تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت در روندی خنثی بین سطوح ۴۸۱۲ و ۴۸۴۳ دلار/تن ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۴۸۴۳ یا حمایت ۴۸۱۲ بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد و برای تغییر این روند خنثی لازم است که یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شوند.

در حال حاضر، حرکت قیمت مس در روندی خنثی بین سطوح ۴۸۱۲ و ۴۸۴۳ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است و معامله گران مس در انتظار شکست یکی از سطوح فوق هستند.

بدین ترتیب برای امروز شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت مس را مشخص کند. شکسته شدن سطح ۴۸۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پتانسیل ورود خریداران با حد تارگت ۴۸۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۸۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) پتانسیل ورود فروشندگان با حد تارگت ۴۷۸۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۷ درصدی) را دارد.

قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد. سکوت امروز بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند، در آینده نه چندان دور را تقویت می کند. این طبیعت بازار است که قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز نیز تا قبل از اخبار اقتصادی آمریکا که قرار است فردا منتشر شوند از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۶۳۱ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۶۵۹ نشان داده است و اگر قیمت آلومینیم آلیاژی به همین صورت در پایین سطح ۱۶۴۵ تثبیت شود موجب کاهش دوباره قیمت آن به سوی سطح ۱۶۳۱ می شود که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۵۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد که دیروز قیمت موفق به تثبیت بالای آن نشد و این حرکت کاهشی را قرار گرفتن دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی در پایین سطح حمایت ۱۶۴۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نمودار زیر تایید کرده است.

از این رو در حرکت کاهشی، معامله گران برای فروش آلومینیم آلیاژی از نرخهای پایین ۱۶۴۵ با تارگت ۱۶۳۱ وارد عمل شده اند که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند. بدین دلیل حرکت قیمت این فلز برای امروز تا زمانیکه پایین سطوح ۱۶۴۵ و ۱۶۵۹ قرار دارد، ریزش قیمت آن تا سطح ۱۶۳۱ است و شکسته شدن آن موجب کاهش بیشتر تا سطح ۱۶۱۵ می شود و این هدف را در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشاهده می کنید.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در پایین سطح حمایت ۱۶۴۵ فعلا کاهشی است و زمینه ساز ریزش دوباره تا سطوح ۱۶۳۱  و ۱۶۱۵ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت و پیش بینی ها نشان می دهد که معامله گران همچنان قصد کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی با هدف اولیه ۱۶۳۱ را دارند که در نمودار پایین براساس الگوی مثلث شکل مشاهده می فرمایید.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند و برای امروز معامله گران با توجه به قرار گرفتن قیمت آن در پایین سطح ۱۶۴۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در انتظار کاهش قیمت تا سطوح ۱۶۳۱ و ۱۶۱۵ هستند.

بنابراین در انتظار تحولات بازار و کاهش قیمت این فلز به تارگت های اشاره شده در چارت پایین خواهیم بود و این تحولات تکنیکال می توانند، هدایت روند حرکت بازار را بر عهده گیرد و پیش بینی می کنیم، حرکت به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۳۱ دلار/تن منجر شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم