تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

در این زوج ارز هم اکنون سطح مقاومت اولیه ۱٫۱۲۰۰ همچنان مانع از هر گونه حرکت اصلاحی یورو شده است. حرکت اصلاحی اخیر به بالای سطح ۱٫۱۲۰۰ پایدار نماند و این سطح فعلا توانسته موج اصلاحی را متوقف کند. نمودار به روشنی نشان می دهد که یورو در کانال نزولی در نوسان بوده است و سطح بالای کانال مقاومت مهمی برای یورو است. همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم، تا زمانیکه قیمت یورو پایین سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ قرار دارد، این حرکت اصلاحی چندان پایدار نیست. برای امروز و فردا ناتوانی قیمت یورو در تثبیت بالای سطوح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۲۳۰ می تواند به کاهش مجدد قیمت یورو به پایین سطح ۱٫۱۱۳۵ بیانجامد هرچند که نوسان نماهای روزانه، وضعیت قیمت را در وضعیت خنثی در این چند روز گذشته نشان می دهد.

پوند – دلار آمریکا

در این زوج ارز سطح مقاومت در نزدیکی ۱٫۳۱۰۰ موجب توقف حرکت اصلاحی پوند شد و دوباره قیمت آن به پایین سطح ۱٫۳۰۰۰ ریزش پیدا کرد. با توجه به تحولات فاندامنتال و گمانه زنی ها از گسترش سیاست های انبساطی بانک مرکزی انگلیس (BoE) در حرکت اصلاحی قیمت پوند در بالای سطح ۱٫۳۱۰۰ با سطوح مقاومت محکمی مواجه است و دیروز نیز اشاره شد که این حرکت چندان پایدار نیست و برای امروز در صورتیکه سطح حمایت ۱٫۲۹۳۰ شکسته شد، حرکت نزولی به پایین سطح ۱٫۲۹۰۰ شکل خواهد گرفت. در این صورت، احتمال افزایش فشارهای نزولی بر پوند به سوی سطوح ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۰۰ وجود دارد. چنانکه گفته شد، پیش بینی می شود، نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در سال جاری به نزدیکی صفر درصد کاهش یابد. برای امروز سطوح مقاومت ۱٫۳۰۳۰ ، ۱٫۳۰۵۰ ، ۱٫۳۰۶۵ ، ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

دلار- ین ژاپن

امروز تا بدین جای کار ین ژاپن در برابر بیشتر ارزهای اصلی و خصوصاً دلار آمریکا تقویت شده است و در این زوج ارز باید توجه داشت، هر چند قیمت آن بین سطوح ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۱٫۵۰ در روندی خنثی قرار گرفته است اما برای امروز یا فردا شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۰٫۶۷ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می تواند حرکت صعودی این زوج ارز که پس از اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه تا سطح ۱۰۲٫۶۴ بدست آورده بود را دچار تزلزل نماید و راه را برای سقوط بیشتر تا نرخهای ۱۰۰٫۵۱ و ۹۹٫۹۵ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار کند. همانطور که دیروز گفته شد برای سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۱٫۵۰ ، ۱۰۱٫۶۰ ، ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند که همچنان مورد توجه است.

یورو – ین ژاپن

از نظر تحلیل تکنیکال روند این زوج ارز در کوتاه مدت بدلیل تثبیت قیمت آن پایین سطوح مقاومت، کاهشی پیش بینی می شود و هر چند در این چند روز اخیر مقداری از سطح ۱۱۲٫۳۰ به بالای سطح ۱۱۳٫۰۰ اصلاح کرده است اما همچنان با سطوح مقاومت مهم در محدوده ۱۱۳٫۵۰ ، ۱۱۳٫۷۵ ، ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است. تحولات اخیر این زوج ارز می تواند در صورت شکست سطح ۱۱۲٫۷۰ راه را برای کاهش قیمت به پایین سطوح ۱۱۲٫۵۰ ،  ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۲٫۰۰ با هدفهای نزولی  ۱۱۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۹٫۶۴ به ۱۱۸٫۴۵) و ۱۱۰٫۸۵ (پایین ترین سطح ۶ جولای) نمایان سازد. برای امروز در حرکات اصلاحی سطوح ۱۱۳٫۵۰ ،  ۱۱۳٫۷۵ ، ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ نقش مقاومت های مهمی را برعهده دارند. مقاومتهای مستحکم بعدی بر روی نرخهای ۱۱۴٫۵۲ و ۱۱۴٫۷۸ (بالاترین سطح ۲ اوت) وجود دارند. از این رو بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح مقاومت، تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم و حرکت نزولی این زوج ارز باز هم ادامه داشته باشد.

یورو – پوند

در زوج ارز یورو – پوند انتظار داریم در صورت ادامه روند صعودی و شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۸۶۰۰ راه را برای افزایش بیشتر تا سطح ۰٫۸۶۲۶ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۶) هموار کند و از این رو از نظر تحلیل تکنیکال همچنان روند حرکت یورو در مقابل پوند را افزایشی می دانیم و امروز به هدف ۰٫۸۶۰۰ دست یافت و انتظار می رود این حرکت به نرخهای بالای سطح ۰٫۸۶۰۰ ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۸۵۸۰ ، ۰٫۸۵۷۰ و ۰٫۸۵۵۰ قرار دارند. از این رو در این زوج ارز با توجه به شدت سقوط ارزش پوند در بازارها پس از جلسه هفته گذشته بانک مرکزی انگلیس و اظهارات اخیر مقامات این کمیته سیاست گذاری در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره انگلیس، ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۰٫۸۶۰۰ می تواند قیمت یورو در مقابل پوند را به نرخهای بالاتر ۰٫۸۶۲۶ و ۰٫۸۶۳۰ هدایت کند و زمینه ی صعود بیشتر این زوج ارز در کوتاه مدت و میان مدت را فراهم سازد و روند حرکت این زوج ارز همچنان صعودی است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

این زوج ارز هم اکنون سطوح حمایت ۰٫۹۷۲۰ و ۰٫۹۷۰۰ را در پیش رو دارد که اگر موفق به شکست آن شود منجر به برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی سطوح حمایت بعدی ۰٫۹۶۸۰ و ۰٫۹۶۶۰ می شود. به رغم حرکت نزولی اخیر این زوج ارز، حرکت قیمت بر روی نمودار روزانه صعودی است و سطوح حمایت قابل توجهی را می توان در حرکت نزولی به پایین سطح ۰٫۹۷۲۰ مشاهده کرد که می توان به ترتیب به سطوح حمایت ۰٫۹۷۱۰ ، ۰٫۹۷۰۰ اشاره کرد. اگرچه در کوتاه مدت فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را به نرخهای پایین ۰٫۹۷۲۰ برسانند، اما در صورت صعود قیمت به بالای نرخهای مقاومت ۰٫۹۷۷۵ و ۰٫۹۷۸۰ حرکت صعودی تا نرخهای ۰٫۹۸۰۰ و ۰٫۹۸۳۰ ادامه خواهد یافت. برای امروز معامله گران در انتظار واکنش قیمت این زوج ارز به منطقه حمایت ۰٫۹۷۲۰ و ۰٫۹۷۰۰ هستند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز برای امروز صعود قیمت به بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۷۲۵ و ۰٫۷۷۳۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می تواند موجب شروع حرکت افزایشی به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۷۵۰ ، ۰٫۷۷۵۵ و ۰٫۷۷۶۰ گردد. قیمت کالاها (Commodities) و ارزهای متکی به کالاها و قیمت اونس طلا نیز بار دیگر رو به افزایش هستند که این موضوع به تقویت ارزش دلار استرالیا به بالای سطح ۰٫۷۷۰۰ کمک کرده است. انتظار می رود در حرکت اصلاحی سطوح حمایت اولیه به ترتیب بر روی ۰٫۷۶۸۵ ، ۰٫۷۶۸۰ ، ۰٫۷۶۶۵ و ۰٫۷۶۵۰ قرار گیرند. برای بازگشت روند کاهشی این زوج ارز، لازم است قیمت آن به پایین سطوح ۰٫۷۶۶۰ و در ادامه ۰٫۷۶۵۰ بازگردد.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

این زوج ارز پس از آنکه بامداد امروز بانک مرکزی نیوزلند مطابق با انتظارات نرخ بهره بانکی خود را از %۲٫۲۵ به %۲٫۰۰ کاهش داد (برخی از فعالان بازار انتظار کاهش ۵۰ واحد پایه نرخ بهره را داشتند) تا سطح ۰٫۷۳۴۱ صعود کرد و در حال حاضر بین دامنه ۰٫۷۲۰۰ و ۰٫۷۳۰۰ در نوسان است و قیمت فعلا خود را بالای منطقه حمایت ۰٫۷۲۰۰ و ۰٫۷۱۸۰ تثبیت کرده است و برای امروز سطح حمایت اولیه بر روی ۰٫۷۲۲۵ تشکیل داده است. بسته شدن قیمت در بالای ۰٫۷۲۵۰ می تواند دوباره قیمت این زوج ارز را به نرخهای بالای ۰٫۷۲۷۵ و ۰٫۷۲۸۵ برساند و در حرکت صعودی، تا رسیدن قیمت به نرخهای ۰٫۷۳۰۰ و ۰٫۷۳۴۰ سطح مقاومتی دیده نمی شود. برغم کاهش امروز نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند، اما نرخ بهره این کشور هنوز بالاترین نرخ بهره را در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ جهان برخوردار است و معمولا در شرایط ریسک پذیری (رشد بازارهای بورس سهام) سرمایه گذاران و معامله گران برای کسب سود از اختلاف نرخ بهره، به سوی دلار نیوزلند (NZD) متمایل می شوند که این مساله، یکی از مهمترین عوامل اصلی در زمان تقاضای دلار نیوزلند به شمار می رود.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۳۰۸۰ ، ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۱۲۰ تشکیل شده اند و معامله گران در کوتاه مدت ترجیح می دهند با توجه به افزایش دوباره قیمت نفت در بازارها در روند نزولی این زوج ارز حرکت کنند و در واقع همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت این زوج بستگی به تغییرات قیمت نفت دارد. امروز با توجه به از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت، شروع حرکت کاهشی این زوج ارز در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح حمایت ۱٫۳۰۰۰ با هدفهای پایین ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۲۹۵۰ ممکن خواهد بود. برای امروز سطوح ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ همچنان به عنوان مقاومت مستحکم این زوج ارز عمل خواهد نمود.

شاخص دلار آمریکا

برای امروز در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) باید منتظر ماند و دید قیمت آن می تواند پایین سطح ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بسته شود یا خیر. هم اکنون برای عبور از این سطح با دشواریهای زیادی روبرو است.  باید توجه داشت که در صورت شکسته شدن سطح حمایت و کاهش قیمت به نرخهای پایین ۹۵٫۴۱ (تثبیت کندل دو ساعته) منجر به بازگشت به سوی سطوح ۹۵٫۰۰ و ۹۴٫۷۴  خواهد شد که فعلا به چنین کاری موفق نشده است. در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موجب تقویت دوباره به سوی سطح ۹۶٫۷۴ می شود. در حال حاضر تمایلات صعودی در حالی شکل می گیرد که قیمت فعلا در بالای سطح حمایت ۹۵٫۴۱ قرار گرفته است. از آنجاییکه امروز اخبار خاصی به غیر در تقویم اقتصادی ایالات متحده آمریکا دیده نمی شود و حجم معاملات بازار نیز پایین است، انتظار می رود فردا با اعلام آمارهای اقتصادی آمریکا (شاخص های خرده فروشی، قیمت تولیدکنندگان و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان) در تمایلات شاخص دلار آمریکا تغییراتی صورت گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا