تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۴۲٫۱۴ دلار/بشکه تا سطح ۴۲٫۸۵ سیگنال خرید صادر کند و برای امروز چنانچه سطح ۴۲٫۱۴ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش دیگر تا سطح ۴۲٫۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر خواهد کرد که از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c در چارت یک ساعته پایین نشان داده است.

در چارت پایین این سطح مقاومت ۴۲٫۱۴ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی به وضوح مشخص شده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۱٫۷۴ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است.

انتظار داریم بازار نفت به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار افزایش قیمت به نرخهای بالای سطح ۴۲٫۱۴ باقی بماند. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت افزایشی نفت خام سبک آمریکا برای بازگشت به محدوده های بالای سطح ۴۲٫۸۵ کمک کند. ما در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی قیمت نفت آمریکا را پیش بینی می کنیم.

لازم به ذکر است در تایم فریم روزانه نیز همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی بزرگ C در حرکت است که در این موج هدف اولیه ۴۲٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نشان می دهد که این سطح بسیار نزدیک به سطح ۴۲٫۸۵ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید و اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی های سیگنال خرید نفت آمریکا را در نمودار بازار به عینه مشاهده کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال دلیلی برای تغییر تحلیل قبلی وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ دلار/بشکه افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش دیگر تا سطح ۴۶٫۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد که از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۳٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در چارت یک ساعته پایین نشان داده است.

در چارت پایین این سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص شده است و اگر امروز هم مثل هفته گذشته حرکت صعودی بار دیگر آغاز شود، اولین هدف، سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است و پس از آن سطح بعدی مقاومت نرخ ۴۶٫۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت محدود به سطح حمایت ۴۳٫۶۹ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده اند که در نمودار زیر مشاهده می کنید. سطح حمایت مستحکم بر روی نرخ ۴۳٫۶۹ تشکیل شده و هدف صعود قیمت تا سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ است و روند فعلی، نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی است.

در تایم فریم روزانه نیز قیمت نفت برنت شانه سمت راست الگوی خود را تکمیل کرده است و با شکسته شدن سطح ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در روزهای آتی سیگنال افزایش به سوی سطح ۴۶٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر کرده است که قبلا نیز بدان اشاره کردیم.

از این رو در چشم انداز کوتاه مدت، تا زمانیکه حرکت صعودی بالای سطوح مقاومت ۴۳٫۶۹ و ۴۲٫۸۶ پایدار است، روند حرکت همچنان افزایشی با هدف های ۴۵٫۰۴ و ۴۶٫۱۳ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

مهمترین خبر این هفته، اعلام آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در روز چهارشنبه است و انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، قیمت نفت برنت در روندی خنثی و با شیب افزایشی به حرکت خود ادامه دهد و فعالان بازار به دقّت اخبار موجودی ذخایر نفت آمریکا را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی معامله گران به نفت برنت را پیش بینی کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت