تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

در این زوج ارز همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا همچنان پایین سطح ۱٫۱۱۰۰ تثبیت شده است و این مساله از نظر تحلیل تکنیکال منجر به کاهش قیمت به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۰۵۰ ، ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۲۰ خواهد شد و یک گام دیگر به سطح روانی ۱٫۱۰۰۰ نزدیک تر خواهد شد. کاهش قیمت یورو به پایین سطوح حمایت ۱٫۱۱۰۰ سیگنال کاهش یورو صادر کرده است و برای امروز سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۰۰ ، ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۲۰ و ۱٫۱۱۳۵ و پس از آن سطح ۱٫۱۱۶۲ (بالاترین سطح ۵ اوت) تشکیل شده اند. اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح مقاومت، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول یورو در مقابل دلار آمریکا به پایین سطح ۱٫۱۰۵۰ باشیم.

پوند – دلار آمریکا

با توجه به  تحولات اخیر همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی پوند ادامه دارد و از این رو، کماکان منتظر فرود بیشتر تا نرخ های پایین سطح ۱٫۲۹۵۰ هستیم. در نتیجه، انتظار می رود پوند همچنان در روند نزولی خود باقی بماند. پایین سطح ۱٫۲۹۵۰ تارگت های بعدی بر روی ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۸۰ قرار دارند. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱٫۳۰۲۰ ، ۱٫۳۰۳۵ ، ۱٫۳۰۴۵ و ۱٫۳۰۵۰ پس از آن سطح ۱٫۳۰۸۰ تشکیل شده اند. با توجه به خبر هفته گذشته کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس و توسعه برنامه خرید اوراق قرضه و خبر روز جمعه اشتغال آمریکا، فروشندگان پوند کنترل بازار را در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای پایین ۱٫۲۹۵۰ کشیده خواهد شد. اظهارات امروز یکی از اعضای بانک مرکزی انگلیس (Ian McCafferty) در خصوص لزوم اجرای سیاست های انبساطی ، گسترش برنامه خرید اوراق قرضه و کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس به نزدیکی صفر درصد منجر به سقوط پوند به پایین سطح ۱٫۳۰۰۰ شده است و بدین ترتیب احتمال برای شکسته شدن سطح ۱٫۲۹۶۶ بسیار زیاد می باشد  و حرکت پوند در پایین سطح ۱٫۲۹۵۰ نزولی است.

دلار- ین ژاپن

در این زوج ارز، دلار آمریکا بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا همچنان توانسته است بخشی از سقوط خود را در مقابل ین ژاپن جبران کند و امروز تا سطح ۱۰۲٫۵۰ افزایش یابد و چنانکه حرکت صعودی ادامه یابد تارگت های بعدی بر روی نرخهای ۱۰۲٫۸۰ (بالاترین سطح ۲ اوت) و ۱۰۳٫۰۰ خواهند بود و از این رو تحولات قیمت این زوج ارز برای امروز با حرکت افزایشی به نرخهای بالای سطح ۱۰۲٫۵۰ پیش بینی می شود. با توجه به افزایش دلار آمریکا بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا، احتمال شروع حرکت افزایشی قیمت این زوج ارز تا سطوح ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۳٫۰۰ وجود دارد. برای امروز سطوح حمایت روزانه به ترتیب بر روی ۱۰۲٫۲۵ ، ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند.

یورو – ین ژاپن

از نظر تحلیل تکنیکال روند این زوج ارز در کوتاه مدت بدلیل تثبیت قیمت آن پایین سطوح مقاومتی که دیروز بدان اشاره کردیم، کاهشی پیش بینی می شود و هر چند مقداری از سطح ۱۱۲٫۳۰ به بالای سطح ۱۱۳٫۵۰ اصلاح کرده است اما با سطوح مقاومت مهم در محدوده ۱۱۳٫۷۵ ، ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است. تحولات اخیر این زوج ارز می تواند در صورت شکست سطح ۱۱۳٫۰۰ راه را برای کاهش قیمت این زوج ارز به پایین سطوح ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۲٫۰۰ با هدفهای نزولی  ۱۱۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۹٫۶۴ به ۱۱۸٫۴۵) و ۱۱۰٫۸۵ (پایین ترین سطح ۶ جولای) را نمایان کند. برای امروز در حرکات اصلاحی سطوح ۱۱۳٫۷۵ ، ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ نقش مقاومت های مهمی را برعهده دارند. مقاومتهای مستحکم بعدی بر روی نرخهای ۱۱۴٫۵۲ و ۱۱۴٫۷۸ (بالاترین سطح ۲ اوت) وجود دارند. از این رو بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح مقاومت، تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم.

یورو – پوند

بعد از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا، در زوج ارز یورو – پوند انتظار داریم در صورت ادامه روند صعودی و شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۸۵۵۰ راه را برای افزایش بیشتر تا نرخهای ۰٫۸۵۸۰ ، ۰٫۸۵۸۵ و ۰٫۸۶۰۰ و پس از آن سطح ۰٫۸۶۲۶ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۶) هموار کند و از نظر تحلیل تکنیکال همچنان روند حرکت یورو در مقابل پوند را افزایشی می دانیم و دیروز به هدف بالای سطح ۰٫۸۵۰۴ دست یافت و انتظار می رود این حرکت به نرخهای بالای سطح ۰٫۸۵۵۰ ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۸۵۱۰ ، ۰٫۸۵۰۰ و ۰٫۸۴۸۰ قرار دارند. از این رو در این زوج ارز با توجه به شدت سقوط ارزش پوند در بازارها پس از جلسه هفته گذشته بانک مرکزی انگلیس، ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۰٫۸۵۵۰ می تواند قیمت یورو در مقابل پوند را به نرخهای بالاتر ۰٫۸۵۸۵ و ۰٫۸۶۰۰ هدایت کند و زمینه ی صعود بیشتر این زوج ارز در کوتاه مدت را فراهم سازد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در حرکت افزایشی کندل این چند روزه قیمت زوج ارز بالای سطح مقاومت ۰٫۹۸۰۰ بسته شد و به باور ما با توجه به خبر قوی آمار اشتغال آمریکا که روز جمعه اعلام شد می تواند مجدد در کوتاه مدت پتاسیل افزایشی به سوی سطح ۰٫۹۸۵۰ را بوجود آورد. بعد از شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۹۸۳۰ این زوج ارز هم اکنون در تلاش برای شروع حرکت صعودی جدید به بالای سطح ۰٫۹۸۵۰ است که اگر موفق به شکست آن شود، می تواند فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید با تارگت های ۰٫۹۸۷۵ ، ۰٫۹۸۸۰ و ۰٫۹۹۰۰ فراهم آورد و دوباره به سوی سطح ۰٫۹۹۴۵ افزایش یابد. بدین ترتیب با خبر روز جمعه آمار قوی اشتغال آمریکا، هنوز هم حرکت اصلی قیمت این زوج ارز افزایشی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۹۸۵۰ و رسیدن قیمت به نرخهای بالای آن فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت های ۰٫۹۸۷۵ ، ۰٫۹۸۸۰ و ۰٫۹۹۰۰ فراهم شود. در این زوج ارز سطوح حمایت روزانه به ترتیب بر روی .۹۸۲۰ ، ۰٫۹۸۰۰ ، ۰٫۹۷۸۵ و ۰٫۹۷۸۰ ،  تشکیل شده اند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت نزولی تثبیت قیمت پایین سطوح مقاومت ۰٫۷۶۷۰ و ۰٫۷۶۷۵ می تواند موجب شروع کاهش مجدد به پایین سطح ۰٫۷۶۲۰ گردد. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم حرکت اصلاحی تا نزدیکی منطقه ۰٫۷۶۷۵ پیش خواهد رفت و پس از آن با توجه به وجود سطح مقاومت قوی در ۰٫۷۶۷۵ و ۰٫۷۷۰۰ احتمال شاهد شروع حرکت نزولی وجود دارد. عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۶۷۵ و ۰٫۷۷۰۰  دوباره پتانسیل شروع یک حرکت مهم برای شکست سطوح ۰٫۷۶۲۰ و ۰٫۷۶۰۰ را ایجاد خواهد کرد. از این رو همانطور که در نمودار دیده می شود این حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۰٫۷۶۷۵ فعلا دوام چندانی نداشته است و برای امروز سطوح رزیستنس ۰٫۷۶۷۵ و ۰٫۷۷۰۰ بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

برای امروز این زوج ارز با سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۰٫۷۱۵۰ ، ۰٫۷۱۶۰ ، ۰٫۷۱۶۵ و ۰٫۷۱۷۰ مواجه است و در حرکت نزولی، پایین تر از سطوح ۰٫۷۱۰۰ و ۰٫۷۰۸۵ نشان دهنده آن خواهد بود که ادامه حرکت کاهشی قیمت آن از سطح ۰٫۷۲۵۵ به سطوح ۰٫۷۰۶۰ و ۰٫۷۰۵۰ ادامه دارد. بدین ترتیب تا زمانیکه قیمت این زوج ارز پایین منطقه مقاومت  قرار دارد، می توان گفت حرکت افزایشی دلار نیوزلند از ثبات زیادی برخوردار نیست و همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم با توجه به قرار گرفتن سطوح مقاومت این زوج ارز در منطقه ۰٫۷۱۵۰ و ۰٫۷۱۶۰ معامله گران برای ورود به معاملات با احتیاط نسبت به این منطقه مقاومت عمل می کنند و زمینه را برای بازگشت قیمت این زوج ارز به پایین سطوح ۰٫۷۱۰۰ و ۰٫۷۰۸۰ فراهم می آورند. بنابراین با استمرار فشارهای نزولی بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح مقاومت، تمرکز این زوج ارز به فرود قیمت تا نرخهای پایین سطح ۰٫۷۱۰۰ و ۰٫۷۰۸۰ خواهد بود.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز برای امروز در صورت توانایی خریداران برای شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۳۲۰۰ این گمانه را تقویت خواهد کرد که حرکت اصلاحی و صعودی ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که خریداران قیمت را تا سطح مقاومت ۱٫۳۲۵۰ پیش ببرند که این سناریو همانطور که در این چند روز گذشته بدان اشاره کردیم بستگی به شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۱٫۳۲۰۰ قرار دارد که تا کنون موفق نبوده است و به همین خاطر می بایست با احتیاط نسبت به این منطقه مقاومت عمل کرد زیرا احتمال ورود مجدد فروشندگان در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۳۱۸۵ و ۱٫۳۲۰۰ با هدفهای پایین سطوح ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۳۵ وجود دارد. باید منتظر ماند و دید آیا برغم افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت این زوج ارز قدرت و توانایی شکست قدرتمند از سطح مقاومت ۱٫۳۲۰۰ خواهد داشت یا خیر، و همانطور که اشاره کردیم فعلا چنین قدرتی را نداشته است.

شاخص دلار آمریکا

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) تحلیل روز گذشته هنوز معتبر است و با توجه به خبر روز جمعه آمار قوی اشتغال آمریکا و شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پیش بینی می کنیم تا سطح مقاومت بعدی ۹۶٫۷۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن سطح ۹۷٫۱۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) افزایش یابد. در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی و نزولی هفته گذشته با رسیدن قیمت به سطح حمایت ۹۵٫۰۰ از حرکت بازماند و بعد از آن خود را به بالای سطح ۹۶٫۲۳ رسانده است. از این رو با توجه به اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا، انتظار داریم که در این هفته خریداران قیمت شاخص دلار آمریکا را تا سطح مقاومت ۹۶٫۷۴ و در ادامه سطوح ۹۷٫۱۷ و ۹۷٫۵۶ پیش ببرند که این اهداف را در نمودار مشاهده می کنید. بنابراین شاخص دلار آمریکا به حرکت تکنیکی خود در نمودار زیر ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار افزایش تا سطح مقاومت ۹۶٫۷۴ باقی مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی شاخص دلار آمریکا را پیش بینی می کنیم. در مجموع برای این هفته پیش بینی ها در جهت تقویت شاخص دلار آمریکا است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا