫۰۹۱۵) شود در غیر این صورت باید در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۲۲۰ با احتیاط عمل کرد. اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای یورو در مقابل دلار آمریکا فراهم آورد.

برای امروز سطوح حمایت قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۵۰ ،  ۱٫۱۱۲۰ ، ۱٫۱۱۰۰ و بعد از آن در سطوح ۱٫۱۰۸۰ و ۱٫۱۰۷۰ قرار دارند. برای هفته جاری در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به پایین سطوح ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۵۰ می تواند حرکت اصلاحی فعلی را متوقف کند و راه را برای برگشت روند نزولی تا سطوح ۱٫۱۰۳۰ ، ۱٫۱۰۰۰ و ۱٫۰۹۸۰ هموار نماید. از این رو برای این هفته می بایست منتظر واکنش یورو به سطح مقاومت ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۳۱ در آستانه اخبار مهم باشیم.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا  بار دیگر حرکت اصلاحی با رسیدن به سطح مقاومت ۱٫۳۳۲۰ متوقف شد و از نظر تحلیل تکنیکال سطوح مقاومت اولیه به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۵۰  قرار دارند و این سطوح همچنان نقش مقاومتهای مهمی را برعهده دارند. روند حرکت این زوج ارز عمدتا تابع انتشار گزارش تورم بانک مرکزی انگلیس (BoE) و تصمیمات این کمیته سیاستگذاری در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره و توسعه برنامه خرید اوراق قرضه در روز پنجشنبه خواهد بود.

قویا پیش بینی می شود نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس از رقم قبلی %۰٫۵۰ به %۰٫۲۵ کاهش یابد و همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم به نظر می رسد این حرکت افزایشی پوند در مقابل دلار آمریکا تا سطح ۱٫۳۳۲۰ یک روند اصلاحی بوده است. با توجه به نزدیک شدن به جلسه روز پنجشنبه بانک مرکزی انگلیس، ادامه حرکت اصلاحی به نرخهای بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۵۰ با دشوارهایی همراه است.

امروز قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا در نزدیکی سطوح ۱٫۳۲۱۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ، ۱٫۳۱۹۴ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته در تایم فریم ۱ ساعته)، ۱٫۳۱۸۲ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته در تایم فریم ۴ ساعته) و ۱٫۳۱۶۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته در تایم فریم یک ساعته) با حمایت های مهمی روبرو است و از این رو برای بازگشت و تشکیل حرکت نزولی، می بایست قیمت در زیر این سطوح با قدرت تثبیت شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن که در سشن آسیا و اروپا با کاهش شدید قیمت مواجه شد امروز دولت ژاپن اعلام کرد که یک بسته محرک اقتصادی به ارزش ۲۷۴ میلیارد دلار (۲۸ هزار میلیارد ینی) را به منظور بهبود شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفته است که این میزان محرک اقتصادی تا حد زیادی از قبل مورد انتظار بازار بود.

فعالان بازار بعد از اقدام هفته پیش بانک مرکزی ژاپن در اجرای محرک های پولی که کمتر از حد پیش بینی ها بود، انتظار بسته محرک اقتصادی بیشتری را از سوی دولت ژاپن داشتند که برآورده نشدن این انتظارات باعث شد تا ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن با کاهش مواجه شد. در سشن اروپا و آمریکا در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۰۱٫۴۰ راه را برای کاهش بیشتر این زوج ارز تا سطوح ۱۰۱٫۱۶ و پس از آن سطح ۱۰۰٫۱۲ (پایین ترین سطح ۸ جولای) هموار می سازد. برای امروز در این زوج ارز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۲٫۰۰ ، ۱۰۲٫۱۰ و پس از آن سطح ۱۰۲٫۲۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا