تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا انتظار می رود حرکت قیمت اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۳۸ و ۱۳۴۸ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۱۳۵۱ یا حمایت ۱۳۳۸ بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. دیروز اقدام معامله گران برای بستن پوزیشن و کسب سود از حرکت افزایشی اخیر از سطح ۱۳۲۹ موجب برگشت قیمت اونس طلا از سطح ۱۳۵۷ به پایین سطح ۱۳۴۲ گردید که در نمودار مشخص است.

در حال حاضر، حرکت قیمت اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۳۸ و ۱۳۴۸ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. برای امروز شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند. شکسته شدن سطح ۱۳۵۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) پتانسیل ورود خریداران با حد تارگت ۱۳۵۷ و شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۳۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) پتانسیل ورود فروشندگان با حد تارگت ۱۳۳۴ در موج c را دارد.

هنگامیکه قیمت اونس طلا در معاملات روزانه بسیار بالاتر می رود، معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده بودند برای کسب سود دست به بستن معاملات خرید می زنند به این پدیده در بازار کسب سود  (Profit Taking) می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است و در قیمت اونس طلا این حرکت اصلاحی که دیروز از سطح ۱۳۵۷ شاهد بودیم در راستای کسب سود معامله گران است.

تغییر انتظارات بازار از عدم تطابق بین حرکت بانکهای مرکزی مختلف نیز موجب کسب سود معامله گران شده است و معامله گران هنوز انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر افزایش یابد این در حالی است که سایر بانکهای مرکزی جهان بدنبال افزایش محرکهای اقتصادی هستند. بامداد امروز بانک مرکزی نیوزلند نرخ بهره بانکی خود را مطابق انتظارات از %۲٫۲۵ به %۲٫۰۰ کاهش داد.

از آنجاییکه امروز و در تقویم اقتصادی ایالات متحده به غیر از آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا خبر خاصی منتشر نمی شود، انتظار می رود نوسانات اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۳۸ و ۱۳۴۸ ادامه یابد تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر همان رقم ۹۷۲٫۶۱۸ تن اعلام شد و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. در تقویم اقتصادی امروز خبر خاصی دیده نمی شود و تنها خبر قابل توجه در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۷۲۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۶۹۰۰۰) اعلام می شود.

  • حمایتهای تکنیکال روزانه اونس طلا / ۱۳۳۸ ، ۱۳۳۴ ، ۱۳۲۹ ، ۱۳۲۸ ، ۱۳۲۰
  • مقاومتهای تکنیکال روزانه اونس طلا / ۱۳۴۸ ، ۱۳۵۱ ، ۱۳۵۷ ، ۱۳۶۰ ، ۱۳۶۷

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا