تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۸۴۱ دلار/تن افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۸۷۸ صادر خواهد کرد که این موضوع را افزایش شارپی قیمت مس از سطح ۴۷۸۳ نشان داده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین سطوح ۴۸۴۱ و ۴۸۷۸ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی) تارگت های بعدی برای قیمت جهانی مس در نظر گرفته می شوند که احتمال می دهیم با شکسته شدن این سطوح شاهد استمرار افزایش قیمت مس باشیم که این اهداف در چارت زیر دیده می شوند و برای امروز احتمال صعود قیمت مس تا سطوح ۴۸۴۱ و ۴۸۷۸ وجود خواهد داشت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است یک کف دو قلو در نزدیکی سطح حمایت ۴۷۸۳ ساخته شده است که فعلا مانع از کاهش قیمت مس به پایین این سطح شده است اما اگر به هر دلیلی موفق به شکست آن شود منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۴۷۴۰ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده می باشد. بدین جهت، بر این باوریم که تمرکز بازار برای امروز به افزایش قیمت مس به سطوح ۴۸۴۱ و ۴۸۷۸ خواهد بود و در این صورت می بایست دوباره انتظار شروع حرکت افزایشی قیمت را داشته باشیم.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال برای ادامه حرکت افزایشی مس می بایست قیمت به همین صورت در بالای سطح ۴۷۸۳ تثبیت شود و با توجه به تکمیل شدن چرخه حرکت پنج موجی در سطح ۴۷۸۳ در صورتی که قیمت در بالای سطح ۴۸۴۱ قرار گیرد، مانعی برای افزایش دوباره قیمت مس به خط ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی یعنی تا سطح مقاومت بعدی ۴۸۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود نخواهد داشت.

بنابراین برای امروز قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۸۴۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) حرکت صعودی را تا سطح ۴۸۷۸ به همراه دارد که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشاهده می کنید که در به وضوح مشخص شده است و برای امروز معامله گران در انتظار افزایش قیمت جهانی مس تا سطح ۴۸۴۱ و پس از آن سطح ۴۸۷۸ دلار/تن هستند که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۶۴۹ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۶۱۵ نشان داده است و اگر قیمت آلومینیم آلیاژی به همین صورت در بالای این سطح تثبیت شود موجب رسیدن قیمت آن به سوی سطح ۱۶۴۹ و پس از آن سطح ۱۶۶۹ می شود که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۴۹ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود زمینه را برای حرکت صعودی قیمت آن به سطح ۱۶۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۶۱۵ در نمودار زیر تایید کرده است.

از این رو در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید آلومینیم آلیاژی از نرخهای بالاتر ۱۶۴۹ با تارگت ۱۶۶۹ وارد عمل خواهند شد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده اند. بدین دلیل حرکت قیمت این فلز برای امروز تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۶۱۵ قرار دارد، صعود قیمت آن تا سطح ۱۶۴۹ است و شکسته شدن آن موجب تقویت بیشتر تا سطح ۱۶۶۹ می شود و این هدف را در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشاهده می کنید.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت ۱۶۱۵ فعلا صعودی است و زمینه ساز افزایش دوباره تا سطوح ۱۶۴۹ و ۱۶۶۹ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت و پیش بینی ها نشان می دهد که معامله گران همچنان قصد افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی با هدف اولیه ۱۶۴۹ را دارند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

بنابراین در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است و برای امروز معامله گران بعد از عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۶۶۹ در انتظار افزایش قیمت تا سطح ۱۶۶۹ دلار/تن هستند. بنابراین در انتظار تحولات بازار و صعود قیمت به تارگت های اشاره شده خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم