تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا تا نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۲۳۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۱۴۲۶ به ۱٫۰۹۱۰) افزایش یافت که این سطح در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته قرار دارد اما هنوز به طور کامل موفق به تثبیت بالای آن نشده است.

پیش بینی می کنیم چنانچه در حرکت صعودی سطوح مقاومت ۱٫۱۲۳۱ و ۱٫۱۲۳۵ با قدرت شکسته شود باعث رسیدن یورو به سوی سطح مقاومت بعدی ۱٫۱۲۵۰ شود در غیر این صورت باید در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۲۳۱ و ۱٫۱۲۳۵ با احتیاط عمل کرد. سطوح حمایت قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا همچنان به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۶۰ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند.

در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به پایین سطوح ۱٫۱۱۶۰ و ۱٫۱۱۵۰ می تواند حرکت اصلاحی فعلی را متوقف کند و راه را برای کاهش تا سطوح ۱٫۱۱۲۰ و ۱٫۱۱۰۰ هموار نماید. از این رو برای امروز می بایست منتظر واکنش یورو به سطوح مقاومت ۱٫۱۲۳۱ و ۱٫۱۲۳۵ در آستانه اخبار مهم باشیم. در همین راستا، انتظار می رود، گزارش مهم اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی ایالات متحده (NFP) که روز جمعه منتشر خواهد شد می تواند نوسانات جدی را برای این زوج ارز به همراه آورد.

در پوند – دلار آمریکا با توجه به آنکه امروز آمار مدیران خرید بخش خدمات انگلیس (PMI) در حد انتظارات بازار (۴۷٫۴) اعلام شد و از سوی دیگر ارزش دلار آمریکا به خاطر آمارهای ضعیف اقتصادی از آمریکا با کاهش به پایین ترین نرخهای ۶ هفته گذشته مواجه شده است، این زوج ارز مقداری به نرخهای بالای سطح ۱٫۳۳۵۰ اصلاح کرده است و برای امروز با سطوح مقاومت ۱٫۳۳۷۰ ، ۱٫۳۳۸۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۷۹ به ۱٫۳۰۶۶) و ۱٫۳۴۰۰ مواجه است.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم روند حرکت این زوج ارز عمدتا تابع انتشار گزارش تورم بانک مرکزی انگلیس (BoE) و تصمیمات این کمیته سیاستگذاری در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره و توسعه برنامه خرید اوراق قرضه در روز پنجشنبه خواهد بود. قویا پیش بینی می شود نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس از رقم قبلی %۰٫۵۰ به %۰٫۲۵ کاهش یابد و برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی انگلیس گسترش یابد. در حال حاضر، مهمترین خبر در تغییر جهت حرکت پوند، جلسه فردا بانک مرکزی انگلیس (BoE) است.

ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن نیز همچنان تحت فشارهای نزولی قرار دارد و هم اکنون این نگرانی در بازارها بوجود آمده که ممکن است بانک مرکزی ژاپن از خرید بیشتر اوراق قرضه خود عقب نشینی کند و برای تحریک اقتصادی این کشور، ژاپن بیشتر به سوی اعمال سیاست های مالی روی آورد که این منجر به نگرانی ها از رکود عمیق در بازار بدهی در سطح جهانی شده است.

به همین دلیل روند این زوج ارز در کوتاه مدت همچنان کاهشی پیش بینی می شود و  در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۰۰٫۷۰ راه را برای کاهش بیشتر این زوج ارز تا سطوح ۱۰۰٫۴۳ (خط روند افزایشی شش هفته) ، ۱۰۰٫۱۲ (پایین ترین سطح ۸ جولای) و ۹۹٫۹۵ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار می سازد. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۱٫۳۵ ، ۱۰۱٫۵۰ و پس از آن سطوح ۱۰۱٫۷۵ و ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند.

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) همانطور که در چارت پایین دیده می شود پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح ۹۵٫۴۱ به سوی سطح ۹۴٫۷۴ کاهش یابد که این سطح  بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد و محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۹۱٫۹۱ می باشد.

در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و تثبیت کندل روزانه بالای آن موجب افزایش به سوی سطح ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود. روز گذشته هر چند آمار هزینه های مصرف کنندگان آمریکا افزایش یافت اما شاخص دلار آمریکا بیشتر به اعداد و ارقام مربوط به تورم آمریکا توجه کرد و با توجه به آمار ضعیف سرمایه گذاری در بخش و کسب و کار و کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال این عوامل موجب کاهش انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری و فرود شاخص دلار آمریکا به پایین ترین سطوح ۶ هفته گذشته شده است.

دیروز شاخص کلیدی تورم بانک مرکزی آمریکا یعنی تورم مربوط به آمار خالص هزینه مصرف شخصی ایالات متحده آمریکا (Core PCE) در ماه ژوئن تنها به میزان %۰٫۱ و در مدت سالیانه بدون تغییر همان رقم %۰٫۹ اعلام شدند که همچنان پایین از هدف مورد نظر بانک فدرال (%۲) قرار دارد و در واکنش به این اخبار شاهد سقوط ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بودیم. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران آمار اشتغال بخش خصوصی ADP آمریکا (پیش بینی بازار ۱۷۰۰۰۰) و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات ISM (پیش بینی بازار ۵۶٫۰۰) اعلام می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا