تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح ۴۷۶۲ دلار/تن یعنی پایین ترین سطح دیروز را لمس کند که این حرکت را کاهش قیمت مس از سطح ۴۸۲۸ نشان داده است و به باور ما هنوز این موج کاهشی تکمیل نشده است. از نظر تحلیل تکنیکال این موج نزولی در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و در موج سوم یعنی موج c پیش بینی می کنیم تا حدود سطح ۴۷۶۲ اصلاح داشته باشد.

باید توجه داشت که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۴۷۵۰ (پایین ترین سطح ۱۲ اوت) مهر تاییدی در جهت استمرار موج نزولی خواهد بود. در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت اولیه قیمت مس بر روی ۴۸۳۲ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۴۹۶۵ (بالاترین سطح ۱ اوت) به ۴۷۵۰ قرار گرفته است و تنها به شرط شکسته شدن آن موجب افزایش قیمت مس به سوی سطوح ۴۸۵۷ و ۴۸۸۳ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

بنابراین برای امروز با توجه به کاهش قیمت مس از سطح ۴۸۲۸ امکان ریزش دوباره قیمت به سطح ۴۷۶۲ برای مس چندان بعید نیست که این سطح پایین ترین سطح ۱۶ اوت می باشد و در چارت پایین فروشندگان مس همچنان به فشار برای سقوط بیشتر قیمت مس ادامه می دهند و هم اکنون قیمت تا سطوح پایین ۴۸۰۱ نیز پایین آمده است و اهداف بعدی به ترتیب بر روی ۴۷۸۱ و ۴۷۶۵ دلار/تن قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۶۷۸ دلار/تن کاهش یابد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی یعنی ۱۶۷۱ صادر خواهد کرد و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن با کاهش مواجه شود.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است هر یک از این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c واقع شده اند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) به این سو می باشد.

در نمودار زیر دیده می شود که قیمت آلومینیم آلیاژی در حرکت افزایشی دیروز خود قادر نبود از سطح مقاومت ۱۶۹۴ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) عبور کند و به همین خاطر هم اکنون در حال برگشت و کاهش به سوی سطوح ۱۶۷۸ و ۱۶۷۱ می باشد که در چارت زیر مشاهده می فرمایید.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۹۴ تاییدی در جهت استمرار موج صعودی c به سوی سطح ۱۷۰۶ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد. برای امروز به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۱۶۸۹ معامله گران این فلز کماکان متمایل به فروش هستند.

از این رو، شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۷۸ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۶۷۱ دلار/تن تلقی می شود که در چارت پایین دیده می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم