تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح مقاومت ۱۳۴۳ ، ۱۳۴۸ و ۱۳۵۲ مواجه شود و همانطور که در نمودار زیر مشخص است هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی، ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین موج ۲ – (۳) در نزدیکی سطح ۱۳۵۷ تکمیل شده است و هم اکنون در کانال نزولی ساخته شده و در موج ۳ – (۳) قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت آن بین سطوح حمایت ۱۳۳۵ و مقاومت ۱۳۵۲ قرار دارد و شکسته شدن هر یک از این سطوح می تواند جهت حرکت بازار را مشخص کند.

در حرکت نزولی، با سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۳۳۵ راه برای فرود تا نرخ ۱۳۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هموار خواهد شد. برای ادامه حرکت افزایشی، می بابیست قیمت در بالای سطوح ۱۳۴۳ و ۱۳۴۸ تثبیت گردد و بتواند از سطح مقاومت ۱۳۵۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) عبور کند تا به سطح ۱۳۵۷ برسد. اخبار امروز از آمریکا احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهند بود.

با توجه به اظهارات اخیر جان ویلیامز ریس بانک فدرال سانفرانسیسکو آمریکا و احتمال اینکه بانک فدرال ایالات متحده در سال جاری به افزایش نرخ بهره بانکی اقدام خواهد کرد و فشارهای تورمی رو به افزایش هستند، این مساله باعث تقویت ارزش دلار آمریکا و به تبع کاهش مجدد قیمت اونس طلا از سطح مقاومت ۱۳۵۲ به سطح حمایت ۱۳۳۵ گردید. براساس نظر سنجی ها بانک مرکزی آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۸ نوامبر) در ماه دسامبر به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد.

در حال حاضر بازار در انتظار نشانه های بیشتری از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا است و برخی از داده های اقتصادی از افزایش نرخ بهره حمایت می کنند و برخی دیگر از داده های از افزایش نرخ بهره حمایت نمی کنند به همین خاطر قیمت اونس طلا از ابتدای هفته تا کنون در روندی خنثی و رنج بین سطوح ۱۳۲۹ و ۱۳۵۷ قرار گرفته است.

آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با %۰٫۰۳-  کاهش به ۹۷۲٫۳۲۱ تن رسید و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

انتظار می رود، تا زمانی که اونس طلا حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطح حمایت اصلی ۱۳۳۰ و مقاومت اصلی ۱۳۵۷ قرار داشته باشد. بنابراین در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به ترتیب آمارهای ذیل اعلام می شوند:

آمار خالص خرده فروشی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۲ ، رقم قبلی %۰٫۷)

آمار خرده فروشی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۴ ، رقم قبلی %۰٫۶)

آمار ماهیانه قیمت تولیدکنندگان آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۱ ، رقم قبلی %۰٫۵)

آمار سالیانه قیمت تولیدکنندگان آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۲ ، رقم قبلی %۰٫۳)

آمار خالص ماهیانه قیمت تولیدکنندگان آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۲ ، رقم قبلی %۰٫۴)

آمار خالص سالیانه قیمت تولیدکنندگان آمریکا (پیش بینی بازار %۱٫۲ ، رقم قبلی %۱٫۳)

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۱٫۵ ، رقم قبلی ۹۰٫۰۰)

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار انتظارات تورمی دانشگاه میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۷۸٫۱ ، رقم قبلی ۷۷٫۸)

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا