تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره بتواند در ادامه حرکت نزولی خود از سطح حمایت ۴۸۵۸ دلار/تن عبور کند و سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۸۰۴ صادر خواهد کرد که این موضوع را کاهش سریع قیمت مس از نزدیکی سطح مقاومت ۴۹۵۹ و سقف دو قلوی ساخته شده در این سطح به وضوح نشان داده است که این سطح مماس با سقف کانال کاهشی است.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین سطوح ۴۸۵۸ و ۴۸۳۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) نقش حمایت را برای قیمت جهانی مس بازی می کنند که احتمال می دهیم با شکسته شدن این سطوح شاهد بازگشت روند نزولی در موج C و ادامه روند کاهشی قیمت به سوی سطوح ۴۸۰۴ و ۴۷۵۷ باشیم که این اهداف در چارت زیر دیده می شوند و احتمال سقوط مجدد قیمت مس در این موج وجود خواهد داشت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۴۸۵۸ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۴۹۵۹ (بالاترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) قرار گرفته است که اگر به هر دلیلی دوباره موفق به شکست آن شود منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۴۸۳۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. بدین جهت، بر این باوریم که تمرکز بازار به کاهش قیمت مس خواهد بود و در این صورت، می بایست در در انتظار شروع روند نزولی به سوی سطوح ۴۸۰۴ و ۴۷۵۷ باشیم.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال برای ادامه حرکت کاهشی مس می بایست قیمت از سطح حمایت ۴۸۵۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) عبور کند و در صورتی که قیمت در پایین این سطح قرار گیرد، مانعی برای کاهش قیمت مس به خط ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی یعنی تا سطح حمایت ۴۸۳۴ وجود نخواهد داشت و قرار گرفتن قیمت در پایین آن هم حرکت کاهشی را تا سطح ۴۸۰۴ دلار/تن به همراه دارد که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر آنچه که قبلا بدان اشاره کردیم وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح حمایت ۱۶۱۵ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) در پشت سطح مقاومت ۱۶۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نشان داده است و اگر قیمت آلومینیم آلیاژی به همین صورت در پایین سطح ۱۶۴۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تثبیت شود موجب ریزش قیمت آن به سوی سطح ۱۶۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۴۹ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود زمینه را برای حرکت اصلاحی قیمت آن به سطح ۱۶۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای خط روند افزایشی رسم شده در نمودار زیر تایید کرده است اما برای امروز این سناریو کمی بعید به نظر می رسد.

از این رو در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید آلومینیم آلیاژی از نرخهای بالاتر ۱۶۶۹ وارد عمل خواهند شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده است. بدین دلیل حرکت قیمت این فلز برای امروز تا زمانیکه پایین سطوح ۱۶۴۹ و ۱۶۶۹ قرار دارد، کاهش دوباره قیمت آن تا سطح ۱۶۱۵ است و شکسته شدن آن منجر به کاهش بیشتر تا سطح ۱۵۸۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۴۷۵ است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در پایین این سطوح ۱۶۴۹ و ۱۶۶۹ فعلا نزولی است و زمینه ساز برگشت دوباره تا سطوح ۱۶۱۵ و ۱۵۸۹ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت و پیش بینی ها نشان می دهد که معامله گران همچنان قصد کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی با هدف اولیه ۱۶۱۵ دلار/تن را دارند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم