تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد با شکست سطح حمایت ۴۱٫۳۶ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۰٫۸۴ و ۴۰٫۸۲ و پس از آن سطح ۴۰٫۲۱ اصلاح کند.

سطوح مقاومت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۴۱٫۸۳ و ۴۱٫۸۷ قرار دارند که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند و چنانچه فشارهای نزولی بیشتر شود، هدف بعدی نرخ ۳۹٫۱۹ خواهد بود که این بستگی به شکست سطح حمایت ۴۰٫۲۱ دارد. در نمودار زیر، ادامه حرکت اصلاحی قیمت نفت آمریکا را پیش بینی می کنیم.

دیروز تا قبل از خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا قیمت نفت آمریکا یکبار دیگر به سطح مقاومت ۴۳٫۴۵ که بدان اشاره کرده بودیم نزدیک شد اما نتوانست از آن عبور کند و فروشندگان نفت آمریکا پس از اعلام خبر موجودی ذخایر نفت آمریکا بار دیگر نبض بازار را در اختیار گرفتند.

از این رو برای امروز اگر حرکت نزولی به پایین سطح ۴۱٫۳۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکل گیرد و این سطح با قدرت شکسته شود، می بایست به انتظار کاهش قیمت نفت آمریکا تا نرخهای ۴۰٫۸۴ و ۴۰٫۸۲ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی) باشیم. پیش بینی می کنیم بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اصلاح به سوی سطوح ۴۰٫۸۴ و ۴۰٫۸۲ دلار/بشکه باقی بماند که در چارت پایین دیده می شود.

  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۰٫۸۴ ، ۴۰٫۸۲ ، ۴۰٫۴۵ ، ۴۰٫۲۱ ، ۳۹٫۸۵
  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۱٫۸۳ ، ۴۱٫۸۷ ، ۴۲٫۵۰ ، ۴۲٫۶۴ ، ۴۳٫۴۵

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد با شکست سطح حمایت ۴۳٫۵۸ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۳٫۱۷ و ۴۲٫۵۱ و پس از آن سطح ۴۲٫۳۰ اصلاح کند.

سطوح مقاومت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۴۴٫۱۹ و ۴۴٫۶۵ قرار دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند و چنانچه فشارهای نزولی بیشتر شود، هدف بعدی نرخ ۴۱٫۵۱ خواهد بود که این بستگی به شکست سطح حمایت ۴۲٫۳۰ دارد. در نمودار زیر، ادامه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت تا سطوح ۴۳٫۱۷ و ۴۲٫۵۱ را پیش بینی می کنیم.

دیروز تا قبل از خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا ، قیمت نفت برنت یکبار دیگر به سطح مقاومت ۴۵٫۸۵ که بدان اشاره کرده بودیم نزدیک شد اما نتوانست از آن عبور کند و فروشندگان نفت برنت پس از اعلام خبر موجودی ذخایر نفت آمریکا بار دیگر نبض بازار را در اختیار گرفتند.

از این رو برای امروز اگر حرکت نزولی به پایین سطح ۴۳٫۵۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکل گیرد و این سطح با قدرت شکسته شود، می بایست به انتظار کاهش قیمت نفت برنت تا نرخهای ۴۳٫۱۷ و ۴۲٫۵۱ و پس از آن سطح ۴۲٫۳۰ باشیم که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید. پیش بینی می کنیم بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اصلاح به سوی سطوح ۴۳٫۱۷ و ۴۲٫۵۱ دلار/بشکه باقی بماند که در چارت پایین دیده می شود.

  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۳٫۱۷ ، ۴۲٫۵۱ ، ۴۲٫۳۰ ، ۴۲٫۰۰ ، ۴۱٫۵۱
  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۴٫۱۹ ، ۴۴٫۶۵ ، ۴۵٫۸۵ ، ۴۵٫۹۷ ، ۴۶٫۷۸

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت