تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

برای امروز در این زوج ارز هم اکنون سطح مقاومت اولیه به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۲۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۳۰ مانع از هر گونه حرکت اصلاحی یورو خواهند شد و روز جمعه حرکت اصلاحی اخیر به بالای سطح ۱٫۱۲۰۰ پایدار نماند و همانطور که بدان اشاره کردیم سطح ۱٫۱۲۳۰ فعلا توانسته این موج اصلاحی را متوقف کند. نمودار به روشنی نشان می دهد که یورو در کانال نزولی در نوسان بوده است و سطح بالای کانال مقاومت مهمی برای یورو است. در کوتاه مدت تا زمانیکه قیمت یورو پایین سطح مقاومت ۱٫۱۲۳۰ قرار دارد، این حرکت اصلاحی چندان پایدار نیست. برای امروز ناتوانی قیمت یورو در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۱۲۳۰ می تواند به کاهش مجدد قیمت یورو به پایین سطح ۱٫۱۱۳۰ بیانجامد هرچند که نوسان نماهای روزانه، وضعیت قیمت را در وضعیت خنثی در این چند روز گذشته بین سطوح ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۲۳۰ نشان می دهد که پیشتر بدان اشاره کردیم.

 پوند – دلار آمریکا

امروز در این زوج ارز سطوح مقاومت در نزدیکی ۱٫۲۹۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۳۰۰۰ موجب توقف حرکت اصلاحی پوند خواهد شد و دوباره قیمت آن به پایین سطح ۱٫۲۹۰۰ ریزش پیدا خواهد کرد. با توجه به تحولات فاندامنتال و گمانه زنی ها از گسترش سیاست های انبساطی بانک مرکزی انگلیس (BoE) در حرکت اصلاحی قیمت پوند در بالای سطوح ۱٫۲۹۵۰ و ۱٫۲۹۸۰ با مقاومت های محکمی مواجه است و پیشتر نیز اشاره شد که این حرکت چندان پایدار نیست و برای امروز در صورتیکه سطح حمایت ۱٫۲۹۰۰ با قدرت شکسته شود، حرکت نزولی به پایین سطوح ۱٫۲۸۸۰ و ۱٫۲۸۵۰ شکل خواهد گرفت. در این صورت، احتمال افزایش فشارهای نزولی بر پوند به سوی سطوح ۱٫۲۸۴۰ و ۱٫۲۸۰۰ وجود دارد. چنانکه گفته شد، پیش بینی می شود، نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در سال جاری به نزدیکی صفر درصد کاهش یابد. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۲۹۵۰ ، ۱٫۲۹۸۰ ، ۱٫۳۰۰۰ بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

دلار- ین ژاپن

بعد از اعلام ضعیف آمار خرده فروشی آمریکا ین ژاپن در برابر بیشتر ارزهای اصلی و خصوصاً دلار آمریکا تقویت شده است و در این زوج ارز باید توجه داشت، هر چند قیمت آن بین سطوح ۱۰۰٫۸۵ و ۱۰۱٫۴۵ قرار گرفته است اما برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۰٫۶۷ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می تواند حرکت صعودی این زوج ارز که پس از اظهارات اخیر جان ویلیامز (ریس بانک فدرال سانفرانسیسکو) تا سطح ۱۰۲٫۲۵ بدست آورده بود را دچار تزلزل نماید و راه را برای سقوط بیشتر تا نرخهای ۱۰۰٫۵۱ و ۹۹٫۹۵ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار کند. برای سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۱٫۴۵ ، ۱۰۱٫۵۰ ، ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند که همچنان مورد توجه هستند. لازم به ذکر است امروز تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی ژاپن در سه ماهه دوم سال %۰٫۰ (کمتر از پیش بینی بازار %۰٫۲) اعلام شد و آمار تعدیل تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی ژاپن %۰٫۸ اعلام شد که بالاتر از حد پیش بینی بازار %۰٫۷ بود.

یورو – ین ژاپن

از نظر تحلیل تکنیکال روند این زوج ارز در کوتاه مدت بدلیل تثبیت قیمت آن پایین سطوح مقاومت، کاهشی پیش بینی می شود و هر چند هفته پیش مقداری از سطح ۱۱۲٫۳۰ به سطح ۱۱۴٫۰۰ اصلاح کرد اما همچنان با سطوح مقاومت مهم در بالای این محدوده مواجه است. تحولات اخیر این زوج ارز می تواند در صورت شکست سطح ۱۱۲٫۷۰ (تثبیت کندل دو ساعته پایین آن) راه را برای کاهش قیمت به پایین سطوح ۱۱۲٫۵۰ ،  ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۲٫۰۰ با هدفهای نزولی  ۱۱۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۹٫۶۴ به ۱۱۸٫۴۵) و ۱۱۰٫۸۵ (پایین ترین سطح ۶ جولای) نمایان سازد. برای امروز در حرکات اصلاحی سطوح ۱۱۳٫۲۰ ، ۱۱۳٫۲۵ ، ۱۱۳٫۳۰ و ۱۱۳٫۵۰ نقش مقاومت مهمی را برعهده دارند. مقاومتهای مستحکم بعدی بر روی نرخهای ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ وجود دارند. از این رو بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح مقاومت روزانه، تحولات قیمت را با حرکت کاهشی دنبال می کنیم و حرکت نزولی این زوج ارز باز هم ادامه داشته باشد.

یورو – پوند

در زوج ارز یورو – پوند انتظار داریم در صورت ادامه روند صعودی و شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۸۶۵۵ راه را برای افزایش بیشتر تا سطح ۰٫۸۶۸۵ و ۰٫۸۷۰۰ هموار کند و از این رو از نظر تحلیل تکنیکال همچنان روند حرکت یورو در مقابل پوند را افزایشی می دانیم و امروز به هدف ۰٫۸۶۵۵ دست یافت و انتظار می رود این حرکت به نرخهای بالای این سطح ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۸۶۲۰ و ۰٫۸۶۰۰ قرار دارند. از این رو در این زوج ارز با توجه به شدت سقوط ارزش پوند در بازارها پس از جلسه اخیر بانک مرکزی انگلیس و اظهارات اخیر مقامات این کمیته سیاست گذاری در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره انگلیس، ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۰٫۸۶۵۵ می تواند قیمت یورو در مقابل پوند را به نرخهای بالاتر هدایت کند و زمینه ی صعود بیشتر این زوج ارز در کوتاه مدت و میان مدت را به سوی ۰٫۸۷۰۰ و سطوح بالاتر فراهم سازد و روند حرکت این زوج ارز همچنان صعودی است که پیشتر بدان اشاره کردیم.

دلار آمریکا – فرانک سویس

این زوج ارز هم اکنون سطوح حمایت ۰٫۹۷۳۵ ، ۰٫۹۷۳۰ و پس از آن سطح حمایت اصلی ۰٫۹۷۰۰ را در پیش رو دارد که اگر موفق به شکست آن شود منجر به برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی سطوح حمایت بعدی ۰٫۹۶۸۰ و ۰٫۹۶۶۰ می شود. همانطور که پیشتر بدان اشاره کردیم به رغم حرکت نزولی اخیر این زوج ارز، حرکت قیمت بر روی نمودار روزانه صعودی است و سطوح حمایت قابل توجهی را می توان در حرکت نزولی به پایین سطح ۰٫۹۷۳۵ مشاهده کرد که می توان به ترتیب به سطوح حمایت ۰٫۹۷۳۰ و ۰٫۹۷۰۰ اشاره کرد. اگرچه در کوتاه مدت فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را به نرخهای پایین ۰٫۹۷۳۵ برسانند، اما در صورت صعود قیمت به بالای نرخهای مقاومت ۰٫۹۷۶۵ ، ۰٫۹۷۷۵ و ۰٫۹۷۸۰ حرکت صعودی تا نرخهای ۰٫۹۸۰۰ و ۰٫۹۸۳۰ ادامه خواهد یافت. برای امروز نیز همانند هفته گذشته معامله گران در انتظار واکنش قیمت این زوج ارز به سطوح حمایت ۰٫۹۷۳۵ ، ۰٫۹۷۳۰ و ۰٫۹۷۰۰ هستند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز برای امروز صعود قیمت به بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۷۲۵ و ۰٫۷۷۳۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می تواند موجب شروع حرکت افزایشی به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۷۵۰ ، ۰٫۷۷۵۵ و ۰٫۷۷۶۰ گردد که موفق به انجام چنین کاری نشده است و برای بازگشت روند کاهشی این زوج ارز لازم است قیمت آن به پایین سطوح ۰٫۷۶۳۵ و در ادامه ۰٫۷۶۲۰ بازگردد. گزارش های اخیر اقتصادی از چین نقش کلیدی و مهمی را برای ارزش دلار استرالیا ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای حرکت این زوج ارز معین کند. در حال حاضر به دلیل ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۷۲۵ و ۰٫۷۷۳۰ قیمت این زوج ارز تا سطح ۰٫۷۶۳۵ کاهش یافته است و احتمال ادامه این حرکت نزولی تا سطوح ۰٫۷۶۲۰ و ۰٫۷۶۰۰ وجود دارد.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

این زوج ارز پس از آنکه هفته گذشته بانک مرکزی نیوزلند مطابق با انتظارات نرخ بهره بانکی خود را از %۲٫۲۵ به %۲٫۰۰ کاهش داد (برخی از فعالان بازار انتظار کاهش ۵۰ واحد پایه نرخ بهره را داشتند) همانطور که اشاره کردیم تا سطح ۰٫۷۳۴۱ صعود کرد و امروز تا بدین جای کار بین دامنه ۰٫۷۱۶۰ و  ۰٫۷۲۵۵ در نوسان است و قیمت فعلا خود را پایین منطقه مقاومت ۰٫۷۲۲۰ و ۰٫۷۲۵۰ تثبیت کرده است و برای امروز سطح حمایت اولیه بر روی ۰٫۷۱۶۵ و ۰٫۷۱۶۰ و پس از آن سطح ۰٫۷۱۵۰ تشکیل شده اند. بسته شدن قیمت در پایین ۰٫۷۱۵۰ می تواند قیمت این زوج ارز را به نرخهای پایین سطح ۰٫۷۱۳۰ و ۰٫۷۱۰۰ برساند. برغم کاهش هفته گذشته نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند، اما نرخ بهره این کشور هنوز بالاترین نرخ بهره را در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ جهان برخوردار است و معمولا در شرایط ریسک پذیری (رشد بازارهای بورس سهام) سرمایه گذاران و معامله گران برای کسب سود از اختلاف نرخ بهره، به سوی دلار نیوزلند (NZD) متمایل می شوند که این مساله، یکی از مهمترین عوامل اصلی در زمان تقاضای دلار نیوزلند به شمار می رود اما در شرایط ریسک گریزی مقداری از تقاضا برای دلار نیوزلند کاسته می شود. در حال حاضر برای این زوج ارز سطوح ۰٫۷۲۲۰ و ۰٫۷۲۵۰ نقش مقاومت اولیه  را برای امروز برعهده دارند.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۲۹۷۵ ، ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۳۰۰۰ تشکیل شده اند و معامله گران در کوتاه مدت ترجیح می دهند با توجه به افزایش دوباره قیمت نفت در بازارها در روند نزولی این زوج ارز حرکت کنند و در واقع همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت این زوج بستگی به تغییرات قیمت نفت دارد و از آنجایی که امروز نیز قیمت نفت دوباره رو به افزایش گذاشته است احتمال شکسته شدن سطوح ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۸۰وجود دارد. بنابراین امروز با توجه به از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت، شروع حرکت کاهشی این زوج ارز در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱٫۲۹۰۰ با هدفهای پایین ۱٫۲۸۸۰ و ۱٫۲۸۵۰ ممکن خواهد بود. برای امروز سطوح ۱٫۲۹۷۵ ، ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۳۰۰۰ همچنان به عنوان مقاومت مستحکم این زوج ارز عمل خواهد نمود و با افزایش قیمت نفت، این زوج ارز را تحت فشارهای شدید نزولی قرار دهد.

شاخص دلار آمریکا

این هفته در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا انتظار می رود حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۹۶٫۱۱ یا حمایت ۹۵٫۰۴ بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. این منطقه خنثی در چارت بین خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۵۰ درصدی تشکیل شده اند. شاید، حرکت اصلی شاخص دلار آمریکا تا اواخر ماه جاری میلادی یعنی زمان سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در جکسون هول در وایومینگ به تعویق بیافتد. اخبار این هفته از آمریکا از جمله صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه احتمالا چاشنی خوبی برای خروج قیمت شاخص دلار آمریکا از این روند خنثی خواهد بود. در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۹۵٫۰۴ منجر به کاهش تا سطح ۹۴٫۵۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲  درصدی) می شود و در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۱۱ باعث افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۹۶٫۵۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود که این اهداف در چارت مشخص است. باید منتظر ماند و دید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا