تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو – دلار آمریکا

آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که امروز اعلام شد بسیار بالاتر از حد انتظارات بازار بود و موجب کاهش یورو در مقابل دلار آمریکا شده است. بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا، قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به پایین سطح ۱٫۱۱۰۰ ریزش کرد و با توجه به خبر امروز منجر به کاهش قیمت به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۰۵۰ ، ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۲۰ خواهد شد و یک گام دیگر به سطح روانی ۱٫۱۰۰۰ نزدیک تر خواهد شد. کاهش قیمت یورو به پایین سطوح حمایت ۱٫۱۱۱۷ و ۱٫۱۰۸۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) سیگنال کاهش یورو صادر کرده است. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۰۰ و ۱٫۱۱۲۰ تشکیل شده اند.

پوند – دلار آمریکا

آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که امروز اعلام شد بسیار بالاتر از حد انتظارات بازار بود و موجب کاهش پوند در مقابل دلار آمریکا شده است. با توجه به  تحولات اخیر در طی ۲۴ ساعته و شکسته شدن کف الگوی مثلث، همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی ادامه دارد و از این رو، کماکان منتظر فرود بیشتر تا نرخ های پایین سطح ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۰۰ هستیم. در نتیجه، انتظار می رود پوند همچنان در روند نزولی خود باقی بماند. پایین سطح ۱٫۳۰۰۰  تارگتهای بعدی بر روی ۱٫۲۸۹۰ و ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۰۰ قرار دارند. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۱۲۰ تشکیل شده اند. با توجه به خبر دیروز بانک مرکزی انگلیس و خبر امروز اشتغال آمریکا، فروشندگان پوند کنترل بازار را در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای پایین کشیده می شود.

دلار- ین ژاپن

در این زوج ارز، دلار آمریکا بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا توانست بخشی از سقوط خود را در مقابل ین ژاپن جبران کند و به بالای سطح ۱۰۱٫۶۰ افزایش یابد و برای امروز چنانکه حرکت صعودی ادامه یابد، سطوح بعدی مقاومت به ترتیب نرخهای ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ خواهند بود و از این رو تحولات قیمت برای امروز با حرکت اصلاحی به سطوح بالا پیش بینی می شود. با توجه به افزایش دلار آمریکا بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا، احتمال شروع حرکت افزایشی تا سطح ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ وجود دارد. برای امروز سطوح حمایت روزانه به ترتیب بر روی ۱۰۱٫۳۵ ، ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۰٫۸۵ قرار دارند.

یورو – ین ژاپن

بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا، ارزش یورو در مقابل ین ژاپن همچنان تحت فشارهای نزولی قرار دارد و به همین دلیل از نظر تحلیل تکنیکال روند این زوج ارز در کوتاه مدت همچنان کاهشی پیش بینی می شود. تحولات اخیر این زوج ارز می تواند راه را برای کاهش قیمت این زوج ارز به پایین سطح ۱۱۲٫۰۰ با هدفهای نزولی ۱۱۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۹٫۶۴ به ۱۱۸٫۴۵) و ۱۱۰٫۸۵ (پایین ترین سطح ۶ جولای) نمایان کند. برای امروز در حرکات اصلاحی سطوح ۱۱۳٫۰۰ ، ۱۱۳٫۲۵ و ۱۱۳٫۳۰ پس از آن به ترتیب سطوح ۱۱۳٫۵۰ ، ۱۱۳٫۸۰ ، ۱۱۴٫۰۰ نقش مقاومت های مهمی را برعهده دارند. همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم. لازم به ذکر است با توجه به سقوط شدید ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا، به باور ما در این زوج ارز استمرار هر گونه حرکت اصلاحی در بالای سطوح مقاومت ۱۱۳٫۰۰ و ۱۱۳٫۳۰ سخت و دشوار است.

یورو – پوند

بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا، در زوج ارز یورو – پوند انتظار داریم در صورت ادامه روند صعودی و شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۸۵۰۰ راه را برای افزایش بیشتر تا نرخهای ۰٫۸۵۵۰ و ۰٫۸۶۰۰ و پس از آن سطح ۰٫۸۶۲۶ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۶) هموار کند.از این رو از نظر تحلیل تکنیکال همچنان روند حرکت یورو در مقابل پوند را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت به نرخهای بالای سطح ۰٫۸۵۰۰ ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۸۴۶۰ ، ۰٫۸۴۵۰ و ۰٫۸۴۳۰ قرار دارند. از این رو در این زوج ارز با توجه به شدت سقوط ارزش پوند در بازارها پس از جلسه روز گذشته بانک مرکزی انگلیس، ادامه حرکت به بالای سطح ۰٫۸۵۰۰ می تواند قیمت یورو در مقابل پوند را به نرخهای بالاتر هدایت کند.

دلار آمریکا – فرانک سویس

آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که امروز اعلام شد بسیار بالاتر از حد انتظارات بازار بود و موجب افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس شده است. در حرکت افزایشی کندل دو ساعته قیمت این زوج ارز بالای سطح مقاومت ۰٫۹۸۰۰ بسته شده است که به باور ما با توجه به خبر قوی آمار اشتغال آمریکا می تواند مجدد در کوتاه مدت پتاسیل افزایشی به سوی سطح ۰٫۹۸۳۰ را بوجود آورد. این زوج ارز هم اکنون در تلاش برای شروع حرکت صعودی جدید به بالای سطح ۰٫۹۸۳۰ است که اگر موفق به شکست آن شود، می تواند فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید با تارگت های ۰٫۹۸۷۵ و ۰٫۹۹۰۰ فراهم آورد و دوباره به سوی سطح ۰٫۹۹۴۵ افزایش یابد. بدین ترتیب با خبر امروز، هنوز هم حرکت اصلی قیمت این زوج ارز افزایشی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۹۸۳۰ و رسیدن قیمت به نرخهای بالای آن فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت های ۰٫۹۸۷۵ و ۰٫۹۹۰۰ فراهم شود. در این زوج ارز سطوح حمایت روزانه به ترتیب بر روی ۰٫۹۸۰۰ ، ۰٫۹۷۸۰ ، ۰٫۹۷۶۰ و ۰٫۹۷۵۰ تشکیل شده اند.

شاخص دلار آمریکا

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) پیش بینی می کنیم با توجه به خبر امروز آمار قوی اشتغال آمریکا و شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تا سطح مقاومت بعدی ۹۶٫۷۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن سطح ۹۷٫۱۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) افزایش یابد. در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی و نزولی با رسیدن قیمت به سطح حمایت ۹۵٫۰۰ از حرکت بازماند و این هفته نتوانست خود را پایین سطح حمایت ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت کند و از آن هنگام تا کنون قیمت آن با قدرت به بالای سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ افزایش یافته است. از این رو با توجه به اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا (۲۵۵۰۰۰)  که امروز بالاتر از حد انتظارات (۱۸۰۰۰۰) بود، انتظار داریم که خریداران قیمت شاخص دلار آمریکا را تا سطح مقاومت ۹۶٫۷۴ و در ادامه سطوح ۹۷٫۱۷ و ۹۷٫۵۶ پیش ببرند که این اهداف را در نمودار مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا