تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۸۰۰ دلار/تن را بشکند و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۴۸۲۴ و ۴۸۶۴ صادر خواهد کرد که این موضوع را افزایش شارپی قیمت مس از سطح ۴۷۶۱ و واگرایی افزایشی اندیکاتور MACD نشان داده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین سطوح ۴۸۲۴ و ۴۸۶۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی) تارگت های بعدی برای قیمت جهانی مس در نظر گرفته می شوند که احتمال می دهیم با شکسته شدن این سطوح شاهد استمرار افزایش قیمت مس باشیم که این اهداف در چارت زیر دیده می شوند و برای امروز احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸۰۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود خواهد داشت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است یک کف دو قلو در نزدیکی سطح حمایت ۴۷۶۱ ساخته شده است که فعلا مانع از کاهش قیمت مس به پایین این سطح شده است اما اگر به هر دلیلی موفق به شکست آن شود منجر به کاهش قیمت مس می شود که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست. بدین جهت، بر این باوریم که تمرکز بازار برای امروز به افزایش قیمت مس به شکست سطح مقاومت ۴۸۰۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود و در این صورت می بایست دوباره انتظار شروع حرکت افزایشی قیمت را داشته باشیم.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال برای ادامه حرکت افزایشی مس می بایست قیمت به همین صورت در بالای سطح ۴۷۷۹ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) تثبیت شود و با توجه به تکمیل شدن چرخه حرکت پنج موجی A , B , C , D , E در صورتی که قیمت در بالای سطح ۴۷۷۹ قرار گیرد، مانعی برای افزایش دوباره قیمت مس به خط ۱۴٫۶ درصدی فیبوناچی یعنی تا سطح مقاومت ۴۸۰۰ و حتی شکست آن وجود نخواهد داشت.

بنابراین برای امروز قرار گرفتن قیمت در بالای سطح ۴۷۷۹ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) حرکت صعودی تا سطح ۴۸۰۰ به همراه دارد که این سطح را در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشاهده می کنید و برای امروز معامله گران در انتظار افزایش قیمت جهانی مس تا سطح ۴۸۰۰ و پس از آن سطوح ۴۸۲۴ و ۴۸۶۴ دلار/تن هستند که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۶۵۹ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۶۴۵ نشان داده است و اگر قیمت آلومینیم آلیاژی به همین صورت در بالای این سطح تثبیت شود موجب رسیدن دوباره قیمت آن به سوی سطح ۱۶۵۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن سطح ۱۶۷۵ می شود که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۵۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود زمینه را برای حرکت صعودی قیمت آن به سطح ۱۶۷۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۶۴۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نمودار زیر تایید کرده است.

از این رو در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید آلومینیم آلیاژی از نرخهای بالاتر ۱۶۴۵ با تارگت ۱۶۶۹ وارد عمل شده اند که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند. بدین دلیل حرکت قیمت این فلز برای امروز تا زمانیکه بالای سطح ۱۶۴۵ قرار دارد، صعود قیمت آن تا سطح ۱۶۵۹ است و شکسته شدن آن موجب تقویت بیشتر تا سطح ۱۶۷۵ می شود و این هدف را در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی مشاهده می کنید.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت ۱۶۴۵ فعلا صعودی است و زمینه ساز افزایش دوباره تا سطوح ۱۶۵۹ و ۱۶۷۵ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت و پیش بینی ها نشان می دهد که معامله گران همچنان قصد افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی با هدف اولیه ۱۶۵۹ را دارند که در نمودار پایین براساس الگوی مثلث شکل مشاهده می فرمایید.

بنابراین در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند و برای امروز معامله گران با توجه به قرار گرفتن قیمت آن در بالای سطح ۱۶۴۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در انتظار افزایش قیمت تا سطح ۱۶۵۹ هستند.

بنابراین در انتظار تحولات بازار و صعود قیمت به تارگت های اشاره شده در چارت پایین خواهیم بود و این تحولات تکنیکال می توانند، هدایت روند حرکت بازار را بر عهده گیرد و پیش بینی می کنیم، حرکت به نفع قیمت آلومینیم آلیاژی دوباره تا سطح مقاومت ۱۶۵۹ دلار/تن پیش رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم