تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در حوالی سطوح ۴۲٫۱۶ و ۴۱٫۸۳ دلار/بشکه با حمایت روبرو شود و پس از آن با شکست سطح مقاومت ۴۲٫۶۴ سیگنال خرید تا سطوح ۴۳٫۴۵ و ۴۳٫۵۶ صادر کند.

برای امروز چنانچه سطح ۴۳٫۵۶ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش دیگر تا سطح ۴۳٫۹۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد که از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c در چارت یک ساعته پایین نشان داده است.

این سطح مقاومت ۴۳٫۴۵ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی به وضوح مشخص شده است که دیروز نتوانست بالای این سطح قرار گیرد و به همین خاطر مقداری به سوی سطوح حمایت ۴۲٫۵۱ و ۴۲٫۱۶ برگشت کرده است که این سطوح در نزدیکی خط گردن از الگوی سر و شانه می باشد.

در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا منتشر خواهد شد که انتظار می رود به میزان ۱٫۰۲۵- میلیون بشکه کاهش یابد. خبر امروز می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت نفت آمریکا را فراهم آورد.

در تایم فریم روزانه نیز همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی بزرگ C در حرکت است که در این موج هدف اولیه ۴۲٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) لمس شده است و هدف بعدی سطح ۴۵٫۲۲ را نشان می دهد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی است.

انتظار داریم بازار نفت به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار افزایش قیمت به نرخهای بالای سطح ۴۲٫۶۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باقی بماند. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت افزایشی نفت خام سبک آمریکا برای بازگشت به محدوده های بالای سطح ۴۳٫۴۵ کمک کند. ما در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی قیمت نفت آمریکا را پیش بینی می کنیم.

لازم به ذکر است در تایم فریم روزانه نیز همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی بزرگ C در حرکت است که در این موج هدف ۴۵٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بعد از شکست سطح ۴۲٫۹۲ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نشان می دهد و اکنون می توان بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی، نتیجه چنین استراتژی های سیگنال خرید نفت آمریکا را در نمودار پایین به عینه مشاهده کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی کردیم قیمت آن در نزدیکی محدوده ۴۴٫۶۵ تا ۴۴٫۱۹ دلار/بشکه با حمایت روبرو شود و پس از آن سیگنال افزایش و خرید مجدد تا سطوح ۴۵٫۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۴۵٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) صادر کند که از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۴۴٫۶۵  (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۴۴٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در چارت یک ساعته پایین نشان داده است.

برای امروز می توان در نزدیکی سطوح مقاومت ۴۵٫۸۵ و ۴۵٫۹۷ مقداری از پوزیشن خرید خارج شد و بار دیگر هنگام افزایش قیمت نفت برنت به بالای این سطح مقاومت وارد پوزیشن خرید با هدف بعدی ۴۶٫۷۸ و ۴۷٫۱۹ گردید که در نمودارهای زیر مشخص شده است. برای امروز می بایست در انتظار انتشار اخبار آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران بود. خبر امروز می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت نفت برنت را فراهم آورد.

در تایم فریم روزانه نیز قیمت نفت برنت شانه سمت راست الگوی خود را تکمیل کرده است و با شکسته شدن سطح ۴۳٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سیگنال افزایش و خرید نفت برنت به سوی سطح ۴۶٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر کرده است که قبلا نیز بدان اشاره کردیم.

برای امروز در نزدیکی سطوح مقاومت ۴۵٫۸۵ و ۴۵٫۹۷ می توان مقداری از پوزیشن خرید خارج شد و بار دیگر هنگام افزایش قیمت نفت برنت به بالای این سطح وارد پوزیشن خرید با هدف بعدی ۴۶٫۷۸ و ۴۷٫۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) گردید. از این رو روند حرکت قیمت نفت برنت صعودی با هدفهای مشخص شده در نمودار زیر است.

از این رو در چشم انداز کوتاه مدت، تا زمانیکه حرکت صعودی بالای سطح ۴۴٫۱۹ پایدار است، روند حرکت همچنان افزایشی به ترتیب با هدف های ۴۵٫۸۵ ، ۴۶٫۱۳ و ۴۶٫۷۸ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

مهمترین خبر امروز اعلام آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران است و انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، قیمت نفت برنت در روندی خنثی و با شیب افزایشی به حرکت خود ادامه دهد و فعالان بازار به دقّت اخبار موجودی ذخایر نفت آمریکا را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی معامله گران به قیمت نفت برنت را پیش بینی کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت