تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه توانسته است از سطح مقاومت ۴۴٫۴۶ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نمودار ۳۰ دقیقه) با قدرت عبور کند سیگنال خرید و افزایش قیمت تا سطوح ۴۵٫۱۵ و ۴۵٫۴۳ صادر نماید که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

در چارت ماهیانه و روزانه پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی قرار گرفته است که در این موج در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده از قدرت و پتانسیل بالایی برای رسیدن به بالای سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) برخوردار است و چنین به نظر می رسد حرکت افزایشی که از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) آغاز شده از سرگرفته شده است.

در چنین وضعیتی خریداران نفت آمریکا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و روند فعلی در نمودار ماهیانه و روزانه نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی در موج افزایشی بزرگ C با هدف های بالای سطح ۴۵٫۲۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی)  است که این موضوع را تکمیل شدن شانه راست الگوی سر و شانه در نمودار  نشان داده است و به اعتقاد ما در این موج در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده حداقل می تواند در نمودار پایین تا سطح ۵۵٫۰۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صعود کند.

همچنین همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم در اواخر هفته پیش انتشار اخباری از اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر طرح فریز نفتی و احتمال تشکیل جلسه  غیر رسمی (۲۶ – ۲۸ سپتامبر در الجزایر) برای ایجاد ثبات در قیمت نفت، باعث تمایل معامله گران برای خرید نفت شده است و به باور ما خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی (IEA) نیز پیش بینی کرد که بازار نفت در نیمه دوم سال جاری دارای تقاضای بیش از عرضه خواهد بود همچنان به تقویت قیمت نفت کمک کرد و و فرصت خوبی را برای خریداران نفت آمریکا فراهم آورده است. در نمودارهای زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدفهای بعدی آن در تایم فریم های ۳۰ دقیقه، روزانه و ماهیانه کاملا مشخص شده اند.

  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۵٫۱۵ ، ۴۵٫۲۴ ، ۴۵٫۴۳ ، ۴۵٫۵۲ ، ۴۶٫۰۹
  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۴٫۴۶ ، ۴۴٫۴۱ ، ۴۳٫۷۸ ، ۴۳٫۲۷ ، ۴۲٫۹۳

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۴۷٫۱۹ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۲٫۸۶ در نمودار یک ساعته به سوی سطوح ۴۷٫۷۲ و ۴۸٫۵۲ افزایش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

برای قیمت نفت برنت در چشم انداز ۱ الی ۳ ماهه آینده پیش بینی می کنیم تا سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) صعود کند و با توجه به آنکه توانسته است از سطح مقاومت ۴۷٫۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) با قدرت عبور کند سیگنال خرید و افزایش قیمت تا سطوح ۴۷٫۷۲ و ۴۸٫۵۲ صادر نماید.

در چارت ماهیانه و روزانه پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی C قرار گرفته است که در این موج از قدرت و پتانسیل بالایی برای رسیدن به بالای سطوح ۴۸٫۳۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نمودار روزانه) برخوردار است.

در چنین وضعیتی خریداران نفت برنت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد. در قیمت نفت برنت دریای شمال روند فعلی در نمودار روزانه در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی قیمت نفت برنت با هدف های بالای سطح ۵۷٫۴۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در نمودار روزانه) است.

این موضوع را تکمیل شدن شانه راست الگوی سر و شانه در نمودار زیر نشان داده است. هفته گذشته قیمت نفت بیشترین افزایش هفتگی خود را از ماه آوریل به این سو تجربه کرد و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید – و صعودی – برای قیمت نفت در بازارهای جهانی است.

  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۷٫۷۲ ، ۴۸٫۳۶ ، ۴۸٫۵۲ ، ۵۱٫۰۱ ، ۵۱٫۳۵
  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۷٫۱۹ ، ۴۶٫۷۱ ، ۴۶٫۰۹ ، ۴۵٫۸۵ ، ۴۵٫۳۰

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت