تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز ارزش پوند پس از اعلام خبر کاهش نرخ بهره انگلیس و توسعه برنامه خرید اوراق قرضه به شدت با کاهش مواجه شد و کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی انگلیس (BoE) در راستای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی و تحقق %۲ تورم و همچنین بهبود رشد اقتصادی و اشتغال امروز تصمیم به کاهش نرخ بهره خود از رقم قبلی %۰٫۵۰ به %۰٫۲۵ گرفت و برای اولین بار در ۷ ساله گذشته نرخ بهره بانکی خود را کاهش داد و  ۴۳۵ میلیارد پوند نیز برای خرید اوراق قرضه شرکتی و دولتی اختصاص داد که این رقم بالاتر از حد پیش بینی بازار ۳۷۵ میلیارد پوند بود.

با گسترش سیاست های انبساطی کمّی برای شش ماهه و خرید اوراق قرضه شرکتی برای ۱۸ ماه، در واکنش اولیه به این خبر، ارزش پوند در برابر ارزهای اصلی به شدت با کاهش مواجه شد. در زوج ارز پوند – دلار شکسته شدن سطح حمایت جزئی ۱٫۳۱۰۰ می تواند هدفهای نزولی ۱٫۳۰۷۴ و ۱٫۳۰۴۶ و نرخهای پایین تر ۱٫۳۰۰۰ را مشخص سازد. سطوح مقاومت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۲۰۰ تشکیل شده اند.

قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا نیز نتوانست از سطح مقاومت ۱٫۱۲۳۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۱۴۲۶ به ۱٫۰۹۱۰) عبور کند و این سطح در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته قرار داشت که بدلیل مستحکم بودن این سطح مقاومت، بعد از اعلام قوی آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) منجر به کاهش قیمت یورو به نرخهای پایین سطح ۱٫۱۱۵۰ گردید.

برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه در حرکت نزولی سطوح حمایت ۱٫۱۱۱۰ و ۱٫۱۱۰۰ با قدرت شکسته شوند، منجر به کاهش قیمت آن تا سطوح ۱٫۱۰۸۵ ، ۱٫۱۰۵۵ و ۱٫۱۰۵۰ شود. از دیدگاه تحلیل تکنیکال، شکسته شدن سطح ۱٫۱۱۵۶ (پایین ترین سطح روز دوشنبه) منجر به ورود فروشندگان به بازار شده است و در ادامه حرکت نزولی می تواند به  ترتیب اهداف ۱٫۱۰۶۹ و ۱٫۱۰۲۴ را نمایان سازد. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۶۰ ، ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۲۰۰ تشکیل شده اند.

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و تثبیت کندل روزانه بالای آن به سوی سطح ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش یابد. در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی و نزولی با رسیدن قیمت به سطح حمایت ۹۵٫۰۰ از حرکت بازماند و از آن هنگام تا کنون قیمت بار دیگر به محدوده بالای سطح مقاومت ۹۵٫۴۱ بازگشته است و برای امروز این سطح حمایت اصلی شاخص دلار آمریکا محسوب می شود. گزارش فردا اشتغال ایالات متحده آمریکا، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی FOMC معین کند.

افزایش میزان اشتغال آمریکا، به رشد اقتصادی تعبیر خواهد شد و این امر افزایش نرخ بهره تفسیر می شود. بنابراین می توان گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که برای فردا واکنش بازار را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است.

با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و به همین دلیل بانک فدرال رزرو آمریکا به این بخش گزارش، حساسیت خاصی نشان می دهد. در صورتیکه رقم نهایی آمار اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی بازار اعلام شود، این موضوع می تواند حرکت افزایشی دلار آمریکا را بیشتر به جلو یعنی سطح ۹۶٫۲۳ هدایت کند و خبر فردا محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت شاخص دلار آمریکا به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا