تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۲٫۱۳ دلار/بشکه افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش دیگر تا سطح ۴۲٫۶۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

مهمترین خبر امروز بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) است. انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، قیمت نفت در روندی خنثی و با شیب افزایشی به حرکت خود ادامه دهد و فعالان بازار به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا را پیش بینی کنند.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c در چارت یک ساعته پایین نشان داده است و این سطح مقاومت ۴۲٫۱۳ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی مشخص شده است. این موضوع تاییدی برای افزایش قیمت نفت آمریکا خواهد بود و بار دیگر جرقه های خرید در بازار را شعله ور خواهد کرد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح حمایت ۴۱٫۵۴ ، ۴۱٫۲۸ و ۴۰٫۹۵ خواهد بود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی ۵۰ درصدی، ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده اند. در تایم فریم روزانه نیز قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی بزرگ C در حرکت است که در این موج هدف اولیه ۴۲٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نشان می دهد.

بنابراین در چشم انداز کوتاه مدت همانطور که در نمودار زیر دیده می شود تا زمانیکه حرکت صعودی بالای خط روند افزایشی رسم شده پایدار است، روند حرکت قیمت نفت آمریکا همچنان افزایشی با هدف های ۴۲٫۱۳ و ۴۲٫۶۵ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید و اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار بازار به عینه مشاهده کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ دلار/بشکه افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش دیگر تا سطح ۴۶٫۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد که از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۳٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در چارت یک ساعته پایین نشان داده است.

این سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص شده است و اگر امروز هم مثل روز گذشته حرکت صعودی بار دیگر آغاز شود، اولین هدف، سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است و پس از آن سطح بعدی مقاومت نرخ ۴۶٫۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت محدود به سطوح حمایت ۴۳٫۶۹ ، ۴۲٫۸۶ و ۴۲٫۱۶ خواهد بود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی ۲۳٫۶ درصدی ، ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی تشکیل شده اند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در تایم فریم روزانه نیز قیمت نفت برنت شانه سمت راست الگوی خود را تکمیل کرده است و با شکسته شدن سطح ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در روزهای آتی سیگنال افزایش به سوی سطح ۴۶٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر کرده است.

در چشم انداز کوتاه مدت، تا زمانیکه حرکت صعودی بالای سطوح مقاومت ۴۳٫۶۹ و ۴۲٫۸۶ پایدار است، روند حرکت همچنان افزایشی با هدف های ۴۵٫۰۴ و ۴۶٫۱۳ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

مهمترین خبر امروز بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) است. انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، قیمت نفت برنت در روندی خنثی و با شیب افزایشی به حرکت خود ادامه دهد. فعالان بازار به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا را پیش بینی کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت