تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

در طی ۲۴ ساعته گذشته با محو شدن امیدهای پیشین از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری، ارزش دلار آمریکا مقداری سقوط کرد و درمقابل، یورو در مقابل دلار به حرکت اصلاحی خود از نزدیکی سطح حمایت ۱٫۱۰۷۰ به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ ادامه داد. این زوج ارز هم اکنون سطح مقاومت اولیه ۱٫۱۲۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۱۲۳۰ را در پیش دارد. نمودار به روشنی نشان می دهد که یورو در کانال نزولی در نوسان بوده است و سطح بالای کانال مقاومت مهمی برای یورو است. روز گذشته آمار بهره وری کارگر در آمریکا که خروجی هر کارگر ساعتی را نشان می دهد برای سومین فصل متوالی در سه ماهه دوم سال جاری (آوریل – ژوئن) به میزان %۰٫۵- با کاهش مواجه شد که این سیر نزولی از سال ۱۹۷۹ به این سو بی سابقه است و از روز گذشته این موضوع باعث اصلاح یورو در مقابل دلار آمریکا شده است و تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت قرار دارد، این حرکت اصلاحی چندان پایدار نیست.

پوند – دلار آمریکا

در این زوج ارز سطوح مقاومت روزانه پوند به ترتیب بر روی ۱٫۳۱۰۰ ، ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۵۰ تشکیل شده اند و با اعلام آمار ضعیف روز گذشته از بهره وری آمریکا و محو شدن امیدهای پیشین از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری، ارزش پوند صرفا به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا از سطح حمایت ۱٫۲۹۵۰ به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۱۰۰ اصلاح کرد. با توجه به تحولات فاندامنتال و گمانه زنی ها از گسترش سیاست های انبساطی بانک مرکزی انگلیس (BoE) در حرکت اصلاحی قیمت پوند در بالای سطح ۱٫۳۱۰۰ با سطوح مقاومت محکمی مواجه است و این حرکت چندان پایدار نیست و در صورتیکه سطح حمایت ۱٫۳۰۰۰ مجدد شکسته شد، حرکت نزولی شکل خواهد گرفت.

دلار- ین ژاپن

امروز تا بدین جای کار ین ژاپن در برابر بیشتر ارزهای اصلی و خصوصاً دلار آمریکا تقویت شده است و اعلام ضعیف آمار بهره وری کارگر در ایالات متحده که روز گذشته اعلام شد، معامله گران را نسبت به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری ناامیدتر کرد که در نتیجه، دلار آمریکا ناگزیر به سقوط بیشتر در مقابل ین ژاپن به پایین سطح ۱۰۱٫۰۰ گردید. در این زوج ارز باید توجه داشت، شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۰٫۶۷ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می تواند حرکت صعودی این زوج ارز که پس از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه تا سطح ۱۰۲٫۶۴ بدست آورده بود را دچار تزلزل نماید و راه را برای سقوط بیشتر تا نرخهای ۱۰۰٫۵۱ و ۹۹٫۹۵ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار کند. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۱٫۵۰ ، ۱۰۱٫۶۰ ، ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند.

یورو – ین ژاپن

در این زوج ارز دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و از نظر تحلیل تکنیکال روند این زوج ارز در کوتاه مدت بدلیل تثبیت قیمت آن پایین سطوح مقاومت، کاهشی پیش بینی می شود و هر چند در این چند روز اخیر مقداری از سطح ۱۱۲٫۳۰ به بالای سطح ۱۱۳٫۵۰ اصلاح کرده است اما همچنان با سطوح مقاومت مهم در محدوده ۱۱۳٫۷۵ ، ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است. تحولات اخیر این زوج ارز می تواند در صورت شکست سطح ۱۱۲٫۸۰ راه را برای کاهش قیمت به پایین سطوح ۱۱۲٫۵۰ ،  ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۲٫۰۰ با هدفهای نزولی  ۱۱۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۹٫۶۴ به ۱۱۸٫۴۵) و ۱۱۰٫۸۵ (پایین ترین سطح ۶ جولای) نمایان سازد. برای امروز در حرکات اصلاحی سطوح ۱۱۳٫۵۰ ،  ۱۱۳٫۷۵ ، ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ نقش مقاومت های مهمی را برعهده دارند. مقاومتهای مستحکم بعدی بر روی نرخهای ۱۱۴٫۵۲ و ۱۱۴٫۷۸ (بالاترین سطح ۲ اوت) وجود دارند. از این رو بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح مقاومت، تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم که پیشتر بدان اشاره کردیم.

یورو – پوند

در زوج ارز یورو – پوند انتظار داریم در صورت ادامه روند صعودی و شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۸۵۶۵ راه را برای افزایش بیشتر تا نرخهای ۰٫۸۵۸۰ ، ۰٫۸۵۸۵ و ۰٫۸۶۰۰ و پس از آن سطح ۰٫۸۶۲۶ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۶) هموار کند و از این رو از نظر تحلیل تکنیکال همچنان روند حرکت یورو در مقابل پوند را افزایشی می دانیم و دیروز به هدف بالای سطح ۰٫۸۵۵۰ دست یافت و انتظار می رود این حرکت به نرخهای بالای سطح ۰٫۸۵۵۰ ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۸۵۳۰ ، ۰٫۸۵۱۰ و ۰٫۸۵۰۰ قرار دارند. از این رو در این زوج ارز با توجه به شدت سقوط ارزش پوند در بازارها پس از جلسه هفته گذشته بانک مرکزی انگلیس و اظهارات اخیر مقامات این کمیته سیاست گذاری در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره انگلیس، ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۰٫۸۵۶۵ می تواند قیمت یورو در مقابل پوند را به نرخهای بالاتر ۰٫۸۵۸۵ و ۰٫۸۶۰۰ هدایت کند و زمینه ی صعود بیشتر این زوج ارز در کوتاه مدت و میان مدت را فراهم سازد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در طی ۲۴ ساعته گذشته با محو شدن امیدهای پیشین از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری، ارزش دلار آمریکا مقداری در مقابل فرانک سویس کاهش یافت. این زوج ارز هم اکنون سطح حمایت اولیه ۰٫۹۷۵۰ را در پیش دارد که اگر موفق به شکست آن شود منجر به برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی سطوح ۰٫۹۷۳۰ و ۰٫۹۷۰۰ می شود. به رغم حرکت نزولی اخیر این زوج ارز، حرکت قیمت بر روی نمودار روزانه صعودی است و سطوح حمایت قابل توجهی را می توان در حرکت نزولی به پایین سطح ۰٫۹۷۵۰ مشاهده کرد که می توان به ترتیب به سطوح حمایت ۰٫۹۷۳۰ ، ۰٫۹۷۱۰ و ۰٫۹۷۰۰ اشاره کرد. اگرچه در کوتاه مدت فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را به نرخهای پایین ۰٫۹۷۵۰ برسانند، اما در صورت صعود قیمت به بالای نرخهای ۰٫۹۸۰۰ و ۰٫۹۸۲۰ حرکت صعودی تا نرخهای ۰٫۹۸۵۰ و ۰٫۹۸۶۰ ادامه خواهد یافت.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز با ادامه کاهش ارزش دلار آمریکا پس از گزارش ناامید کننده بهره وری در آمریکا ، امروز قیمت این زوج ارز به سطوح مقاومت جدیدی به بالای سطح ۰٫۷۷۰۰ رسید. برای امروز صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۰٫۷۷۵۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می تواند منجر به شروع حرکت افزایشی جدیدی به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۷۶۵ ، ۰٫۷۷۸۵ و ۰٫۷۸۰۰ گردد. گزارش ضعیف بهره روی باعث کاهش بازدهی اوراق قرضه آمریکا شده است و انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری را کمرنگ تر کرده است و همانطور که می دانیم کاهش بهره وری به معنای کاهش رشد سطح دستمزدها است که می تواند زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را به تاخیر بیاندازد. قیمت کالاها (Commodities) و ارزهای متکی به کالاها و قیمت اونس طلا نیز رو به افزایش هستند که این موضوع به تقویت ارزش دلار استرالیا تا سطح ۰٫۷۷۵۰ کمک کرده است. انتظار می رود در حرکت اصلاحی حمایت اولیه به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۷۷۱۰ ، ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۶۸۰ قرار گیرد.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز تا پیش از جلسه بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) که بامداد فردا ساعت ۰۱:۳۰ به وقت تهران نرخ بهره نیوزلند اعلام خواهد شد، انتظار می رود با شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۷۲۶۵ حرکت افزایشی ادامه یابد که اگر تا قبل از خبر بانک مرکزی نیوزلند این چنین شود، هدف بعدی، سطوح ۰٫۷۲۸۰ و ۰٫۷۳۰۰ خواهد بود. با این حال توجه عمدتاً معامله گران به لحن کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی نیوزلند در بامداد فردا خواهد بود. اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی اخیر در این کشور، این گمانه را تقویت کرده که کاهش ۲۵ واحد پایه نرخ بهره نیوزلند صورت گیرد. در حرکت نزولی نیز تنها سقوط قیمت در زیر نرخ ۰٫۷۲۰۰ و ۰٫۷۱۸۰ راه را برای فرود تا نرخهای ۰٫۷۱۶۰ ، ۰٫۷۱۵۰ ، ۰٫۷۱۳۰ و ۰٫۷۱۰۰ هموار خواهد ساخت که آنهم بستگی به بیانیه ملایم بانک مرکزی نیوزلند دارد. از این رو بسته به اینکه لحن بیانیه به چه سمتی گرایش داشته باشد ارزش دلار نیوزلند (NZD) تعیین می شود. سناریوی که محتمل است آنکه کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی نیوزلند نرخ بهره بانکی خود را از %۲٫۲۵ به %۲٫۰۰ کاهش دهد و اگر لحن بیانیه خود را ملایم تر (Dovish) کند و به کاهش بیشتر نرخ بهره اشاره نماید، می تواند منجر به نوسانات جدّی برای دلار نیوزلند گردد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز حرکت صعودی قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۲۰۰ دوام چندانی نیافت و همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم سرانجام قیمت به نزدیکی سطح ۱٫۳۰۰۰ سقوط کرد و امروز برای لحظاتی پایین این سطح معامله شد و اکنون قیمت به محدوده بین ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۱۰۰ بازگشته است که به نظر می رسد با توجه به روند افزایشی قیمت نفت فرصتی مناسبی برای بازگشت به پوزیشن فروش این زوج ارز با تارگتهای پایین سطوح ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۸۰ باشد. از این رو برای امروز چنانچه قیمت نفت در واکنش به خبر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران یعنی خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت، حرکت صعودی خود را حفظ کند، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا تا سطوح پایین ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۸۰ ممکن است. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۳۰۸۰ ، ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۱۲۰ تشکیل شده اند. بنابراین معامله گران در کوتاه مدت ترجیح می دهند در روند نزولی این زوج ارز حرکت کنند و در واقع، تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت این زوج بستگی به تغییرات قیمت نفت دارد.

شاخص دلار آمریکا

در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) پس از گزارش ناامید کننده بهره وری در آمریکا قیمت آن پس از برخورد به سطح مقاومت ۹۶٫۷۴۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) به سطح حمایت ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) اصلاح کرده است. گزارش ضعیف بهره وری باعث کاهش بازدهی اوراق قرضه آمریکا شده است و انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری را کمرنگ تر کرده است و همانطور که می دانیم کاهش بهره وری به معنای کاهش رشد سطح دستمزدها است که می تواند زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را به تاخیر بیاندازد. برای امروز باید منتظر ماند و دید قیمت آن می تواند پایین سطح ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بسته شود یا خیر. باید توجه داشت که در صورت شکسته شدن سطح حمایت و سقوط قیمت به نرخهای پایین ۹۵٫۴۱ (تثبیت کندل دو ساعته) منجر به بازگشت به سوی سطوح ۹۵٫۰۰ و ۹۴٫۷۴  خواهد شد. در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موجب تقویت دوباره به سوی سطح ۹۶٫۷۴ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا