تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می شود با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۳۹٫۶۵ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح  ۳۸٫۹۰ و ۳۸٫۸۶  (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) کاهش یابد و برای امروز هم سیگنال فروش صادر کرده است.

همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم نمودار روزانه نیز به هدف ۳۸٫۸۶ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در موج نزولی بزرگ B می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۳۹٫۶۵ به معنای شروع حرکت نزولی است و با شکسته شدن این سطح حرکت نزولی به سوی سطح ۳۸٫۸۶ بیشتر تایید شده است.

برای امروز چنانچه آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران کمتر از حد پیش بینی بازار (۱٫۳۶۳- میلیون بشکه) کاهش یابد، قیمت نفت آمریکا تحت فشارهای نزولی قرار خواهد داشت و فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در نرخهای پایین سطح ۳۹٫۶۵ با هدف ۳۸٫۸۶ ایجاد شده است. از این رو در کوتاه مدت احتمال کاهش قیمت نفت آمریکا تا سطح ۳۸٫۸۶ ممکن است که این هدف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

هر چند اندیکاتور یک ساعته RSI و واگرایی افزایشی آن به شروع حرکت اصلاحی از نزدیکی سطح حمایت ۳۹٫۶۵ اشاره می کند اما نکته قابل توجه اینکه به احتمال زیاد کاهش احتمالی قیمت نفت آمریکا به صورت امواج پی ‌در پی خواهد بود و امکان افزایش پرقدرت قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۴۱٫۰۹ فعلا محتمل نیست و فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد فروشندگان با هدف ۳۸٫۸۶ دلار/بشکه ایجاد می کند که در چارت زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می شود با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۴۱٫۹۲ دلار/بشکه به سطوح ۴۰٫۷۹ و ۴۰٫۰۹ کاهش یابد و برای امروز هم سیگنال فروش صادر کرده است.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم نمودار روزانه به همین هدف ۳۹٫۹۸ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد. در مجموع بر این باوریم که شرایط بازارهای مالی همچنان به فروش نفت برنت در جریان خواهد بود.

در چارت پایین از نظر تحلیل تکنیکال قرار گرفتن قیمت در زیر سطوح ۴۱٫۹۱ و ۴۱٫۳۶ به معنای شروع حرکت نزولی جدید است و با شکسته شدن سطح ۴۱٫۳۶ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) حرکت نزولی قیمت نفت برنت بیشتر تایید می شود و همچنان چشم انداز آتی حرکت نفت برنت نزولی است.

از این رو در کوتاه مدت احتمال کاهش قیمت نفت برنت تا سطوح ۴۰٫۷۹ و ۴۰٫۰۹ ممکن است که این هدف را در نمودار زیر به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

بنابراین برای امروز فروشندگان نفت برنت کنترل بازار را کاملاً در دست گرفته اند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای پایین کشیده می شود و عمده توجهات امروز به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا معطوف است.

اگر آمار امروز کمتر از حد پیش بینی ها کاهش یابد یا با افزایش روبرو شود می تواند منجر به کاهش شدید قیمت نفت برنت تا سطوح ۴۰٫۷۹ و ۴۰٫۰۹ و پس از آن سطح ۳۹٫۹۸ دلار/بشکه شود و روند حرکت نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان پایدار است که در چارت زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت