تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در حرکات اصلاحی خود با سطوح حمایت ۴۵٫۸۷ و ۴۵٫۴۳ دلار/بشکه روبرو شود و دوباره به سوی سطوح ۴۷٫۰۸ و ۴۷٫۴۵ افزایش یابد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ ژوئن) به ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) تشکیل شده است که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) می باشد.

به باور ما این حرکت اصلاحی که از سطح ۴۶٫۷۳ اتفاق افتاده است صرفا یک حرکت اصلاحی کوتاه و پول بک به سوی خط روند می باشد که به احتمال زیاد در حوالی منطقه ۴۵٫۸۷ و ۴۵٫۴۳ خریداران نفت را با هدف های ۴۷٫۰۸ و ۴۵ (خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c) وارد بازار خواهد کرد مخصوصا اگر امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد انتظارت بازار (۵۲۲+ هزار بشکه، رقم قبلی ۱٫۰۵۵+ میلیون بشکه) اعلام شود.

همانطور که روز گذشته هم گفتیم اظهارات الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه که گفته بود روسیه آماده است تا با اعضای تولیدکنندگان نفت و غیر عضو اوپک بر سر موضوع فریز نفتی مذاکره کند باعث افزایش قیمت نفت آمریکا شده است و این موضوع مورد توجه خریداران نفت قرار گرفته است.

اظهارات اخیر مقامات عربستان و روسیه کافی است تا روند حرکت بازار نفت نیز تحت شعاع قرار گیرد و خریداران نفت آمریکا از این شرایط به نفع خود تا سطوح ۴۷٫۰۸ و ۴۷٫۴۵ دلار/بشکه بهره خواهند گرفت که این اهداف را در نمودار پایین برای قیمت نفت آمریکا مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۶٫۷۳ ، ۴۷٫۰۸ ، ۴۷٫۲۰ ، ۴۷٫۴۵ ، ۴۷٫۷۰
  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت آمریکا / ۴۵٫۸۷ ، ۴۵٫۴۳ ، ۴۴٫۸۴ ، ۴۴٫۶۰ ، ۴۴٫۴۰

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن در حرکات اصلاحی خود با سطح حمایت ۴۸٫۵۲ دلار/بشکه روبرو شود و به سوی سطح مقاومت ۴۹٫۳۵ افزایش یابد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۲ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) تشکیل شده است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی هدف بعد از ۴۹٫۳۵ نفت برنت افزایش تا سطح ۵۰٫۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود مخصوصا اگر امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد انتظارت بازار (۵۲۲+ هزار بشکه، رقم قبلی ۱٫۰۵۵+ میلیون بشکه) اعلام شود.  از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت در موج صعودی c قرار گرفته است و این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن هدف اولیه ۴۹٫۳۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را نشان می دهد که باعث اصلاح قیمت به سوی سطح حمایت ۴۸٫۵۲ شده است. به باور ما این موج افزایشی c هنوز کامل نشده است و به محض تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۴۸٫۵۲ دوباره سوی سطح ۴۹٫۳۵ و پس از آن سطح ۵۰٫۱۸ افزایش خواهد یافت که در نمودار مشخص گردیده است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز همانطور که روز گذشته هم گفتیم اظهارات الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه که گفته بود روسیه آماده است تا با اعضای تولیدکنندگان نفت و غیر عضو اوپک بر سر موضوع فریز نفتی مذاکره کند باعث افزایش قیمت نفت برنت شده است و این موضوع مورد توجه خریداران نفت قرار گرفته است.

اظهارات اخیر مقامات عربستان و روسیه کافی است تا روند حرکت بازار نفت نیز تحت شعاع قرار گیرد و خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود تا سطوح ۴۹٫۳۵ و ۵۰٫۱۸ دلار/بشکه بهره خواهند گرفت که این اهداف را در نمودار پایین برای قیمت نفت برنت مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدفهای بعدی آن مشخص شده اند.

  • مقاومتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۹٫۳۵ ، ۵۰٫۱۸ ، ۵۱٫۰۱ ، ۵۱٫۳۵ ، ۵۲٫۸۶
  • حمایتهای تکنیکال روزانه نفت برنت / ۴۸٫۵۲ ، ۴۷٫۷۲ ، ۴۷٫۱۹ ، ۴۶٫۷۱ ،  ۴۶٫۰۹

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت