تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

امروز هرچند یورو توانست بعد از اعلام قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) از سطح ۱٫۱۱۷۵ تا ۱٫۱۳۲۰ صعود کند اما بعد از انتشار سخنان تند و لحن قوی ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا در خصوص اینکه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر ممکن است، مجدد یورو در مقابل دلار آمریکا به نرخهای پایین ۱٫۱۳۰۰ کاهش یافت و تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف یورو وجود دارد. هم اکنون قیمت در حال رسیدن به پایین سطح ۱٫۱۲۵۰ است. اندیکاتورهای روزانه، یورو را در نزدیکی سطوح مقاومت قوی نشان می دهند و  آنجاییکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۱٫۱۳۲۵ و  ۱٫۱۳۳۰ قرار دارد، احتمال برگشت بیشتر بعید نیست. در حرکت نزولی شکسته شدن سطوح ۱٫۱۲۳۰ و ۱٫۱۲۲۰ هدف ۱٫۱۲۰۰ و در ادامه سطوح ۱٫۱۱۸۵ و ۱٫۱۱۵۰ را نمایان خواهد ساخت. سطوح مقاومت پس از ۱٫۱۳۲۵ و ۱٫۱۳۳۰ به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۵۰ و ۱٫۱۳۶۵ قرار دارند.

پوند – دلار آمریکا

در این زوج ارز حرکت اصلاحی قیمت پوند از نرخهای ۱٫۲۸۸۰ به ۱٫۳۰۱۰ که امروز پس از اعلام قیمت مصرف کنندگان انگلیس (CPI) اتفاق افتاد، دوباره فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد فروشندگان پوند ایجاد کرد و  سخنان تند و لحن قوی ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا در خصوص اینکه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر ممکن است نیز باعث فشارهای نزولی پوند در مقابل دلار آمریکا گردید. اندیکاتورهای روزانه به شروع حرکت کاهشی پوند به سوی نرخهای پایین ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۲۰ اشاره می کنند. در مسیر حرکت اصلاحی نیز سطوح مقاومت بر روی نرخ ۱٫۳۰۱۰ و ۱٫۳۰۳۰ تشکیل شده اند. پایداری سطوح مقاومت ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۰۳۰ می تواند دوباره به کاهش مجدد پوند بیانجامد و نوسان نماهای روزانه، وضعیت این زوج ارز را در نزدیکی سطوح مقاومت در بالای سطح مقاومت ۱٫۳۰۰۰ نشان می دهد. در حرکت اصلاحی و در کوتاه مدت تنها شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۱٫۳۰۳۰ می تواند سناریوی نزولی این زوج ارز را موقتا با چالش مواجه سازد.

دلار- ین ژاپن

امروز هرچند این زوج ارز توانست بعد از اظهارات شب گذشته جان ویلیامز ریس بانک فدرال سانفرانسیسکو که گفته بود بانکهای مرکزی جهان می بایست هدف مورد نظر تورم خود را افزایش دهند و بیشتر به رشد اقتصادی و سیاست های مالی انبساطی در آینده توجه داشته باشند، منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا و قیمت این زوج ارز به سطح ۹۹٫۵۰ یعنی پایین ترین سطوح ۷ هفته گذشته شد اما امروز بعد از انتشار سخنان تند و لحن قوی ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا در خصوص اینکه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر ممکن است، مجدد به نرخهای بالای سطح ۱۰۰٫۳۰ اصلاح کرد. هم اکنون قیمت این زوج ارز در حال رسیدن به نزدیکی سطح مقاومت ۱۰۰٫۵۰ است که اگر موفق به شکست کامل این سطح شود با مقاومت مهم در سطوح ۱۰۰٫۷۰ و ۱۰۰٫۸۰ مواجه خواهد شد. اندیکاتورهای روزانه، قیمت این زوج را در نزدیکی سطوح مقاومت قوی در نزدیکی سطوح ۱۰۰٫۷۰ و ۱۰۰٫۸۰ نشان می دهند و  آنجاییکه قیمت در زیر این سطوح تثبیت شده است، احتمال برگشت دوباره به نرخهای پایین سطح ۱۰۰٫۰۰ بعید نیست. در حرکت اصلاحی تنها تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۱۰۰٫۸۰  موج افزایشی را به بالای سطح ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۱٫۵۰ احیاء خواهد کرد. فردا شب صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا منتشر خواهد شد که اگر همانند سخنان امروز دادلی، اشاره مستقیمی به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر نماید مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت.

یورو – ین ژاپن

در این زوج ارز دلیلی برای تغییر گزارش های تحلیلی گذشته وجود ندارد و از نظر تحلیل تکنیکال روند این زوج ارز در کوتاه مدت بدلیل تثبیت قیمت آن پایین سطوح مقاومت، کاهشی پیش بینی می شود و همچنان با سطوح مقاومت مهم در بالای محدوده ۱۱۳٫۲۵ مواجه است. تحولات اخیر این زوج ارز می تواند در صورت شکست سطح ۱۱۲٫۳۰ (تثبیت کندل دو ساعته پایین آن) راه را برای کاهش قیمت به پایین سطوح ۱۱۲٫۱۰ و ۱۱۲٫۰۰ با هدفهای نزولی بعدی ۱۱۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۹٫۶۴ به ۱۱۸٫۴۵) و ۱۱۰٫۸۵ (پایین ترین سطح ۶ جولای) نمایان سازد. برای امروز در حرکات اصلاحی سطوح ۱۱۳٫۲۰ ، ۱۱۳٫۲۵ ، ۱۱۳٫۳۰ و ۱۱۳٫۵۰ کماکان نقش مقاومت مهمی را برعهده دارند. مقاومتهای مستحکم بعدی بر روی نرخهای ۱۱۳٫۸۰ و ۱۱۴٫۰۰ وجود دارند. از این رو بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و تحولات قیمت را با حرکت کاهشی دنبال می کنیم و از این رو پیش بینی می شود حرکت نزولی این زوج ارز باز هم ادامه داشته باشد. امروز با کاهش شاخصهای سهام آمریکا مقداری ریسک گریزی به بازارهای مالی بازگشته است که این مساله در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۲٫۳۰ منجر به کاهش ارزش یورو در مقابل ین ژاپن خواهد شد.

یورو – پوند

در زوج ارز یورو – پوند انتظار داریم در صورت ادامه روند صعودی و شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۸۷۲۵ راه را برای افزایش بیشتر تا سطوح ۰٫۸۷۵۰ و ۰٫۸۷۶۵ هموار کند و از این رو از نظر تحلیل تکنیکال همچنان روند حرکت یورو در مقابل پوند را افزایشی می دانیم و امروز به هدفهای بالای ۰٫۸۷۰۰ دست یافت و انتظار می رود این حرکت به نرخهای بالای این سطح ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۸۶۷۰ و ۰٫۷۶۵۰ قرار دارند. از این رو در این زوج ارز ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۰٫۸۷۲۵ می تواند قیمت یورو در مقابل پوند را به نرخهای بالاتر هدایت کند و زمینه ی صعود بیشتر این زوج ارز در کوتاه مدت و میان مدت را به سوی ۰٫۸۷۵۰ و سطوح بالاتر فراهم سازد و روند حرکت این زوج ارز همچنان صعودی است که پیشتر بدان اشاره کردیم. به نظر می رسد، تمایل به سرمایه گذاری برای خرید یورو در مقابل پوند همچنان از اولویت های معامله گران است و یورو همچنان ارز برتر بازار در مقابل پوند باقی خواهد ماند.

دلار آمریکا – فرانک سویس

امروز هرچند قیمت این زوج ارز توانست بعد از اعلام قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) تا سطح ۰٫۹۵۸۸ کاهش یابد اما بعد از انتشار سخنان تند و لحن قوی ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا در خصوص اینکه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر ممکن است، مجدد دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس به نرخهای بالای سطح ۰٫۹۶۲۰ اصلاح کرد و تمایلات بازار با توجه به تثبیت قیمت پایین سطوح ۰٫۹۶۳۵ و ۰٫۹۶۴۰ هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف قیمت آن در کوتاه مدت وجود دارد. در حرکت نزولی شکسته شدن سطوح ۰٫۹۵۸۵ و ۰٫۹۵۸۰ هدف ۰٫۹۵۷۰ و در ادامه سطح ۰٫۹۵۵۰ را نمایان خواهد ساخت. سطوح مقاومت پس از ۰٫۹۶۳۵ و ۰٫۹۶۴۰ به ترتیب بر روی ۰٫۹۶۸۰ و ۰٫۹۷۰۰ قرار دارند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز برای امروز صعود قیمت به بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۷۵۰ و ۰٫۷۷۶۰ و کندل دو ساعته بالای آن می تواند موجب شروع حرکت افزایشی به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۷۸۵ و ۰٫۷۸۰۰ گردد که هنوز موفق به انجام چنین کاری نشده است و برای بازگشت روند کاهشی این زوج ارز لازم است قیمت آن به پایین سطوح ۰٫۷۶۵۰ و در ادامه ۰٫۷۶۳۵ بازگردد. گزارش های اخیر اقتصادی از چین نقش کلیدی و مهمی را برای ارزش دلار استرالیا ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای حرکت این زوج ارز معین کند. این زوج ارز به تغییرات آمارهای اقتصادی چین حساسیت زیادی دارد. در حال حاضر به دلیل ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۷۵۰ و ۰٫۷۷۶۰ قیمت این زوج ارز تا نرخهای پایین ۰٫۷۷۰۰ کاهش یافته است و احتمال ادامه این حرکت نزولی تا سطوح ۰٫۷۶۵۰ و ۰٫۷۶۳۵ وجود دارد. در این هفته انتظار می رود حرکت قیمت این زوج ارز در روندی خنثی بین سطوح ۰٫۷۶۳۵ و ۰٫۷۷۵۰ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت یا مقاومت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز سطح ۰٫۷۳۰۰ مقاومت قوی تشکیل داده است و در حرکت نزولی، سطح حمایت بر روی نرخ ۰٫۷۲۰۰ قرار دارد. هم اکنون قیمت در میانه دامنه ۰٫۷۲۰۰ و ۰٫۷۳۰۰ در نوسان است و در شرایط حاضر، در صورت شکسته شدن سطح حمایت  ۰٫۷۲۰۰ احتمال استمرار حرکت نزولی تا سطح ۰٫۷۱۶۰ وجود دارد و در حرکت افزایشی نیز شکسته شدن سطح ۰٫۷۳۰۰ نیروی محرک جدیدی را برای ادامه حرکت صعودی تا سطح ۰٫۷۳۴۰ و ۰٫۷۳۵۰ بوجود خواهد آورد. نکته قابل توجهی در خصوص این زوج وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۲۹۰۰ ، ۱٫۲۹۲۰ ، ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۵۰ تشکیل شده اند و معامله گران در کوتاه مدت همچنان ترجیح می دهند با توجه به افزایش دوباره قیمت نفت در بازارها در روند نزولی این زوج ارز حرکت کنند و در واقع تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت این زوج بستگی به تغییرات قیمت نفت دارد و از آنجایی که امروز نیز همانند روزهای گذشته قیمت نفت دوباره رو به افزایش گذاشته است احتمال شکسته شدن سطح ۱٫۲۸۰۰ وجود دارد. بنابراین امروز با توجه به از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت، شروع حرکت کاهشی این زوج ارز در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱٫۲۸۵۰ با هدفهای پایین ۱٫۲۸۰۰ ممکن خواهد بود. برای امروز سطوح ۱٫۲۹۰۰ ، ۱٫۲۹۲۰ ، ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۵۰ همچنان به عنوان مقاومت مستحکم این زوج ارز عمل خواهد نمود و با افزایش قیمت نفت، این زوج ارز را تحت فشارهای شدید نزولی قرار دهد. بنابراین اگر قیمت نفت به همین صورت در مسیر افزایشی قرار گیرد، در چنین وضعیتی فروشندگان دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد که پیشتر بدان اشاره کردیم.

شاخص دلار آمریکا

این هفته در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا انتظار می رود با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۹۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به ترتیب تا سطوح ۹۴٫۵۶ و ۹۳٫۹۷ کاهش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند. هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۹۵٫۰۴ است. برای امروز حمایت مهمی در نزدیکی سطح ۹۴٫۵۶ تشکیل شده که می تواند برای امروز، نقش سطح حمایت مهمی را ایفا کند. اگر امروز قیمت آن موفق به شکست سطح مقاومت ۹۵٫۰۴ نشود، احتمال شروع حرکت نزولی به سوی سطوح ۹۴٫۵۶ و ۹۳٫۹۷ بیشتر خواهد شد. رویدادهای مهم خبری این هفته که بازار به آنها بیشتر توجه خواهد کرد، انتشار صورتجلسه نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص قیمت دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا