تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه توانسته است از سطح مقاومت ۴۳٫۴۵ دلار/بشکه با قدرت عبور کند سیگنال خرید و افزایش قیمت تا سطوح ۴۴٫۴۱ و ۴۴٫۴۶ صادر نماید که هر یک از این سطوح در نمودار زیر بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

در چارت ۳۰ دقیقه پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت آمریکا در موج c قرار گرفته است که در این موج از قدرت و پتانسیل بالایی برای رسیدن به بالای سطوح ۴۴٫۴۱ و ۴۴٫۴۶ برخوردار است. در چنین وضعیتی خریداران نفت آمریکا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

روند فعلی در نمودار روزانه نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی در موج افزایشی بزرگ C با هدف های بالای سطح ۴۵٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی)  است که این موضوع را تکمیل شدن شانه راست الگوی سر و شانه در نمودار زیر نشان داده است.

همچنین در طی ۲۴ ساعته گذشته انتشار اخباری از اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر طرح فریز نفتی و احتمال تشکیل جلسه  غیر رسمی (۲۶ – ۲۸ سپتامبر در الجزایر) برای ایجاد ثبات در قیمت نفت، باعث تمایل معامله گران برای خرید نفت شده است.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) نیز پیش بینی کرد که بازار نفت در نیمه دوم سال جاری دارای تقاضای بیش از عرضه خواهد بود به تقویت قیمت نفت کمک کرد و قیمت آن در معاملات دیروز به میزان %۴ افزایش یافت و فرصت خوبی را برای خریداران نفت آمریکا فراهم خواهد آورد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۳٫۴۵ ، ۴۳٫۲۷ ، ۴۲٫۷۵ ، ۴۲٫۶۴ ، ۴۲٫۱۰
  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۴٫۴۱ ، ۴۴٫۴۶ ، ۴۵٫۰۰ ، ۴۵٫۴۳ ، ۴۵٫۵۲

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه توانسته است از سطح مقاومت ۴۲٫۸۵ دلار/بشکه با قدرت عبور کند سیگنال خرید و افزایش قیمت تا سطوح ۴۷٫۱۹ و ۴۷٫۷۲ صادر نماید که هر یک از این سطوح در نمودار زیر بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

در چارت ۱ ساعته پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال در موج c قرار گرفته است که در این موج از قدرت و پتانسیل بالایی برای رسیدن به بالای سطوح ۴۷٫۱۹ و ۴۷٫۷۲ برخوردار است. در چنین وضعیتی خریداران نفت برنت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

روند فعلی در نمودار روزانه نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی با هدف های بالای سطح ۴۶٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است که این موضوع را تکمیل شدن شانه راست الگوی سر و شانه در نمودار زیر نشان داده است.

همچنین در طی ۲۴ ساعته گذشته همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم انتشار اخباری از اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر طرح فریز نفتی و احتمال تشکیل جلسه  غیر رسمی (۲۶ – ۲۸ سپتامبر در الجزایر) برای ایجاد ثبات در قیمت نفت، باعث تمایل معامله گران برای خرید نفت شده است.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) نیز پیش بینی کرد که بازار نفت در نیمه دوم سال جاری دارای تقاضای بیش از عرضه خواهد بود به تقویت قیمت نفت برنت کمک کرده است و فرصت خوبی را برای خریداران نفت برنت فراهم خواهد آورد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۵٫۸۵ ، ۴۵٫۵۹ ، ۴۴٫۱۹ ، ۴۳٫۴۶ ، ۴۳٫۰۲
  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۶٫۷۸ ، ۴۷٫۱۹ ، ۴۷٫۷۲ ، ۴۸٫۵۲ ، ۴۹٫۱۰

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت