تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در چارت پایین مشخص است که قیمت نفت آمریکا پس از اعلام افزایش در موجودی ذخایر نفت آمریکا نتوانست بیشتر از سطح ۳۹٫۱۹ دلار/بشکه کاهش یابد و با تشکیل کف دو قلو در این سطح به نرخهای بالای سطح ۴۰٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) افزایش یافته است و برای امروز در تلاش برای عبور از سطح ۴۱٫۷۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است که اگر موفق شود می تواند باعث افزایش به سوی سطح مقاومت ۴۳٫۳۲ شود.

دیروز هر چند آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا ۱٫۴۱۳ میلیون بشکه افزایش یافت و در اولین واکنش به این خبر قیمت نفت آمریکا تا سطح ۳۹٫۱۹ ریزش کرد اما آمار موجودی ذخایر هفتگی بنزین آمریکا ۳٫۲۶۲- میلیون بشکه کاهش یافت که خبر افزایش آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا را خنثی کرد و این موضوع باعث برگشت و افزایش قیمت نفت آمریکا شد و بیشترین افزایش روزانه خود را در ۳ هفته گذشته بدست آورد.

از این رو برای امروز تثبیت قیمت نفت آمریکا در بالای سطح ۴۰٫۷۷ و شکست سطح مقاومت ۴۱٫۷۴ می تواند راه را برای افزایش قیمت تا سطح ۴۳٫۳۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) هموار سازد. برای امروز سطح حمایت قیمت نفت آمریکا در ۳۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) تعیین شده است. در نمودار روزانه نیز مشخص است که افزایش قیمت نفت آمریکا از سطح ۳۹٫۱۹ در راستای ادامه روند افزایشی قبلی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) است و یک الگوی سر و شانه در چارت روزانه شکل گرفته است که هدفهای بالای ۴۲٫۹۲ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نشان می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال در چارت پایین کاملا مشخص است که قیمت آن پس از اعلام افزایش در موجودی ذخایر نفت آمریکا نتوانست بیشتر از سطح ۴۱٫۵۱ دلار/بشکه کاهش یابد و با تشکیل کف دو قلو در نزدیکی این سطح تا سطح مقاومت ۴۳٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش یافته است و برای امروز در تلاش برای عبور از این سطح است که اگر موفق شود می تواند باعث افزایش قیمت نفت برنت به سوی سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود.

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم دیروز هر چند آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا ۱٫۴۱۳ میلیون بشکه افزایش یافت و در اولین واکنش به این خبر قیمت نفت برنت تا سطح ۴۱٫۵۱ ریزش کرد اما آمار موجودی ذخایر هفتگی بنزین آمریکا ۳٫۲۶۲- میلیون بشکه کاهش یافت که خبر افزایش آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا را خنثی کرد و این موضوع باعث برگشت و افزایش قیمت نفت برنت شد و بیشترین افزایش روزانه خود را در ۳ هفته گذشته بدست آورد.

از این رو برای امروز تثبیت قیمت نفت برنت در بالای سطح ۴۲٫۸۶ و شکست سطح مقاومت ۴۳٫۶۹ می تواند راه را برای افزایش قیمت تا سطح ۴۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) هموار سازد. برای امروز سطح حمایت قیمت نفت برنت در ۴۲٫۸۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن سطح ۴۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) تعیین شده اند.

در نمودار روزانه نیز مشخص است که افزایش قیمت نفت برنت از سطح ۴۱٫۵۱ در راستای ادامه روند افزایشی قبلی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) است و یک الگوی بزرگ سر و شانه معکوس در چارت روزانه شکل گرفته است که در میان مدت هدفهای بالای سطح ۴۶٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۴۳٫۰۲ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت