تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

برای امروز در این زوج ارز هم اکنون سطح مقاومت اولیه ۱٫۱۲۳۰ مانع از هر گونه حرکت اصلاحی یورو شده است و حرکت اصلاحی اخیر به بالای سطح ۱٫۱۲۰۰ پایدار نماند و سطح ۱٫۱۲۳۰ فعلا توانسته این موج اصلاحی را متوقف کند. نمودار به روشنی نشان می دهد که یورو در کانال نزولی در نوسان بوده است و سطح بالای کانال مقاومت مهمی برای یورو است. در کوتاه مدت تا زمانیکه قیمت یورو پایین سطح مقاومت ۱٫۱۲۳۰ قرار دارد، این حرکت اصلاحی چندان پایدار نیست. برای امروز ناتوانی قیمت یورو در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۱۲۳۰ می تواند به کاهش مجدد قیمت یورو به پایین سطح ۱٫۱۱۳۰ بیانجامد هرچند که نوسان نماهای روزانه، وضعیت قیمت را در وضعیت خنثی در این چند روز گذشته بین سطوح ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۲۳۰ نشان می دهد.

 پوند – دلار آمریکا

امروز در این زوج ارز سطوح مقاومت در نزدیکی ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۵۰ موجب توقف حرکت اصلاحی پوند شد و دوباره قیمت آن به پایین سطح ۱٫۳۰۰۰ ریزش پیدا کرد. با توجه به تحولات فاندامنتال و گمانه زنی ها از گسترش سیاست های انبساطی بانک مرکزی انگلیس (BoE) در حرکت اصلاحی قیمت پوند در بالای سطوح ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۵۰ با مقاومت های محکمی مواجه است و دیروز نیز اشاره شد که این حرکت چندان پایدار نیست و برای امروز در صورتیکه سطوح حمایت ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۲۵ شکسته شوند، حرکت نزولی به پایین سطح ۱٫۲۹۰۰ شکل خواهد گرفت. در این صورت، احتمال افزایش فشارهای نزولی بر پوند به سوی سطوح ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۰۰ وجود دارد. چنانکه گفته شد، پیش بینی می شود، نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در سال جاری به نزدیکی صفر درصد کاهش یابد. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۳۰۳۰ ، ۱٫۳۰۵۰ ، ۱٫۳۰۶۵ ، ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

دلار- ین ژاپن

امروز تا بدین جای کار بعد از اعلام ضعیف آمار خرده فروشی آمریکا ین ژاپن در برابر بیشتر ارزهای اصلی و خصوصاً دلار آمریکا تقویت شده است و در این زوج ارز باید توجه داشت، هر چند قیمت آن بین سطوح ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۵ قرار گرفته است اما برای امروز یا هفته آینده شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۰٫۶۷ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می تواند حرکت صعودی این زوج ارز که پس از اظهارات اخیر جان ویلیامز (ریس بانک فدرال سانفرانسیسکو) تا سطح ۱۰۲٫۲۵ بدست آورده بود را دچار تزلزل نماید و راه را برای سقوط بیشتر تا نرخهای ۱۰۰٫۵۱ و ۹۹٫۹۵ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار کند. برای سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۲٫۲۵ ، ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۵۰ قرار دارند که همچنان مورد توجه است.

یورو – ین ژاپن

همانطور که در این چند روز اخیر بدان اشاره کردیم از نظر تحلیل تکنیکال روند این زوج ارز در کوتاه مدت بدلیل تثبیت قیمت آن پایین سطوح مقاومت، کاهشی پیش بینی می شود و هر چند این هفته مقداری از سطح ۱۱۲٫۳۰ به سطح ۱۱۴٫۰۰ اصلاح کرد اما همچنان با سطوح مقاومت مهم در بالای این محدوده مواجه است. تحولات اخیر این زوج ارز می تواند در صورت شکست سطح ۱۱۲٫۷۰ راه را برای کاهش قیمت به پایین سطوح ۱۱۲٫۵۰ ،  ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۲٫۰۰ با هدفهای نزولی  ۱۱۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۹٫۶۴ به ۱۱۸٫۴۵) و ۱۱۰٫۸۵ (پایین ترین سطح ۶ جولای) نمایان سازد. برای امروز در حرکات اصلاحی سطح ۱۱۴٫۰۰ نقش مقاومت مهمی را برعهده دارند. مقاومتهای مستحکم بعدی بر روی نرخهای ۱۱۴٫۵۲ و ۱۱۴٫۷۸ (بالاترین سطح ۲ اوت) وجود دارند. از این رو بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح مقاومت روزانه، تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم و حرکت نزولی این زوج ارز باز هم ادامه داشته باشد.

یورو – پوند

در زوج ارز یورو – پوند انتظار داریم در صورت ادامه روند صعودی و شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۸۶۵۰ راه را برای افزایش بیشتر تا سطح ۰٫۸۶۸۵ و ۰٫۸۷۰۰ هموار کند و از این رو از نظر تحلیل تکنیکال همچنان روند حرکت یورو در مقابل پوند را افزایشی می دانیم و امروز به هدف ۰٫۸۶۵۰ دست یافت و انتظار می رود این حرکت به نرخهای بالای این سطح ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۸۶۰۰ و ۰٫۸۵۸۵ قرار دارند. از این رو در این زوج ارز با توجه به شدت سقوط ارزش پوند در بازارها پس از جلسه اخیر بانک مرکزی انگلیس و اظهارات اخیر مقامات این کمیته سیاست گذاری در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره انگلیس، ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۰٫۸۶۵۰ می تواند قیمت یورو در مقابل پوند را به نرخهای بالاتر هدایت کند و زمینه ی صعود بیشتر این زوج ارز در کوتاه مدت و میان مدت را به سوی ۰٫۸۷۰۰ و سطوح بالاتر فراهم سازد و روند حرکت این زوج ارز همچنان صعودی است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

این زوج ارز هم اکنون سطح حمایت ۰٫۹۷۰۰ را در پیش رو دارد که اگر موفق به شکست آن شود منجر به برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی سطوح حمایت بعدی ۰٫۹۶۸۰ و ۰٫۹۶۶۰ می شود. همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم به رغم حرکت نزولی اخیر این زوج ارز، حرکت قیمت بر روی نمودار روزانه صعودی است و سطوح حمایت قابل توجهی را می توان در حرکت نزولی به پایین سطح ۰٫۹۷۰۰ مشاهده کرد که می توان به ترتیب به سطوح حمایت ۰٫۹۶۸۰ ، ۰٫۹۶۶۰ و ۰٫۹۶۵۰ اشاره کرد. اگرچه در کوتاه مدت فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را به نرخهای پایین ۰٫۹۷۰۰ برسانند، اما در صورت صعود قیمت به بالای نرخهای مقاومت ۰٫۹۷۷۵ و ۰٫۹۷۸۰ حرکت صعودی تا نرخهای ۰٫۹۸۰۰ و ۰٫۹۸۳۰ ادامه خواهد یافت. برای امروز معامله گران در انتظار واکنش قیمت این زوج ارز به سطح حمایت ۰٫۹۷۰۰ هستند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز برای امروز صعود قیمت به بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۷۲۵ و ۰٫۷۷۳۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می تواند موجب شروع حرکت افزایشی به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۷۵۰ ، ۰٫۷۷۵۵ و ۰٫۷۷۶۰ گردد. برای بازگشت روند کاهشی این زوج ارز، لازم است قیمت آن به پایین سطوح ۰٫۷۶۶۰ و در ادامه ۰٫۷۶۵۰ بازگردد. گزارش های اخیر اقتصادی از چین نقش کلیدی و مهمی را برای ارزش دلار استرالیا ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای حرکت این زوج ارز معین کند. در حال حاضر به دلیل شرایط ریسک گریزی شدید در بازار (کاهش شاخصهای سهام)، قیمت این زوج ارز به پایین سطح ۰٫۷۶۷۰ کاهش یافته است و احتمال ادامه این حرکت نزولی تا سطوح ۰٫۷۶۵۰ ، ۰٫۷۶۴۰ و ۰٫۷۶۲۰ وجود دارد.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

این زوج ارز پس از آنکه روز گذشته بانک مرکزی نیوزلند مطابق با انتظارات نرخ بهره بانکی خود را از %۲٫۲۵ به %۲٫۰۰ کاهش داد (برخی از فعالان بازار انتظار کاهش ۵۰ واحد پایه نرخ بهره را داشتند) همانطور که اشاره کردیم تا سطح ۰٫۷۳۴۱ صعود کرد و در حال حاضر بین دامنه ۰٫۷۱۸۵ و ۰٫۷۲۵۰ در نوسان است و قیمت فعلا خود را بالای منطقه حمایت ۰٫۷۲۰۰ و ۰٫۷۱۸۰ تثبیت کرده است و برای امروز سطح حمایت اولیه بر روی ۰٫۷۱۸۵ تشکیل داده است. بسته شدن قیمت در بالای ۰٫۷۲۵۰ می تواند دوباره قیمت این زوج ارز را به نرخهای بالای ۰٫۷۲۷۵ و  ۰٫۷۲۸۵ برساند و در حرکت صعودی، تا رسیدن قیمت به نرخهای ۰٫۷۳۰۰ و ۰٫۷۳۴۰ سطح مقاومتی دیده نمی شود. برغم کاهش روز گذشته نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند، اما نرخ بهره این کشور هنوز بالاترین نرخ بهره را در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ جهان برخوردار است و معمولا در شرایط ریسک پذیری (رشد بازارهای بورس سهام) سرمایه گذاران و معامله گران برای کسب سود از اختلاف نرخ بهره، به سوی دلار نیوزلند (NZD) متمایل می شوند که این مساله، یکی از مهمترین عوامل اصلی در زمان تقاضای دلار نیوزلند به شمار می رود اما در شرایط ریسک گریزی مقداری از تقاضا برای دلار نیوزلند کاسته می شود. در حال حاضر برای امروز سطح ۰٫۷۲۵۰ نقش مقاومت اولیه  را برای امروز برعهده دارد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ تشکیل شده اند و معامله گران در کوتاه مدت ترجیح می دهند با توجه به افزایش دوباره قیمت نفت در بازارها در روند نزولی این زوج ارز حرکت کنند و در واقع همانطور که دیروز نیز بدان اشاره کردیم تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت این زوج بستگی به تغییرات قیمت نفت دارد و از آنجایی که امروز نیز قیمت نفت رو به افزایش است احتمال شکسته شدن سطوح ۱٫۲۹۵۰ و  ۱٫۲۹۲۰ وجود دارد. بنابراین امروز با توجه به از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت، شروع حرکت کاهشی این زوج ارز در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح حمایت ۱٫۲۹۵۰ و ۱٫۲۹۲۰ با هدفهای پایین ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۸۰ ممکن خواهد بود. برای امروز سطوح ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ همچنان به عنوان مقاومت مستحکم این زوج ارز عمل خواهد نمود.

شاخص دلار آمریکا

برای امروز در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) باید منتظر ماند و دید کندل دو ساعته می تواند پایین سطح ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بسته شود یا خیر. هم اکنون برای عبور از این سطح با دشواریهای زیادی روبرو است.  باید توجه داشت که در صورت شکسته شدن سطح حمایت و کاهش قیمت به نرخهای پایین ۹۵٫۴۱ (تثبیت کندل دو ساعته) منجر به بازگشت به سوی سطوح ۹۵٫۰۰ و ۹۴٫۷۴  خواهد شد و هر چند بعد از اعلام خبر ضعیف خرده فروشی آمریکا تا سطح ۹۵٫۲۵ اصلاح کرده است اما موفق به تثبیت کندل دو ساعته در پایین این سطح نشده است. در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موجب تقویت دوباره به سوی سطح ۹۶٫۷۴ می شود. در حال حاضر تمایلات صعودی در حالی شکل می گیرد که قیمت فعلا در بالای سطح حمایت ۹۵٫۴۱ قرار گرفته است. شاید، حرکت اصلی شاخص دلار آمریکا تا اواخر ماه جاری میلادی یعنی زمان سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در جکسون هول در وایومینگ به تعویق بیافتد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا