تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطوح ۴۷۹۰ و ۴۸۱۰ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت پایین سطح حمایت ۴۷۶۳ به وضوح نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در حال حاضر، حرکت قیمت مس در بالای سطح حمایت ۴۷۶۳ قرار دارد و از این رو می بایست به انتظار برگشت و اصلاح قیمت تا سطوح ۴۷۹۰ و ۴۸۱۰ ماند. همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این محدوده بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده اند و معامله گران مس در انتظار اصلاح قیمت به این سطوح هستند.

بدین ترتیب برای امروز تثبیت قیمت مس در تثبیت بالای سطح حمایت ۴۷۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می تواند مسیر حرکت مس به سوی سطوح ۴۷۹۰ و ۴۸۱۰ را مشخص کند. شکسته شدن سطح ۴۷۹۰ (خط فیبوناچی۸۶٫۴  درصدی) پتانسیل ورود خریداران با حد تارگت ۴۸۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را دارد. از این رو برای امروز از آنجایی که قیمت موفق به شکست و تثبیت پایین سطح حمایت ۴۷۶۳ نشد احتمال برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطوح ۴۷۹۰ و ۴۸۱۰ وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

بنابراین طبق تحلیل تکنیکال بدین دلیل حرکت قیمت مس کاملاً در حرکت اصلاحی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۴۷۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) حرکت اصلاحی را تا سطوح ۴۷۹۰ و ۴۸۱۰ به همراه خواهد داشت و در حرکت نزولی نیز معامله گران برای فروش مس تنها از پایین سطح ۴۷۵۰ با حد تارگت ۴۷۱۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) وارد عمل خواهند شد که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطوح حمایت ۱۶۴۰ و ۱۶۳۱ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۶۵۹ نشان داده است و اگر قیمت آلومینیم آلیاژی به همین صورت در پایین سطح ۱۶۵۹ تثبیت شود موجب کاهش دوباره قیمت آن به سوی سطوح ۱۶۴۰ و ۱۶۳۱ می شود که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۵۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد که قیمت موفق به تثبیت بالای آن نشد و این حرکت کاهشی را قرار گرفتن دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی در پایین این سطح مقاومت در نمودار زیر تایید کرده است.

از این رو در حرکت کاهشی، معامله گران برای فروش آلومینیم آلیاژی از نرخهای پایین ۱۶۴۰ با تارگت ۱۶۳۱ وارد عمل شده اند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است. بدین دلیل حرکت قیمت این فلز برای امروز تا زمانیکه پایین سطح ۱۶۵۹ قرار دارد، ریزش قیمت آن تا سطوح ۱۶۴۰ و ۱۶۳۱ است و شکسته شدن ۱۶۳۱ در روزهای آتی موجب کاهش بیشتر تا سطح ۱۶۱۵ می شود و این هدف را در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشاهده می کنید.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در پایین سطح حمایت ۱۶۵۹ فعلا کاهشی است و زمینه ساز ریزش دوباره تا سطوح ۱۶۴۰ و ۱۶۳۱ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت و پیش بینی ها نشان می دهد که معامله گران همچنان قصد کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی با هدف های اولیه ۱۶۴۰ و ۱۶۳۱ را دارند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند و برای امروز معامله گران با توجه به قرار گرفتن قیمت آن در پایین سطح ۱۶۵۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) در انتظار کاهش قیمت تا سطوح ۱۶۴۰ و ۱۶۳۱ هستند.

بنابراین برای امروز در انتظار تحولات بازار و کاهش قیمت این فلز به تارگت های اشاره شده در چارت پایین خواهیم بود و این تحولات تکنیکال می توانند، هدایت روند حرکت بازار را بر عهده گیرد و پیش بینی می کنیم، حرکت به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا سطوح ۱۶۴۰ و ۱۶۳۱ دلار/تن منجر شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم